تحلیل جدید جی پی مورگان؛ حباب در بازار آلتکوین ها
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل جدید جی پی مورگان؛ حباب در بازار آلتکوین ها

بیت کوین، اتریوم، کاردانو و سولانا با افزایش قیمت های اخیر خود، در بازار پیشرو هستند حتی در حالی که بازار ارزهای دیجیتال دیروز به 2.3 تریلیون دلار در ارزش بازار رسید. آلتکوین ها اکنون 59 درصد از کل ارزش بازار را در دست دارند که از 22 درصد در ابتدای ماه آگوست افزایش چشم گیری داشته است.

در نتیجه همین مسائل، تحلیلگران JPMorgan هشدار می دهند که قیمت های بالای این آلتکوین ها نشان دهنده روند صعودی ساختاری و ارزش واقعی این دارایی ها نیست.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشتند:

"بازارهای ارز دیجیتال دوباره پر از حباب به نظر می رسند."

"سهم آلت کوین ها از نظر استانداردهای تاریخی بسیار بیشتر از حالت عادی به نظر می رسد و این مسئله به نظر ما، بیشتر بازتاب " شیدایی" سرمایه گذاران خرد است تا بازتاب روند صعودی ساختاری."

این اظهارات در حالی مطرح شد که بیت کوین این هفته از مرز 50 هزار دلار عبور کرد و به نظر می رسد این مرز مقاومت روانی را پشت سر بگذارد. اتریوم نیز 25 درصد، کاردانو 11 درصد و سولانا 66 درصد در هفته گذشته افزایش یافته اند. سولانا تنها در ماه آگوست 200 درصد افزایش یافت و آن را بر اساس ارزش بازار در 10 ارز دیجیتال برتر قرار داد. Dogecoin نیز با افزایش 9 درصدی قیمت در یک هفته از قافله عقب نماند.

به گفته JPMorgan، رکورد علاقه به سهام سنتی در ماه آگوست همچنین به بازار آلت کوین ها نیز کمک کرد زیرا هجوم خرید سهام به ارز های دیجیتال هم سرازیر شد. به گفته تحلیلگران این بانک، بزرگترین بهره مندان از این سرریز، توکن های NFT و DeFi بودند.

بر اساس داده های موجود، بازار NFT در ماه گذشته بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشته است در حالی که، DeFi در مدت مشابه شاهد بیش از 20 میلیارد دلار فروش بوده است. به نظر می رسد هر دو در یک روند صعودی پایدار قرار دارند.

افزایش علاقه به NFT و DeFi به افزایش قیمت اتریوم و همچنین کوین هایی مانند سولانا که از قرارداد های هوشمند پشتیبانی می کنند، کمک کرده است. کاردانو نیز به دنبال انتظار برای بروز رسانی Alonzo و اضافه شدن قابلیت قرارداد هوشمند در بلاک چین، روند صعودی داشته است.

مطالعه این مقالات پیشنهاد می‌شود:

صرافی ftx چیست؟

لیکویید شدن چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام