اخبار ارز اتریوم کلاسیک؛ رصد آخرین اخبار تکنیکال و فاندامنتال ETC
اخبار ارز دیجیتال

اخبار ارز اتریوم کلاسیک؛ رصد آخرین اخبار تکنیکال و فاندامنتال ETC

اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال است که در پی هارد فورک اتریوم ایجاد شده است. این ارز دیجیتال در صرافی های مختلفی معامله می شود. ETC یکی از سرمایه گذاری های خوب برای سال 2022، برای سرمایه گذاران بلند مدت است. ETC در تاریخ 6 می 2021، به بالاترین قیمت تاریخی خود در 176.16 دلار دست یافت. با مقایسه این قیمت با قیمت فعلی، کاملاً مشخص می شود که قیمت فعلی ETC، کمتر از ارزش واقعی آن است. در این صفحه اخبار اتریوم کلاسیک و نمودار اتریوم کلاسیک را دنبال کنید.

آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی 14 دی)

افزایش 11 درصدی قیمت اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک (ETC)، دارایی اصلی زنجیره اتریوم کلاسیک، در نمودار شمعی خود به طور ناگهانی یک شمعدان سبز بزرگ روزانه ایجاد کرد. این می تواند به این علت باشد که قیمت آن از پایین ترین سطح دیروز 15.64 دلار بازگشت. این افزایش ناگهانی قیمت ETC را به بالاترین حد روزانه یعنی 18.18 دلار رساند، جایی که یک مانع به ظاهر قابل توجه برطرف شد.

در زمان انتشار، ETC با 12.09 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته به 18 دلار معامله شد. اسپین آف اتریوم نیز در هفته گذشته 17.42 درصد رشد داشته است. طبق گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین سانتیمنت (Santiment)، اتریوم کلاسیک در حال لذت بردن از یک رالی قیمتی بسیار خوب است. در ادامه افزود: "نه تنها حجم بالاست، بلکه به شدت توسط معامله گران در صرافی ها معامله شده است."

طبق داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) حجم معاملات ETC در 24 ساعت گذشته 238 درصد افزایش یافته است.بنابراین، دلیل افزایش شدید اخیر ممکن است تا حدی به دلیل یک فشردن کوتاه باشد. اغلب اوقات، فشار کوتاه (short squeeze) زمانی اتفاق می افتد که بسیاری از معامله گران علیه یک دارایی شرط بندی می کنند و در عوض قیمت آن بالا می رود. یک فشار کوتاه در درجه اول از فروش انبوه یک دارایی ناشی می شود.

از نظر فنی، برای ادامه روند صعودی اتریوم کلاسیک، باید سد کوتاه مدت بالای 18 دلار شکسته شود و هدف 24 دلار در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی۸مرداد)

بازگشت اتریوم کلاسیک به جمع 20 رمزارز برتر

براساس داده های بازار، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (ETC)  پس از جهش‌های خیره کننده در هفته های اخیر، به جمع 20 رمزارز برتر بازگشته است. اتریوم کلاسیک در حال حاضر به عنوان نوزدهمین رمزارز بزرگ با حجم بازار 5.77 میلیارد دلاری قرار دارد. در زمان انتشار این خبر، اتریوم کلاسیک در حال مبادله با قیمت39.72 دلار بود که در 24 ساعت گذشته 27.59٪ و از هفته گذشته 60٪ افزایش یافته است. تحلیلگران رشد اخیر اتریوم کلاسیک را تا حدودی مربوط به روی آوردن ماینرها از شبکه اصلی اتریوم به اتریوم کلاسیک، در صورت وقوع “ادغام” (merge) این دو شبکه می‌دانند.

اتریوم کلاسیک به عنوان نوزدهمین رمزارز بزرگ

 

 

آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی ۷ مرداد)

 توجه ماینرهای بزرگ به اتریوم کلاسیک 

ال‌وی لی (Lv Lei)، مدیرعامل استخر استخراج انت‌پول (AntPool)، روز گذشته در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال بیت‌مین (Bitmain)، اعلام کرد که این استخر وابسته به بیت‌مین، ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از اکوسیستم اتریوم کلاسیک سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر هم ادامه دهد. به گفته لی، این سرمایه‌گذاری اولیه در اتریوم کلاسیک، برای توسعه و اکتشاف برنامه‌ها و ارتقای عملکرد کلی این شبکه، صرف خواهد شد. شرکت بیت‌مین همچنین اعلام کرده که برای تمام مدل‌های انت‌ماینر (Antminer) خود، پرداخت در قالب رمزارز اتریوم کلاسیک (ETC) را می‌پذیرد. در آستانه آماده‌سازی‌ها برای انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، شبکه اتریوم کلاسیک توجه بسیاری از ماینرهای اتریوم را به خود جلب کرده و نام این شبکه، به عنوان یک جایگزین مناسب برای اتریوم، این روزها زیاد به گوش می‌رسد. حتی، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز گفته آن دسته از کاربرانی که موافق الگوریتم اجماع اثبات کار هستند، می‌توانند به شبکه اتریوم کلاسیک مهاجرت کنند که شبکه خوبی است. به دنبال انتشار این اخبار، قیمت اتریوم کلاسیک بیش از ۱۴ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رشد داشته و به ۲۶٫۶۸ دلار رسیده است.

آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی ۲۹ تیر)

رالی مجدد اتریوم کلاسیک در مقابل اتریوم

داده‌های بازار، رشد مجدد اتریوم کلاسیک (ETC) را نشان می‌دهند و از اول سال تا به امروز، اتریوم کلاسیک بهتر از اتریوم عمل کرده است. با این حال، تاریخ نشان می‌دهد که رالی های ETC به ندرت دوام می‌آورند. اگرچه قیمت هر دو سکه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما اتریوم کلاسیک موفق شده است از اتریوم، برادر بزرگتر خود، بهتر عمل کند. از ابتدای سال تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۸ تیر، اتریوم کلاسیک 28٪ کاهش یافته است، در حالی که این مقدار برای اتریوم 59٪ بوده است.

رشد ۸۷ درصدی اتریوم کلاسیک (ETC)

از یک هفته گذشته که قیمت اتریوم کلاسیک به پایین ترین سطح محلی خود یعنی 13.34 دلار رسید، تا اکنون، نزدیک به 87 درصد افزایش یافته و به قیمت 25.2 دلار رسیده است. در مقایسه، اتریوم تقریباً 54٪ در همان دوره زمانی افزایش یافته است و از 1006 دلار در هفته پیش به 1551 دلار در زمان نگارش این خبر رسیده است.

کدام رالی بهتر عمل می‌کند؟ اتریوم یا اتریوم کلاسیک؟

با نگاهی به نمودار، نیازی به یک متخصص نیست که بگوید حرکت قیمت دو سکه معمولاً در یک جهت است، اما اتریوم کلاسیک اغلب افزایش‌های قوی‌تری را تجربه می‌کند که با اصلاحات عمیق‌تر همراه است. رالی بزرگ اتریوم کلاسیک در برابر اتریوم، در آگوست و دسامبر 2016، سپتامبر 2018، فوریه 2020 و مه 2021 نیز مشاهده شد. با این حال، پس از هر جهش، بازار همیشه دوباره کاهش می‌یابد، و اتریوم کلاسیک به طور کلی در سطح پایین تری نسبت به قبل از شروع افزایش قیمت قرار می گیرند.

آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی 10 خرداد)

 بازدهی بالاتر اتریوم کلاسیک نسبت به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در دو هفته آخر می 2022

در 14 روز گذشته، اتریوم کلاسیک برای دارندگان بلندمدت خود، 20.9 درصد سود را به ارمغان آورده است. در همین مدت، بیت کوین 0.9 درصد و اتریوم 9.8 درصد کاهش داشته است. این مقایسه، بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتال را به این نتیجه می رساند که اتریوم کلاسیک سرمایه گذاری بلند مدت خوبی است.

رتبه بندی مقایسه ای ETC در مقایسه با فورک های بیت کوین

اتریوم کلاسیک اولین هارد فورک اتریوم است که در جولای 2016 راه اندازی شد. این در حالی است که اولین هارد فورک بیت کوین به نام بیت کوین XT نتوانست دوام بیاورد و منحل شد. این امر در مورد بیت کوین کلاسیک نیز صدق می کند که همزمان با اتریوم کلاسیک راه اندازی شد. نزدیکترین فورک بیت کوین که در بین 100 ارز دیجیتال برتر در رتبه بندی CoinMarketCap قرار دارد، بیت کوین ABC است که در حال حاضر eCash (XEC) نامیده می شود. این ارز در زمان نگارش مقاله در رتبه 58 قرار دارد. این امر نشان می دهد که ETC یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب است.

پیش بینی قیمت کلاسیک اتریوم برای ماه ژوئن 2022

به دلیل شکل گیری الگوی دبل تاپ، ممکن است قیمت جفت ارز اتریوم کلاسیک به تتر تا سطح 21 دلار ریزش کند و حتی ممکن است قیمت تا سطوح حمایتی در حوالی 20 دلار نیز کاهش یابد. در صورت شکست خط مقاومت 25.43 دلار، ایستگاه بعدی اتریوم کلاسیک سطح 27.93 دلار خواهد بود.

خریداران بلند مدت می توانند در قیمت های 20 و 21 دلار سفارش خرید ثبت کنند.


آخرین اخبار اتریوم کلاسیک (بروزرسانی 3 فروردین)

قیمت اتریوم کلاسیک طی یک هفته گذشته 79.94 درصد افزایش یافته است. به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) در 22 مارس (2 فروردین)، به رغم تشکیل الگوی کاهشی "صلیب مرگ" در نمودار هفتگی، افزایش یافت.

شکل گیری الگوی صلیب مرگ در نمودار هفتگی اتریوم کلاسیک- منبع تریدینگ ویوو

شکل گیری الگوی صلیب مرگ در نمودار هفتگی اتریوم کلاسیک- منبع تریدینگ ویوو

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل فیلد شدن این الگو، رفتار معامله گران است. تریدرها تصور کردند احتمالاً این نقطه بهترین موقعیت را در اختیار آن دسته از ماینرهایی قرار می دهد که از بلاک چین رقیب، یعنی اتریوم فراری هستند و با این تصور، قیمت سفارش های خود را یکی پس از دیگری افزایش داده اند.

امروز قیمت ETC بیش از 9.35 درصد جهش کرد و برای اولین بار از 9 دسامبر 2021 به 47 دلار در هر توکن رسید. سود روزانه اتریوم کلاسیک به عنوان بخشی از یک حرکت بازگشتی گسترده تر بود که شاهد افزایش بیش از 75 درصدی قیمت آن هشت روز پس از نزدیک شدن به کف در نزدیکی 25 دلار بود.

علت صعود ارز اتریوم کلاسیک چیست؟

قوی ترین دلیل روند صعودی اتریوم کلاسیک تبعیت از روند کلی بازار ارز دیجیتال است. توکن اتریوم کلاسیک همبستگی بسیار نزدیکی با بیت کوین (BTC) ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار دارد. در موارد متعدد درجه همبستگی این دو ارز، حتی به 0.98 نیز رسیده است. بنابراین احتمال آن می رفت که با بهبود قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم کلاسیک نیز بهبود یابد. شایان ذکر است که اگرضریب همبستگی به 1 برسد، یعنی گام های دو ارز روی نمودار کاملا مطابق یکدیگر است. 

نمودار ضریب همبستگی بیت کوین با اتریوم کلاسیک

نمودار ضریب همبستگی جفت ارز ETC/USD در مقایسه با BTC/USD- منبع: تریدینگ ویوو

اما سود 80 درصدی اتریوم کلاسیک در هفته گذشته، در مقایسه با سود 15.5 درصدی بیت کوین در همان دوره، عملکرد بهتری را نشان می دهد. این امر ممکن است مربوط به حدس و گمان ها در مورد توانایی اتریوم کلاسیک برای جذب ماینرها از رقیب اصلی خود اتریوم باشد.

آیا اتریوم کلاسیک یک «جایگزین مناسب» برای ماینرهای اتریوم است؟

اتریوم کلاسیک تاکنون نتوانسته است نسبت به شبکه اتریوم ماینرهای چندانی را جذب کند و اکنون شبکه در دست تعداد معدودی از ماینرها قرار داد. این امر موجب کاهش امنیت شبکه اتریوم کلاسیک شده، بطوریکه منجر به دو حمله به ارزش 1 میلیون دلار در ماه ژانویه 2019، در صرافی کوین بیس و موارد مشابهی از حملات 51 درصدی به شبکه شد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: حمله 51 درصدی چیست؟

در دسامبر 2020، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano، اعلام کرد که شرکت او، IOHK، پروژه ای به نام مانتیس (Mantis) را برای ارتقای شبکه اتریوم کلاسیک و حمایت از جامعه آن آغاز کرده است.

سال گذشته، هاسکینسون خاطرنشان کرد:

«حرکت اتریوم به سوی اثبات سهام و شاردینگ ممکن است موجبات نارضایتی آن دسته از افراد جامعه را که برای امنیت بلاک چین، بیشتر رویکرد اثبات کار (PoW) را ترجیح می‌دهند، فراهم کند. و اینجاست که اتریوم کلاسیک و الگوریتم اثبات کار آن جایگزین مناسبی برای مهاجرت پروژه های اتریوم به حساب می آید."

اما با افزایش قیمت ETC در ماه مارس، نرخ هش هنوز به بالاترین حد خود نرسیده است، و این نشان می‌دهد که فعالیت ماینرها هنوز چندان زیاد نیست و اتریوم کلاسیک موفق به جذب ماینرهای اتریوم نشده است. با این وجود، در رسانه های اجتماعی، بخصوص در توییترش مدتی است شعار مهاجرت ماینرها ازبلاک چین اتریوم به شبکه اتریوم کلاسیک داده می شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: هش چیست؟

آینده اتریوم کلاسیک از نظر تحلیل تکنیکال

از نظر تکنیکال،  ETC به منطقه بیش خرید وارد شده است و به نظر می رسد به دلیل افزایش RSI روزانه آن به بالای 70، یک اصلاح تا سطح 44 دلار را تجربه کند که یک سیگنال فروش است،

نمودار روزانه اتریوم کلاسیک

نمودار اتریوم کلاسیک- منبع تریدینگ ویوو

بنابراین به احتمال زیاد جفت ETC/USD سطح 44 دلار را به عنوان مقاومت موقت خود آزمایش کند، شایان ذکر است که این سطح سابقاً به عنوان یک سطح حمایت قوی بین ژوئیه 2021 و دسامبر 2021 عمل کرده است.

 

 

سوالات متداول (FAQ)

  • صلیب مرگ چیست؟

"صلیب مرگ" یا (Death Cross) یک الگو کاهشی در تحلیل تکنیکال است که نشان دهنده ضعف اخیر قیمت است. این الگو به قطع دو میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت (50 روزه) و بلند مدت (200 روزه) اشاره دارد. بطوریکه میانگین متحرک (EMA) کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت را قطع کند و سپس قیمت زیر EMA بلند مدت بسته شود.

  • ارز اتریوم کلاسیک چیست؟

Ethereum Classic یک پلتفرم ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین بوده و غیرمتمرکز و منبع باز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. اتریوم کلاسیک در سال 2016 در نتیجه یک هک شبکه شکل گرفت. سپس بلاک چین اصلی اتریوم به دو قسمت تقسیم شد که اتریوم کلاسیک بلاک چین قدیمی و اتریوم بلاک چین جدیدتر است. نماد اتریوم کلاسیک ETC بوده و یک ارز استاندارد ERC20 است.

  • آیا خرید اتریوم کلاسیک پیشنهاد می شود؟

در حال حاضر RSI در منطقه بیش خرید قرار دارد و سیگنال فروش می دهد. اکنون گزینه پیش رو برای معاملات فیوچرز فروش است.

  • آیا سرمایه گذاری در اتریوم کلاسیک خوب است؟

مشکل بتوان گفت که اتریوم کلاسیک گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است. اولاً، ETC با آلتکوین برتر، اتریوم در تضاد است.همچنین چندین بار با موفقیت مورد حمله 51 درصدی قرار گرفته است. اما از سوی دیگر باید توجه داشت که این ارز سابقاً در ماه می 2021، به سقف 175 دلار هم دست یافته است که به احتمال زیاد در سال جاری (2022) نیز مجدداً به این سقف دست یابد. با توجه به حملات هکری و تعداد ماینرهای اندک این بلاک چین،  اگرچه ممکن است خرید اتریوم کلاسیک و هولد کردن این ارز سودهای بسیار خوبی به همراه داشته باشد، یک ریسک به حساب می آید.

  • قیمت روز اتریوم کلاسیک چقدر است؟

قیمت روز ارز اتریوم کلاسیک در جدول بالا آمده و به طور دائم در حال بروز رسانی است.

  • آینده اتریوم کلاسیک چیست؟ آیا اتریوم کلاسیک در کوتاه مدت به 60 دلار می رسد؟

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در بلند مدت صعودی است و آخرین سقفی که این ارز به ان دست یافته، 175 دلار است. طبق پیش بینی کارشناسان ارز دیجیتال، احتمال اینکه اتریوم کلاسیک در سه ماهه آینده به سقف بعدی خود در 63 دلار برسد، وجود دارد.

  • آیا استخراج اتریوم کلاسیک خوب است؟

از آنجایی که تعداد ماینرهای شبکه اتریوم کلاسیک پایین است، رقابت در استخراج این ارز پایین است. بنابراین استخراج اتریوم کلاسیک ایده مناسبی به نظر می رسد. اما توجه داشته باشید که استخراج ارز دیجیتال نیاز به قدرت پردازش و در نتیجه سرمایه گذاری بالایی دارد.

  • از کدام صرافی اتریوم کلاسیک بخریم؟

اتریوم کلاسیک در بسیاری از صرافی های معتبر لیست شده است. لیست 5 مورد از بهترین صرافی ها برای ایرانیان، به منظور خرید اتریوم کلاسیک در زیر آمده است:

  1. کوینکس
  2. کوکوین
  3. هوبی گلوبال
  4. Gate.io
  5. بیتفینکس

 

 

 

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام