آخرین اخبار بایننس
اخبار ارز دیجیتال

آخرین اخبار بایننس

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 16 شهریور

حذف چند استیبل کوین از صرافی بایننس

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر از استیبل کوین‌های USDC (USDC) ،USDP و TUSD حمایت نخواهد کرد و با این خبر شوک عظیمی را به بازار کریپتو وارد کرد. به دنبال این خبر سه استیبل کوین ذکر شده تا تاریخ 29 سپتامبر (7 مهرماه) با نسبت 1:1 به طور خودکار به BUSD تبدیل می‌شوند. بایننس اظهار داشت که این اقدام تصمیمی برای افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه برای کاربران است اما فعلا هیچ اشاره‌ای به تبدیل USDT بزرگترین استیبل کوین بر اساس ارزش بازار، نکرده است ولی ممکن است در آینده تغییراتی اعمال شود. همچنین تاکید کرد که توقف حمایت از این سه استیبل کوین ذکر شده یک اقدام موقتی نیست و ادامه‌دار خواهد بود.

داده‌های پلتفرم نانسن (Nansen‌) نشان می‌دهند که بایننس از اواسط آگوست، 1/5 میلیارد دلار USCD‌ را به BUSD تبدیل کرده است.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 1 شهریور

کلاهبرداری با استفاده از فناوری دیپ فیک (Deep Fake)

پاتریک هیلمن، مدیر ارشد ارتباطات بایننس (CCO)، هفته گذشته در مورد روش جدید و پیچیده‌ای که در آن مهاجمان از تصویر او برای انجام عملیات کلاهبرداری استفاده کرده‌اند، گزارش داد.

جزئیات کلاهبرداری به چه صورت است؟

بر اساس گزارشات منتشر شده، گروهی از هکرها موفق شدند که در یک سری تماس‌های ویدیوئی در نرم‌افزار زوم با چندین نماینده پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتال، با استفاده از فناوری دیپ فیک (Deep Fake) خود را به جای پاتریک هیلمن، مدیر ارشد ارتباطات صرافی بایننس جا بزنند. مهاجمان از آنچه که هیلمن به‌عنوان هولوگرام هوش مصنوعی توصیف کرده است، استفاده کردند. هکرها در طی این تماس‌ها با جعل تصویر هیلمن از طریق فناوری دیپ فیک، توانستند برخی از نمایندگان پروژه‌های ارزهای دیجیتال را فریب داده‌ و آنها را متقاعد کرده‌اند پیش خود فکر کنند که هیلمن به آنها کمک می‌کند تا توکن خود را در بایننس فهرست کنند.

این موضوع فهرست‌بندی زمانی کشف شد که این اعضا با هیلمن تماس گرفتند تا از کمک او در فرصت‌های احتمالی فهرست‌بندی تشکر کنند. در صورتی که او هیچ اطلاعی از این جلسات نداشت.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 27 مرداد

هشدار قرمز بایننس

گزارشات حاکی از آنند که، شبکه هوشمند بایننس یا (BNB Chain) که یک شبکه بلاک‌چین ایجاد شده توسط صرافی رمزارز بایننس است، امروزه بیش از 50 پروژه روی زنجیره را شناسایی کرده است که خطرات قابل توجهی را برای کاربران به همراه دارد. این پروژه‌های غیر قابل اعتماد عبارتند از:  ترکیبی از اسپین‌آف‌های کریپتو (spin-offs) مشابه دوج کوین (DOGE) و بایننس به علاوه دیگر پروژه‌هایی که به پانداها، سایبورگ‌ها و کوالاها اختصاص داده شده‌اند.

 هشدار زنجیره بایننس که برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی پیاده‌سازی شده است، پروژه‌ها را بر اساس دو معیار اصلی نشان می‌دهد: 1- اگر پروژه بر اساس قراردادی متفاوت از آنچه صاحبان پروژه تبلیغ می‌کنند عمل کند و مورد دوم، اگر قراردادهای بلاک‌چین خطراتی را نشان دهد که ممکن است بر وجوه کاربران تأثیر بگذارد.

پروژه‌های خطرناک زنجیره بایننس

اظهارات یک مدیر سرمایه‌گذاری در زنجیره BNB

گوندولین رجینا، مدیر سرمایه گذاری در زنجیره BNB، طی صحبت‌های اخیر خود بیان کرد که، سیستم هشدار قرمز تنها در ماه جولای 3300 قرارداد را تجزیه و تحلیل کرده است. وی افزود که این شرکت به توسعه اقدامات امنیتی بیشتر برای تشخیص شیوه‌های فریبنده وکلاهبرداری در اکوسیستم ادامه خواهد داد.

پروژه‌های جدیدی که تا به حال آزمایش نشده‌اند و فاقد اصالت هستند، توسط سیستم بر اساس ویژگی‌های آشکاری که از گذشته در کلاهبرداری و فیشینگ استفاده شده‌اند، علامت‌گذاری می‌شوند. رجینا همچنین خاطرنشان کرد که، ما تمایل داریم آن‌ها را در لیست «هشدار قرمز» قرار دهیم تا به طور موثر به کاربران هشدار دهیم تا از آن‌ها دور باشند یا با احتیاط بیشتری شرکت کنند.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 15 مرداد

دسترسی بایننس کارت به سه آلت‌ کوین جدید

بر اساس گزارشات منتشر شده، صرافی بایننس، روز جمعه به تاریخ 5 آگوست (14 مرداد1400) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که بایننس کارت آن، اکنون پشتیبانی از سه آلت کوین جدید، یعنی شیبا اینو (SHIB)، ریپل (XRP) و اولانچ (AVAX) را آغاز کرده است. در حال حاضر این کارت از 14 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که عبارتند از: بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT) ، تتر Tether (USDT) و غیره.

مزیت بایننس کارت

بایننس کارت، به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را در بیش از ۶۰ میلیون فروشگاه آنلاین و فیزیکی تبدیل و خرج کنند. لازم به ذکر است که، این کارت فقط برای شهروندان اروپایی و همچنین، پناهندگان اوکراینی در دسترس است.
این خبر یک روز پس از اعلام همکاری صرافی بایننس با مسترکارت (Mastercard) برای راه‌اندازی کارت‌های پیش پرداخت در آرژانتین، منتشر شد.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 13 مرداد

آغاز پشتیبانی از ریپل و لایت کوین توسط بایننس

بر طبق گزارشات اخیر، صرافی بایننس، پشتیبانی از استیکینگ ریپل و لایت‌کوین را به لیست خود افزوده است. بنابراین، از تاریخ سوم آگوست ( 12 مرداد 1400) کاربران می‌توانند LTC و XRP خود را استیک کرده و تا 1/4 درصد سود سالانه دریافت کنند.

مکانیسم لایت‌کوین و ریپل به چه صورت است؟

بلاکچین‌هایی مانند لایت‌کوین از مکانیسم اثبات کار استفاده می‌کنند که بر اساس آن، استخراج‌کنندگان یک مسئله محاسباتی را برای تایید تراکنش‌ها حل می‌کنند. در مقابل، مکانیسم اثبات سهام (PoS) به مشارکت‌کنندگان بازار یا تأییدکنندگانی نیاز دارد که تعدادی کوین را هولد یا استیک کرده و در ازای آن پاداش بگیرند.
به همین ترتیب، برخلاف بلاکچین‌هایی که از اثبات کار یا اثبات سهام استفاده می‌کنند، دفترکل توزیع ریپل (XRP Ledger (XRPL)) از مکانیسم اجماعی استفاده می‌کند که در آن، سرورهای منتخب شناخته‌شده به‌عنوان اعتبارسنج، درباره ترتیب و نتیجهٔ تراکنش‌های XRP توافق می‌کنند. بنابراین، هولدرها نمی‌توانند کوین‌های خود را به‌صورت جداگانه یا از طریق صرافی در یک شبکه در ازای پاداش، استیک کنند.

لازم به ذکر است که، شبکه پرداخت جهانی Mercuryo نیز اخیرا پشتیبانی از ریپل را اضافه کرده است و امکان دسترسی مشتریان به این ارز دیجیتال را برای پرداخت‌های فرامرزی، فراهم می‌کند.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 11 مرداد

راه‌اندازی اولین توکن BAB بایننس در راستای احراز هویت

بایننس روز دوشنبه، راه‌اندازی توکن حساب بایننس (BAB) با هدف رسیدگی به مسائل هویتی در جامعه غیرمتمرکز (DeSoc) را اعلام کرده است. صرافی ارز دیجیتال بایننس با راه‌اندازی اولین توکن خود که برای بررسی وضعیت کاربر تایید شده در پلتفرم طراحی شده است، به سمت ابزارهای هویت غیرمتمرکز حرکت می‌کند.

برخلاف دارایی‌های رمزارزی سنتی مانند بیت کوین (BTC)، توکن BAB منحصراً برای اهداف شناسایی آنلاین معرفی شده است و به نوعی از توکن‌های سولباند (Soulbound) به اختصار SBT تعلق دارد. SBTها توسط ویتالیک بوترین خالق اتریوم پیشنهاد شده‌اند که در واقع توکن‌های غیرقابل انتقال و غیر مالی هستند که برای DeSoc طراحی شده‌اند.
طبق اعلام بایننس، توکن BAB اولین SBT است که در زنجیره هوشمند BNB صادر شده است. 

اهداف توکن BAB

توکن BAB به طور خاص روی کیف پول‌ها نمایش داده می‌شود تا نشان دهد که صاحب کیف، تایید احراز هویت را در بایننس انجام داده است یا خیر. اهداف این توکن عبارتند از: اجتناب از ربات‌ها، حذف توکن‌های غیرقابل تعویض، رای دادن و موارد دیگر.  
لازم به ذکر است که، در حال حاضر، توکن BAB به عنوان یک پروژه آزمایشی معرفی شده است و تنها از طریق اپلیکیشن موبایل بایننس قابل دسترسی خواهد بود و بنا بر اظهارات بایننس، انواع دیگری از توکن‌های BAB در آینده نزدیک منتشر خواهند شد.

جهت مشاهده قیمت ارز FLUKI بر روی عبارت ارز فلوکی کلیک کنید.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 9 مرداد

فروش بلیت‌های تیم برتر فوتبال با NFT

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال سایت دنیای ترید، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، بایننس، خبر از فروش بلیت‌های مسابقات باشگاه فوتبال ایتالیایی لاتزیو (Lazio) در قالب NFT، داده است. بنابراین، هواداران این تیم می‌توانند با خرید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای بازدید از استادیوم المپیکو، بزرگترین مرکز ورزشی رم و تماشای بازی‌های خانگی تیم مورد علاقه‌شان بپردازند.
علاوه بر دسترسی به ورزشگاه، دارندگان بلیت می‌توانند از تخفیف‌های زیادی بهره‌مند شوند، من جمله: 10 درصد تخفیف برای هر محصولی که در فروشگاه لاتزیو فروخته می‌شود و ۲۰ درصد برای بلیت‌های بازی‌های باشگاهی در لیگ اروپا. همچنین، کسانی که این بلیت‌های دیجیتالی را خریداری می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت که توکن‌های هواداری را برنده شوند و به برخی از رویدادهای انحصاری دسترسی پیدا کنند.

خرید بلیت‌های NFT

برای خرید بلیت، طرفداران لاتزیو باید ابتدا یک حساب کاربری در بایننس باز کنند و به پلتفرم فن توکن بایننس (Binance Fan Token) بروند. صرافی بایننس استدلال می‌کند که بلیت‌های NFT می‌توانند به حل برخی از مشکلات شناخته‌ شده در سیستم توزیع سنتی بلیت از جمله: جعل بلیت و مشکلات مربوط به مفقود شدن یا آسیب‌دیدگی کمک کنند. بایننس همچنین اسپانسر اصلی پیراهن لاتزیو است. این قرارداد اسپانسری به ارزش ۳۰ میلیون یورو (30/5 میلیون دلار) پاییز گذشته به امضا رسیده است.

آخرین اخبار بایننس به‌روزرسانی 26 تیر

راه‌اندازی پلتفرم DappBay برای بایننس کوین (BNB)

به گزارش سایت خبری ارز دیجیتال دنیای ترید، تیم توسعه دهنده BNB Chain از راه‌اندازی پلتفرم جدید خود با نام دپ بی ( DappBay) برای کشف پروژه‌های کلاهبرداری جدید در بخش وب3 خبر داده است. این پلتفرم دارای مزیت ویژه‌ای به نام زنگ هشدار قرمز می‌باشد. بدین صورت که سطوح ریسک پروژه‌ها را ارزیابی کرده و به کاربران در مورد برنامه‌های غیرمتمرکز خطرناک هشدار می‌دهد.

زنگ هشدار قرمز یا Red Alarm یک ابزار اسکن ریسک قرارداد است که توسط DappBay ارائه شده و در شناسایی پروژه‌های پرخطر به کاربران کمک می‌کند. به دنبال آن، در حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های خود در برابر کلاهبرداری نقش دارد.
در این پلتفرم، کاربران ابتدا باید آدرس قرارداد پروژه مربوطه خود را در Red Alarm وارد کرده و بررسی کنند که آیا خطری این پروژه را تهدید می‌کند و یا خیر.  

هدف از راه‌اندازی DappBay چیست؟

یک مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت BNB Chain، گوندولین رجینا (Gwendolyn Regina)، بیان کرد که پلتفرم DappBay به جامعه BNB Beacon Chain اجازه می‌دهد تا با استفاده از داده‌های بازار، بهترین پروژه‌هایی موجود در مارکت را، فهرست و رتبه‌بندی کند. وی اضافه کرد که، هدف DappBay کمک به جامعه با به‌ روزترین رتبه‌بندی پروژه‌ها و پیش‌بینی خطرات پروژه، به صورت لحظه‌ای می‌باشد.
همچنین، این پلتفرم جدید، فهرست جامعی از پروژه‌های امیدوارکننده آتی را از قبل جمع‌آوری و خلاصه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که اولین کسانی باشند که در مورد آنها باخبر می‌شوند.
بنابراین می‌توان گفت که با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های فضای کریپتو، راه‌اندازی پلتفرم DappBay، خبر امیدوارکننده‌ای برای کاربران فعال در این حوزه می‌باشد.

شما همچنین می توانید نمودار، قیمت لحظه ای، جدول رنک و ارزش بازار بایننس کوین را در بالای این صفحه ملاحظه فرمایید.

 

سوالات متداول (FAQ)

بایننس چیست؟

بایننس (Binance)، از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های آنلاین به شمار می‌رود. کلمه «Binance» از ترکیب دو کلمه «Binary» و «Finance» ساخته شده است. این کلمه با دو مفهوم به کار می‌رود که عبارتند از:

  • 1- صرافی بایننس (Binance Exchange) که یکی از صرافی‌های رمزارز پیشرو در جهان است.
  • 2- رمزارز ارائه شده توسط بایننس با نام بایننس کوین (Binance Coin) که برخی از افراد به طور خلاصه به آن بایننس نیز می‌گویند. لازم به ذکر است که، بایننس کوین، یک توکن اتریوم ERC-20 می‌باشد.

 

تاریخچه بایننس کوین چگونه بوده است؟

بایننس کوین، عرضه اولیه خود را در جولای سال 2017 ( تیر ماه 1396) آغاز کرد و در سال 2019 از بلاک‌چین اتریوم به بلاک‌چین خود منتقل شد. جالب است بدانید که، در عرضه اولیه آن حدود ۲۰۰ میلیون توکن بایننس کوین (BNB) ارائه شده است.

استفاده از بایننس چه مزایایی دارد؟

  • 1- میزان هزینه کمتر در مارکت کریپتو
  • 2- برخوردار شدن از تخفیف در معاملات بایننس
  • 3- امکان استفاده و معامله با آن در خارج از صرافی بایننس
  • 4- تبادل با فیات
  • 5- سرعت بالا در انجام تراکنش ها

 

کیف پول‌های پشتیبانی کننده بایننس کوین کدامند؟

کیف پول لجر (Ledger)- کیف پول ترزور (Trezor)- کیف پول اتمیک (Atomic)- جکس (Jaxx)- انجین (Enjin)- ریکوئست والت (Request Wallet)

از کدام صرافی‌ها می‌توان BNB خریداری کرد؟

بایننس- هوبی گلوبال- بیت هامب- کوین تایگر

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام