آخرین وضعیت قانونگذاری ارزهای دیجیتال: سرنوشت صندوق های ETF بیت کوین
اخبار ارز دیجیتال

آخرین وضعیت قانونگذاری ارزهای دیجیتال: سرنوشت صندوق های ETF بیت کوین

Latest Crypto Fear & Greed Index

چرا گاهی حرکت بازار ما را غافلگیر می کند و تمامی پیش بینی‌های ما از قیمت بازار شکست می‌خورند؟ اخبار فاندامنتال بخش بزرگی از بازار مالی را تشکیل می‌دهد. قانون‌گذاری ارز دیجیتال نیز بخش مهمی از اخبار فاندامنتال است؛ بنابراین نتایج مثبت و منفی زیادی برای ایرانیان دارد.

اخبار اقدامات قدرت‌های بزرگ جهانی در راستای قانون‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در این صفحه دنبال کنید. اطلاع از این اخبار به شما در تحلیل بازارهای مالی و تصمیم گیری کمک می کنند. 

بازار در انتظار راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین (3 مهر)

در این هفته، نوسانات بیت کوین به طور تعجب آوری کاهش یافته است. کارشناسان به این موضوع، در صدر  اخبار بیت کوین توجه کرده‌اند. یکی از دلایلی که بازار را در تردید نگه داشته، تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در هفته‌های آینده است. این تصمیمات به شدت توسط معامله‌گران بازار ارز دیجیتال پیگیری می‌شوند.

  1. SEC تا 13 اکتبر فرصت دارد تا نسبت به پرونده گری اسکیل Grayscale تصمیم گیری کند. این تصمیم موضع SEC در مورد ETFهای اسپات را مشخص می‌کند.
  2. SEC تا 16 اکتبر فرصت دارد به درخواست مؤسسه مالی بیت وایز (Bitwise) برای راه‌اندازی صندوق ETP بیت کوین پاسخ دهد. شایان ذکر است صندوق ETPعموماً یک صندوق با پشتوانه‌ی دارایی‌هایی مانند طلا، کالا یا یک رمز ارز است. Bitwise، یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، ثبت نام اولیه خود را در اوایل ماه اکتبر 2020 انجام داد و به رقابت برای راه اندازی صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) با پشتوانه فیزیکی پرداخت. اما درخواست این صندوق بارها توسط SEC به تعویق افتاد.
  3. SEC تا 17 اکتبر فرصت دارد تا به درخواست نزدک برای لیست کردن صندوق بیت کوین iShares پاسخ دهد. SEC از نظر فنی می‌تواند در هر زمانی قبل از تاریخ‌های ذکر شده پاسخ دهد، اما از نظر تاریخی تصمیمات اغلب SEC چند روز قبل از ضرب الاجل اعلام می‌شوند.

گفتنی است SEC بارها بررسی درخواست‌های راه‌اندازی صندوق‌های ETF را به تعویق انداخته و امکان دارد این بار هم این درخواست‌ها بی‌نتیجه بمانند.

با این حال، گری جنسلر، رئیس SEC روز چهارشنبه در برابر کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت خواهد داد. علاوه بر این، جشن هفته‌ی آینده برای پیروزی ریپل بر SEC نیز در روز جمعه برگزار خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: فروش زمین در متاورس باید کنترل شود! (بروزرسانی 9 مهر)

بازیهای متاورسی اکسی اینفینیتی، سندباکس و nftها زیر ذره‌بین رگولاتوری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رفتند. به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت کوین تلگراف، SEC این‌بار آستین‌ها را برای اعمال مقررات بر متاورس بالا زده است.

 

صنعت متاورس در سال‌های اخیر چنان مورد توجه قرار گرفته که تخمین زده می‌شود تا سال 2024، ارزش کل این بازار پررونق می‌تواند به 800 میلیارد دلار برسد. اخیراً غول‌های بزرگ اینترنتی مانند شرکت متا (فیس‌بوک و اینستاگرام)، گوگل، مایکروسافت، انویدیا، نایک وارد این صنعت شده است.

 

پلتفرم‌های گیم‌فای (GameFi) مانند اکسی‌اینفینیتی (Axie Infinity) سرعت پیشرفت پروژه‌های متاورس را نشان می‌دهند. این پروژه‌ها ثابت کرده‌اند که می‌توانند اقتصادهای چند میلیارد دلاری ایجاد کنند. رونق این بخش رگولاتورها را به فکر اعمال محدودیت با قانون‌گذاری انداخته است. به نظر می‌رسد رگولاتورها کسب و کارهای متاورسی را به اجرای قوانینی مانند احراز هویت (kyc) و پرداخت مالیات برای جلوگیری از پولشویی ملزم کنند.

معمولاً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ارز دیجیتال وارد عمل نمی‌شود، مگر اینکه بخشی به چنان رشدی برسد که نیاز به تعیین قوانین مالیاتی و یا پیگیری‌ها برای مبارزه با پولشویی احساس شود. روز گذشته، کمیسون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: به طور کلی فروش زمین باید تحت قوانین ایالات متحده آمریکا قرار گیرد.

متاورس زیر ذره بین SEC: جریمه‌های پیشگیرانه در راه است

در سال جاری میلادی (2022) حساب دیسکورد یوگالبز هک شد و یک پیام از مدیر تبلیغاتی آن خطاب به جامعه این توکن مثلی، موجب هک شدن کیف پول‌ها و خسارت 200 اتر به ارزش حدودی 300 هزار دلار شد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اخبار ایپ کوین

اخیراً تعدادی از بانک‌های وال استریت به دلیل استفاده از برنامه‌های پیام رسان «غیرمجاز» 1.8 میلیارد دلار جریمه شدند.

همچنین با هک 600 میلیون دلاری اکسی اینفینیتی، ضرورت رگولاتوری بیش از پیش مطرح شد. بنا به اعلام SEC، پروژه‌های متاورسی مانند یوگالبز باید به دلیل عدم اجرای کنترل‌های پولی و فنی مطمئن با جریمه‌های پیشگیرانه مشابهی روبرو شوند.

تآثیر رگولاتوری SEC بر قیمت توکن‌های متاورس

اولین گام رگولاتوری، فرایند طبقه‌بندی کسب و کارهای متاورسی از لحاظ امنیت و رعایت اصول فنی است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از کنترل و تأیید نقاط فنی پروژه و توکن ابزار بومی آن، در قدم دوم یک چارچوب نظارتی برای آن اعمال می‌کند. این گام احتمالاً شامل اعمال مالیات و قوانین مبارزه با پولشویی خواهد بود.

پس از انتشار این خبر، انتظار می‌رود قیمت NFT مجموعه‌ی میمون‌های کسل کاهش پیدا کند. همچنین در نمودار APE کوین که توکن بومی یوگالبز است، احتمال ادامه‌ی روند نزولی تا سطوح حمایت 5.33 و 4.18 دلار می‌رود.

نمودار ایپ کوین- تایم فریم روزانهنمودار apeusdt- تایم فریم روزانه - منبع: تریدینگ ویوو

اما توکن اکسی اینفینیتی (Axs) که در نزدیکی کف تاریخی خود در نوسان است، به احتمال زیاد، ریزش دیگری تا سطح 11.799 خواهد داشت.

نمودار اکسی اینفینیتی - تایم فریم روزانهنمودار جفت ارز axsusdt- تایم فریم روزانه - منبع تریدینگ ویوو

با نگاهی به نمودار سندباکس نیز روند مشابهی مشاهده می‌شود. انتظار می‌رود، سند باکس پس از ریزش در کف 0.73 حمایت شود.

نمودار ارز سندباکس -تایم فریم روزانهنمودار جفت ارز sandusdt- تایم فریم روزانه - منبع: تریدینگ ویوو

اصلی‌ترین نگرانی رگولاتورها: خطر در کمین گیمرهای متاورسی

گیمرهای بازی‌های متاورسی توجه کنند!

پوشاک nft، که از درون بازیهای متاورسی تهیه می‌شوند، حاوی حجم عظیمی از داده‌های شخصی مانند اطلاعات بیومتریک از فناوری ردیابی چشم گرفته تا ردیابی بدن هستند. به همین علت متاورس یک زمین بازی بسیار وسوسه‌انگیز برای هکرها و سارقان هویت است.

هکران و مجرمان سایبری پیوسته در حال کشف تاکتیک‌های جدید برای بهره برداری از کاربران متاورس هستند.

به غیر از سرقت مالی، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی نیز بسیار زیاد است. مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها در اروپا و قانون حمایت از مصرف کننده کالیفرنیا، بخش‌های جامعی از قوانین حفظ حریم خصوصی هستند که پلتفرم‌های فناوری را ملزم به استخدام کارشناسان حفاظت اطلاعات و کارشناسان حفظ حریم خصوصی کرده است. پلتفرم‌های Metaverse باید نقش‌های مشابهی را ایفا کنند و با توجه به حساسیت داده‌هایی که در اختیار دارند، در آینده ممکن است با محدودیت‌های نظارتی بیشتری مواجه شوند.

درخواست سران گروه 20 برای اعمال محدودیت ارزهای دیجیتال (به روز رسانی 20 خرداد)

20 اقتصاد قدرتمند جهان، موسوم به گروه 20 (G20)، خواستار وضع قوانین جهانی برای رگولاتوری ارزهای دیجیتال شدند.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به نقل از سایت دبلاک (theblock)، هیئت ثبات مالی (FSB)، روز دوشنبه، بیانیه‌ای در مورد لزوم وضع قوانین جدید برای ارزهای دیجیتال صادر کرد. بنا به برنامه‌ی از پیش تعیین شده، در ماه اکتبر، این هیئت گزارشی تقدیم وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی 20 قدرت اقتصادی جهان خواهد کرد. شایان ذکر است، موضوع اصلی این گزارش، وضع تدابیر نظارتی سختگیرانه در مورد استیبل‌کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال با هدف مقابله با تهدید جدی ارز دیجیتال بر بدنه‌ی اقتصاد جهانی است.

قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال

استیبل‌کوین‌های الگوریتمی، موضوع اصلی بیانیه‌ی هیئت FSB هستند. در این بیانیه، با اشاره بر نقص عملکرد چندین استیبل کوین، حتی پیش از سقوط استیبل‌کوین الگوریتمی شبکه ترا، بر لزوم اعمال محدودیت بر ارز دیجیتال با ایجاد "حصارهای مستحکم" تأکید شده است.

شایان ذکر است که پیش از این، در ماه فوریه، هیئت FSB با انتشار گزارشی در مورد ریسک‌های متعدد ارزهای دیجیتال و تهدید ثبات مالی جهانی هشدار داده بود.  این نهاد بین‌المللی متشکل از مقامات ملی و اقتصادی 24 حوزه‌ی قضایی جهانی، از جمله آمریکا، روسیه و چین بوده و اکنون برای اعمال محدودیت در رمزارزها، بخصوص پس از سقوط ماه می بازار ارز دیجیتال مصمم است.

بازار ارز دیجیتال چه واکنشی به احتمال محصور شدن ارزهای دیجیتال نشان خواهد داد؟ این "حصارهای مستحکم" شامل چه مواردی خواهند بود و آیا وضعیت آشفته‌ی بازار ارزهای دیجیتال را سامان خواهد بخشید یا خیر.

انتظار می‌رود، تمامی این موارد در دو ماه آینده و گزارش اکتبر FSB مشخص شود.

قانون جدید تیم رگولاتوری بایدن در مورد ارزهای دیجیتال (بروزرسانی 12 تیر)

در حالی‌که بازار ارز دیجیتال شش ماهه‌ی دوم را با افزایش قیمت دلار و ریزش بازار آغاز کرده، کارگروه تیم رگولاتوری بایدن اظهار داشت که در حال تدوین قانونی برای استیبل کوین‌هاست.

سقوط لونا در ماه می، باعث ریزش بزرگ 2 تریلیون دلاری بازار ارزدیجیتال شد. 10 ارز برتر به شدت تحت تأثیر این سقوط قرار گرفتند. بیت کوین بیش از 70 درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود عقب نشینی کرد و اکنون زیر 20 هزار دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر، پس از اینکه دویچه (Deutsche) غول بانکی وال استریت پیش‌بینی شگفت‌انگیز قیمت بیت‌کوین را در این هفته منتشر کرد، گزارشاتی مبنی بر تدوین قوانین سختگیرانه توسط کارگروه دولت بایدن منتشر شد. طبق گزارشات، قانون دولت آمریکا در مورد استیبل‌کوین‌ها تا پایان سال جاری میلادی به تصویب می‌رسد.

 

پیش بینی غول صنعت بانکی در مورد آینده بیت کوین

دویچه بانک، غول بانکی وال استریت، روز پنجشنبه 30 ژوئن، پیش‌بینی خود از قیمت بیت‌کوین را منتشر کرد. در این پیش‌بینی، بانک دویچه، با مقایسه‌ی بیت‌کوین با صنعت ۷۲ میلیارد دلاری الماس، اظهار داشت که سقوط ۲ تریلیون دلاری صنعت کریپتو در حال پایان است.

 

 

توافق کشورهای اروپا : قوانین سختگیرانه برای استیبل کوین‌ها

این هفته در اروپا، قانون‌گذاران توافقی را در مورد استیبل‌کوین‌ها به امضا رساندند. با امضای این توافق، صدور استیبل کوین‌های بدون پشتوانه ممنوع است. این قانون جدید، رگولاتورها را ملزم به پایش ذخایر استیبل کوین‌ها می‌کند. هدف از پایش منظم پشتوانه‌ی استیبل کوین‌ها حصول اطمینان از عدم تکرار حادثه‌ی لونا قید شد.

 استفان برگر (Stefan Berger)، یکی از اعضای تیم رگولاتوری در مورد قوانین استیبل‌کوین اظهار داشت:

«این قوانین به نفع هر دو طرف صادرکنندگان ارزهای دیجیتال و معامله‌گران است. همچنین حقوق برابر را برای ارائه‌دهندگان خدمات و استانداردهای بالایی را برای مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران تضمین می‌کند».

زنگ خطر فدرال رزرو در مورد استیبل کوین ها (به روز رسانی 28 خرداد)

با توجه به نمودار ترس و طمع که در ابتدای خبر قابل مشاهده است، پس از سقوط استیبل کوین الگوریتمی شبکه ترا و ماجراهای پیرامون آن، میزان ترس سرمایه گذاران ارز دیجیتال در بالاترین حد ممکن قرار دارد و این یعنی فرار سرمایه گذاران و ریزش بازار!

لزوم نظارت و قانونگذاری در ارزهای دیجیتال، از مدت ها پیش از سقوط شبکه ترا و طی زمستان های بیت کوینی احساس می شد. اکنون شاید اقداماتی نظیر تصویب یک لایحه در مجلس یا ورود بانک فدرال رزرو به مسئله قانون گذاری ارزهای دیجیتال، بتواند اعتماد از دست رفته را به بازار ارز دیجیتال بازگرداند. با این حال، کارشناسان ارز دیجیتال معتقدند، تصور تغییر روند بازی در ارز دیجیتال پیش از پایان سال جاری میلادی، دور از ذهن می نماید.

فدرال رزرو: استیبل کوین ها خطرناکند!

فدرال رزرو، روز گذشته 17 ژوئن، در مورد سویه های اخیر بازار استیبل کوین هشدار داد. در پی فروپاشی شبکه ترا، بانک مرکزی ایالات متحده، در گزارش سیاست پولی، با اشاره به فروپاشی برخی از استیبل کوین ها، به بررسی تبعات این فروپاشی و فشارهای تحمیلی استیبل کوین ها به بازار ارز دیجیتال پرداخت. 

طبق این گزارش که روز گذشته به کنگره ارائه شد، استیبل کوین ها به دلیل عدم شفافیت و نداشتن ذخایر «ایمن» به عنوان پشتوانه، برای سیستم مالی خطرناک هستند. همچنین این گزارش نسبت به استفاده از استیبل کوین ها به عنوان وثیقه برای معاملات اهرمی نیز هشدار داد و افزود:

این کار به طور بالقوه می تواند موجب افزایش نوسانات بازار شود.

نتایج احتمالی گزارش فدرال رزرو برای بازار ارز دیجیتال

با اینکه در این گزارش نامی از استیبل کوین های دیپگ شده مانند UST شبکه ترا و USDD شبکه ترون به میان نیامده، به نظر می رسد فدرال رزرو زنگ خطر را در مورد رشد بی رویه استیبل کوین های بی پشتوانه به صدا درآورده است. در واقع، فدرال رزرو در پی اعمال قوانین سختگیرانه برای استیبل کوین هاست.

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا، یکی از چندین مقامی است که در هفته های اخیر، در رسانه ها، بر موضع فدرال رزرو پافشاری کرده است، یلن چندین بار تصریح کرده است که قصد دارد یک چارچوب نظارتی سختگیرانه برای استیبل کوین ها ایجاد کند. ایجاد یک چارچوب قانونی برای استیبل کوین ها و نظارت بر اجرای آن، موجب کاهش نوسانات و بخصوص ریزش های گسترده در بازار ارز دیجیتال می شود و می تواند با کاهش احساسات منفی، فرار سرمایه از بازار رمز ارز را متوقف کند.


21 خرداد: لایحه مهم مجلس سنای آمریکا برای ارزهای دیجیتال

دو سناتور از دو حزب مخالف، روز سه شنبه، لایحه مهمی را برای حفاظت از حقوق مصرف کننده، تقدیم مجلس سنای آمریکا کردند. به گزارش بخش ارز دیجیتال دنیای ترید، در قدم اول، این لایحه منحصراً برای چند ارز مارکت کپ بالا شامل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، سولانا (Sol)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (Doge) و همچنین لونا 2 طرح شده است.

لایحه مهم برای قانون گذاری ارز دیجیتال

در پی سقوط قیمت هفته گذشته ارزهای دیجیتال، بازار در وضعیت نابسامانی به سر می برد. قیمت برخی از ارزها افزایش یافت، در حالی که برخی دیگر شاهد روند نزولی بودند و این امر به ندرت در آن دسته از ارزهای دیجیتال مارکت کپ بالا که با بیت کوین همبستگی دارند، اتفاق می افتد. 

لایحه نوآوری های مالی مسئولانه و امید به بهبودی بازار ارز دیجیتال

روز سه‌شنبه سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) نماینده جمهوری‌خواه و کریستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand) از حزب دموکرات، به طور مشترک لایحه ای را تقدیم مجلس کردند که به عنوان نقطه مشترک دو حزب، بسیار مورد توجه قرار گرفت. هدف این لایحه که «نوآوری‌های مالی مسئولانه» (Responsible Financial Innovations Act) نامیده می‌شود، پاسخ به بزرگترین سؤالات نظارتی در زمینه ارز دیجیتال است.

 

لایحه نوآوری های مالی مسئولانه چیست؟

لایحه نوآوری های مالی مسئولانه یک لایحه دو حزبی به منظور ایجاد یک چارچوب نظارتی نوآورانه است. هدف از طرح این لایحه، توسعه استانداردهای شفاف، تعیین مرزهای قضایی مناسب و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

 

 

سناتور گیلیبراند در مورد اهمیت این لایحه گفت:

نکته مهم این لایحه، تعریف چارچوبی معین، شفاف و دوسویه، هم برای صنعت ارز دیجیتال و هم برای قانون گذاران است. این لایحه تلاش دارد با رعایت اصل انعطاف‌پذیری که به علت تحولات بازار غیر قابل اجتناب است، ارزهای دیجیتال را تحت نظارت قرار دهد.

وی با هشدار به سرمایه گذاران در بازارهای ارز دیجیتال افزود:

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار سوداگرانه و بازار تا حد زیادی کنترل نشده است. افرادی که فکر سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را در سر دارند، باید آماده از دست دادن کل سرمایه خود باشند.

لایحه نوآوری های مالی مسئولانه زیر ذره بین

موضوع اصلی قانون نوآوری های مالی مسئولانه، طبقه بندی دارایی های دیجیتال به دو دسته «اوراق بهادار» و «کالا» است. با این دسته بندی، ناظران قادر خواهند بود، بر اساس موضوع هر ارز، آن را تحت نظارت قرار دهند. بر این اساس، شرکت‌هایی که ارز دیجیتال بومی خود را راه اندازی کرده اند، موظف به تعیین تعهدات خود، با توجه به دسته بندی مذکور خواهند بود. این امر اختیارات لازم برای اعمال قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به ناظران بازار می‌دهد. به عنوان مثال، نظارت بر بیت کوین و اتر که در دسته «کالا» قرار می گیرند، بر عهده کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) خواهد بود.

مزایا و معایب لایحه نوآوری های مالی مسئولانه

لایحه نوآوری های مسئولانه مزایا و معایبی دارد. به همین منظور، دقت کافی کمیسیون بورس و اوراق بهادار را می طلبد. این لایحه در صورت تصویب، سه مزایای مهم را برای صنعت ارز دیجیتال به ارمغان می آورد، ولی از سوی دیگر، حذف استیبل کوین الگوریتمی، به عنوان اصلی ترین ویژگی این طرح نیز قابل تأمل است. در ادامه ویژگی های لایحه نوآوری های مالی مسئولانه ذکر می شود.

مزایای لایحه نوآوری های مالی مسئولانه در ارز دیجیتال

اولین مزیت این لایحه، اجرای قوانین در مورد ارزهای دیجیتال است که این امر قطعاً به نفع معامله گران ارز دیجیتال تمام می شود. دومین مزیت این لایحه، کاهش مالیات بر ارز دیجیتال و فعالیت ماینری است. طبق این قانون، تنها معاملات بیش از 200 دلار به IRS گزارش می شوند. در نتیجه معاملات زیر این سقف، دارای معافیت مالیاتی هستند. این امر، موجب افزایش سرعت انجام تراکنش های ارز دیجیتال می شود. مزیت سوم کاملاً به نفع ماینرهای ارز دیجیتال است؛ زیرا آن ها را به‌عنوان واسطه گر، از طبقه‌بندی لایحه خارج می‌کند.

مهم ترین ویژگی لایحه نوآوری های مالی مسئولانه ارز دیجیتال

پس از حادثه سقوط شبکه ترا (Terra)، عزم مجلس سنای آمریکا برای حذف استیبل کوین الگوریتمی جزم شد. سناتور لومیس و گیلیبراند با وجود تضادهای حزبی، این بار، بر سر حذف استیبل کوین های الگوریتمی به توافق رسیده اند. طبق لایحه نوآوری های مسئولانه، تنها استیبل کوینی مجوز عرضه عمومی خواهد داشت که پشتوانه محکمی مانند ارزهای فیات یا طلا داشته باشد. شرکت عرضه کننده استیبل کوین موظف است پشتوانه خود را به صورت شفاف به کمیسیون بورس و اوراق بهادار معرفی کند، در غیر این صورت، مجوز صدور استیبل کوین را نخواهد داشت و با خاطیان، مطابق مقررات بین المللی برخورد خواهد شد. این ویژگی لایحه، جنبه های مثبت و منفی دارد و بنابراین نمی توان آن را صرفاً جزو معایب طرح در نظر گرفت. از یک سو، این بخش از لایحه، ماهیت غیر متمرکز استیبل کوین را زیر سؤال می برد، اما از سوی دیگر، مدافع حقوق مصرف کننده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: ارز بلاک توپیا

قانون نوآوری های مالی مسئولانه، گام مهم برای رگولاتوری ارزهای دیجیتال

قانون نوآوری های مالی مسئولانه، یک گام مهم و در عین حال بسیار اولیه در ایجاد یک چارچوب نظارتی شفاف برای ارزهای دیجیتال است. این لایحه قبل از اینکه برای رای گیری کامل مطرح شود، باید نظر موافق چندین سناتور را با خود همراه سازد.

لایحه نوآوری های مالی، ریسک های کلیدی را برای سرمایه گذاران Web3 کاهش می دهد. این تلاش دو حزبی، به عنوان گسترده ترین لایحه در زمینه ارز دیجیتال، از ابتدا تا کنون ارزیابی می شود. نکته کلیدی در این لایحه، به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال و ادغام آنها در امور مالی سنتی است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام