امروز بانک مرکزی کانادا، لونی را در کانون توجهات قرار داده است
اخبار فارکس

امروز بانک مرکزی کانادا، لونی را در کانون توجهات قرار داده است

گزارش ناامید کننده دیروز ارقام تولید ناخالص داخلی کانادا برای سه ماهه دوم، که قبل از جلسه مهم شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی کانادا بود، دلار کانادا را تحت فشار قرار داده است.

با توجه به شیوع مجدد نوع دلتا کووید، آیا بانک مرکزی کانادا سیاست کبوتری را القا خواهد کرد؟

اخبار اوایل روز در مارکت آسیا

امروز در تقویم اقتصادی، شروغ آرامی را داشتیم و فقط ین ژاپن در کانون توجهات قرار داشت.

اخبار مرتبط با ین ژاپن

امروز صبح، گزارش دومین برآورد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم در معرض توجهات قرار داشت.

اقتصاد ژاپن نسبت به سه ماهه قبل، 0.5% رشد داشته که از رقم اولیه 0.3% بالاتر بود. در سه ماه اول، اقتصاد ژاپن 0.90% کوچکتر شده بود.

اقتصاد ژاپن نسبت به سال قبل، 1.90% رشد کرده بود که از رقم 1.3% ابتدایی بالاتر بود. در سه ماهه اول، اقتصاد نسبت به سال قبل 3.7% کوچکتر شده بود.

ین ژاپن با انتشار این گزارشات از رقم 110.310 به 110.280 حرکت کرد. در زمان نگارش این گزارش، ین 0.01% پایین تر و در قیمت 110.290 در مقابل دلار امریکا قرار داشت.

اخبار دیگر مکانهای آسیا

در زمان نوشتن این خبر، دلار استرالیا 0.14% بالاتر و در قیمت 0.7396 قرار داشت. دلار نیوزیلند هم 0.13% بالاتر و در قیمت 0.7108 قرار داشت.

و اما اخبار امروز چهارشنبه 17 شهریور

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو روز تقریبا آرامی خواهیم داشت. امروز قبل از بازگشایی مارکت اروپا یعنی ساعت 10 صبح به وقت تهران، گزارش مشاغل بخش غیر کشاورزی فرانسه قرار است اعلام شود.

French Final Private Payrolls q/q یا گزارش مشاغل نهایی خصوصی بخش غیر کشاورزی سه ماهه فرانسه: این گزارش، تغییرات در تعداد افراد شاغل، بدون احتساب صنعت کشاورزی و دولت را ارزیابی می کند. دو نسخه از این گزارش وجود دارد که با اختلاف 1 ماه از هم، منتشر می شوند - نسخه ابتدایی و نهایی. نسخه ابتدایی سریع ترین آن است که بیشترین تاثیر را روی بازار دارد. این گزارش هر سه ماه یکبار اعلام می شود و 75 روز بعد از پایان هر سه ماه، منتشر خواهد شد. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

فارغ از اینکه چه گزارش و رقمی منتشر شود، انتظار تاثیر زیادی به خاطر جلسه مهم فردا شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا، نداریم.

 در زمان نگارش این گزارش، یورو 0.06 درصد افزایش یافت و به 1.1847 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز هم در تقویم اقتصادی برای پوند بریتانیا یک روز آرام دیگر خواهیم داشت. هیچ گزارش یا رویداد خاصی که برای مارکت مهم و کلیدی باشد، نداریم.

این فقدان و نبود گزارش و رویداد خاص، پوند استرلینگ را در دستان هیجانات و در معرض ریسک بازر قرار خواهد داد.

در زمان نگارش این گزارش، پوند با 0.01 درصد کاهش به 1.3784 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا روز نسبتا آرامی خواهیم داشت.

امروز عصر ساعت 18:30 گزارش افتتاح مشاغل JOLTs قرار است منتشر شود.

JOLTS Job Openings یا افتتاح شغل جولتس امریکا: این گزارش یا شاخص، تعداد فرصت های شغلی در ماه گزارش شده بدون احتساب صنعت کشاورزی را ارزیابی می کند. این شاخص دیر منتشر می شود اما می تواند بر بازار تأثیر بگذارد زیرا گشایش یا افتتاح شغل، یک شاخص آینده نگر از اشتغال کلی است. علت نامگذاری آن به جولتس این است: جولتس مخفف Job Openings and Labor Turnover Survey به معنی افتتحاح شغل و بررسی گردش کار می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و 40 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. عددی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

بعد از گزارش ضعیف Non Farm Payrolls، انتظار می رود هرگونه ارقام ضعیفی، باعث ریزش بیشتر دلار ایالات متحده شود.

در زمان نگارش این خبر، شاخص دلار آمریکا با 0.01 درصد کاهش به 92.504 رسید.

اخبار مرتبط با دلار کانادا

امروز برای لونی، روز بسیار بزرگی است.

امروز ساعت 18:30 بعد از ظهر گزارش شاخص مدیران خرید ماه اوت Ivey قرار است منتشر شود.

در همین ساعت 18:30 عصر نیز، جلسه مهم شورای سیاستگذاری بانک مرکزی کانادا قرار است توجهات را به خودش جلب کند.

BOC Rate Statement  یا جلسه تصمیم درباره نرخ بهره بانک کانادا: این ابزار اصلی است که BOC برای ارتباط با سرمایه گذاران در مورد سیاست های پولی استفاده می کند. این نشست، شامل نتیجه تصمیم آنها در مورد نرخ بهره و اظهارنظر در مورد شرایط اقتصادی است که بر تصمیم آنها تأثیر خواهد گذاشت. از همه مهمتر، چشم انداز اقتصادی را مورد ارزیابی قرار می دهد و سرنخ هایی در مورد نتیجه تصمیمات آینده ارائه می دهد. این جلسه 8 بار در سال برگزار می شود. اگر لحن مقامات بانکی شاهینی تر از آنچه انتظار می رود باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود و باعث تقویت آن خواهد شد.

بازار، بعد از گزارش ناامید کننده تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم، به دنبال چشم انداز بانک مرکزی کانادا برای رشد خواهد بود.

انتظار می رود با توجه به اینکه بازار دنبال سخنان کبوتری است، هرگونه صحبت و لحن شاهینی، باعث تقویت و افزایش دلار کانادا شود.

در زمان نگارش این گزارش، لونی با 0.11 افزایش به 1.2633 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.