هک 600 میلیون دلاری اکسی اینفینیتی:گیمرها و توکنداران مالباختگان بزرگ
اخبار ارز دیجیتال

 هک 600 میلیون دلاری اکسی اینفینیتی:گیمرها و توکنداران مالباختگان بزرگ

هفته گذشته (23 مارس)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) هک شد و در جریان این هک، میلیون‌ها دلار زیان بر کاربران و خرده فروشان وارد شد.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، نقض شبکه رونین (Ronin) که اکسی اینفینیتی روی آن راه اندازی شده، منجر به سرقتی تاریخی به ارزش 620 میلیون دلار ارز دیجیتال با سوء استفاده از بریج شد. این زیان در بسیاری از سطوح و برای بسیاری از کاربران اکسی از جمله گیمرها و خرده فروشان حادثه ای بسیار تلخ را رقم زد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارزc98

عامل اصلی هک اکسی اینفینیتی

کشف هک شدن بازی Axie Infinity یک هفته به طول انجامید و این امر نشان می دهد امنیت بازی اکسی اینفینیتی تا چه حد پایین بوده و توسعه دهندگان آن تدابیر امنیتی بسیار ضعیفی برای ان اندیشیده بوده اند. شایان ذکر است که این هک، بر شهرت و محبوبیت شرکت اسکای ماویز (Sky Mavis)،  شرکت توسعه دهنده اکسی اینفینیتی سایه انداخته است. قربانیان اصلی این سرقت سایبری، صدها هزار گیمر بازی اکسی هستند و  اکنون جامعه گیمرهای این بازی، به شدت این شرکت را مورد انتقاد قرار داده اند.

اکسی بازی بسیار محبوبی است که گیمرهای فراوانی را از سراسر جهان و بخصوص از کشورهای کم درآمد مجذوب و مسحور خود کرده است. کاربران اکسی اینفینیتی، با انجام این بازی کریپتویی، توکن SLP و AXS را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و می‌توانند این توکن ها را به پول فیات یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. اما اکنون مدتی است کاربران این بازی با چالش جدید هک روبرو شده اند و سرمایه های خود را نابود شده می بینند.

جزئیات هک اکسی اینفینیتی

هک اکسی، منجر به قفل شدن بازی شده، بطوریکه اکنون امکان انتقال ارز به خارج از بازی و تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال به حالت تعلیق درآمده است.

این قابلیت انتقال وجه از بازی، از طریق بریج رونین کار می کرد. و هکران از حفره های امنیتی این نرم افزار برای سرقت وجوه سوء استفاده کرده اند. اکنون شرکت اسکای ماویز، در کمال ناباوری قول بازیابی وجوه به سرقت رفته را داده است، این شرکت برای بررسی های بیشتر بریج را موقتاً به حالت تعلیق درآورده است.

تأثیر تعلیق برداشت بر کاربران زیان دیده اکسی

بازی اکسی محبوبترین بازی کریپتویی است و در سال گذشته (2021) تنها در طول سه ماه سود 1900 درصدی برای توکنداران خود به ارمغان آورد. این بازی تنها منبع درآمد در برخی از خانواده هاست و اکنون که امکان برداشت وجه از روی پلتفرم وجود ندارد، بسیاری از خانواده ها تحت تأثیر قرار گرفته اند. اگرچه پلتفرم اکسی به سرعت امکان برداشت از طریق صرافی بایننس را فراهم کرد، هنوز وجوه بسیاری از کاربران بازیابی نشده و همچنین وجوه بسیاری از کاربران غیرقابل بازیابی بوده و برای همیشه از دست رفته است.

شرکت اسکای ماویز به تازگی اعلام کرد، وجوه کاربران مالباخته را تأمین می کند، اما به هیچ برنامه یا تقویم مشخصی درباره نحوه انجام این کار اشاره نکرده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: بازی آکسی چیست؟

تأثیر هک اکسی بر قیمت ارز (AXS): آینده ارز آکسی چه خواهد بود؟

در کمال تعجب، با وجود هک و سرقت بزرگ اکسی اینفینیتی، نمودار این ارز دیجیتال که رتبه دو رقمی از لحاظ ارز بازار دارد، همچنان سبز است. توکن اکسی در 24 ساعت گذشته، 0.3 درصد و در هفته گذشته 0.73 درصد رشد داشته است. احتمالاً واکنش آتی توکنداران آکسی در هفته پیش رو فروش باشد.

نمودار اکسی اینفینیتی پس از همک بزرگ این بازی

شما می توانید قیمت لجظه ای این ارز را در جدول ابتدای این خبر مشاهده کنید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام