خوشحالی خالق کاردانو از سقوط 5 بانک بزرگ آمریکا!
اخبار ارز دیجیتال

خوشحالی خالق کاردانو از سقوط 5 بانک بزرگ آمریکا!

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، خالق کاردانو در آخرین توییت خود، با ابراز خرسندی از سقوط پنج بانک بزرگ آمریکا، نوشت:

کاش روش دیگری برای اجرای سیستم بانکی داشتیم... کاش پول ما از نوع دیگری بود...

توییت هاسکینسون خرسندی از ورشکستگی بانکی در امریکا

به نظر می‌رسد هاسکینسون برای فروپاشی سیستم سنتی بانکی لحظه شماری می‌کند، زیرا از نظر وی دارایی‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) جایگزین بهتری برای سیستم بانکداری سنتی هستند.

وام کم بهره و بدون ضامن در دیفای

بیانیه‌ی هاسکینسون اشاره‌ای آشکار به اکوسیستم DeFi دارد که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) طیف گسترده‌ای از خدمات مالی مانند تأمین نقدینگی، وام‌های کم بهره و پرداخت سود سپرده را ارائه می‌دهند. همه‌ی این کارها با حفظ سطح بالایی از عدم تمرکز انجام می‌شوند. یعنی احتیاجی به کاغذ بازی‌های بانکی، انتظار در صف وام و ضامن رسمی و ارائه‌ی مدارک با احراز هویت نیست.

 

💡جهان در حال پشت سر گذاشتن سیستم بانکداری سنتی!

سقوط این بانک‌ها یادآور کاستی‌های سیستم‌های بانکداری سنتی است که اغلب به دلیل ناکارآمدی، کنترل متمرکز و عدم شفافیت مورد انتقاد قرار می‌گیرند. در عوض دیفای DeFi از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک سیستم مالی کارآمدتر، کاملاً شفاف و غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

 

با استقبال روز افزون کاربران از پلتفرم‌های DeFi و آشکار شدن محدودیت‌های بانک‌های سنتی، درخواست برای یک سیستم مالی جدید هر روز بیشتر می‌شود. توییت هاسکینسون نیاز به تغییر جهت به سمت امور مالی غیرمتمرکز را برجسته می‌کند و بلاکچین کاردانو در موقعیت خوبی برای ایفای نقش در این مسیر قرار دارد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین ارزهای دیفای برای پولدار شدن

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام