USD/IND : کاهش 8 پیزا روپیه در ابتدای ترید امروز ؛ احتمال ادامه داشتن این کاهش
اخبار فارکس

USD/IND : کاهش 8 پیزا روپیه در ابتدای ترید امروز ؛ احتمال ادامه داشتن این کاهش

روپیه هندوستان، امروز را با ضعف شروع کرد.  در معاملات صبح زود امروز سه شنبه 8 تیر، بیش از 8 پیزا ( یک واحد پولی در هندوستان که معادل یکصد روپیه می باشد ) در برابر دلار آمریکا کاهش یافت، زیرا ارزش دلار نسبت به ارزهای ماژور رقیب خود به پایین ترین قیمت در دو ماهه اخیر خود رسیده است.

نرخ تبدیل دلار به روپیه امروز در مقابل دلار امریکا، نسبت به قیمت بسته شدن روز دوشنبه 74.19، بالاتر و در قیمت 74.275 بود. روپیه در این ماه بیش از 160 پیزا از دست داده و نسبت به آخرین تایم معاملاتی بازار ( بازار آسیا )، بیش از 5 پیزا ضعیف شده است. شایان ذکر است که خروج مداوم صندوق های خارجی، افزایش قیمت نفت و ثابت بودن دلار آمریکا، همچنان بر ارز آسیب دیده آسیایی، سنگینی می کند.

تحلیلگران موسسه ICICI direct اظهار داشتند : " روپیه برای یک قسمت بزرگ امروز، شتابش را از دست داد و تقریبا بدون تغییر و در قیمت 74.19 به کار خود پایان داد. اظهار نظرهای Hawkish فدرال رزرو در روز دوشنبه، اندکی به شاخص دلار کمک کرد تا بالا برود در حالیکه اظهار نظرهای Dovish بانک مرکزی اروپا، EUR/USD را ارزان تر فروخت. ما احساس می کنیم که شاخص دلار باید اطراف 91.5، یک سطح حمایتی پیدا بکند،"

ضعیف تر شدن روپیه باید ادامه داشته باشد چونکه قیمت نفت به قله های سال 2018 رسیده است. این مسئله موقعیت های بزرگی را برای تحلیل کردن و نوشتن مقاله برای سری جولای حتی درباره OTM ( در معاملات گزینه ها ، تفاوت بین “در پول” (ITM) و “خارج از پول” (OTM) مربوط به موقعیت قیمت اعتصاب نسبت به ارزش بازار دارایی پایه است که moneyness نامیده می شود.

گزینه ITM گزینه ای با قیمت اعتصاب است که قبلاً از قیمت فعلی دارایی پیشی گرفته است. گزینه OTM به گزینه ای تعلق می گیرد که امنیت پایه هنوز نتوانسته است به آن برسد ، یعنی این گزینه ارزش ذاتی ندارد ) رقم زد که باید حمایتی برای جفت ارز USD/INR به وجود بیاورد. قرارداد ماه ژوئن دلار به روپیه در NSE ( بازار ملی سهام هندوستان ) در تایم بازار قبل 74.43 بود. نرخ بهره باز برای سری جولای به 26.3% افزایش یافت.

شاخص دلار، که مقیاسی است برای سنجش ارزش نسبی دلار نسبت به شش ارز خارجی، با ۰.۰7 درصد افزایش در ۹۱.۹۴ و نه بالاتر از سطح دو ماهه یعنی 92.408معامله شد.

انتظار می رود دلار در سال آینده تحت تاثیر سخنان هفته پیش بانک فدرال رزرو که قرار است تا سال 2023 دو بار افزایش نرخ داشته باشیم، بالا برود.

دلار پس از افزایش نرخ بازده اوراق قرضه خزانه داری که به دنبال بالا رفتن شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی در عدد 3.4% یعنی بالاترین رکورد از سال 1991، اتفاق افتاد، صعود کرد.تحلیلگران ICICI Bank در یادداشتی گفتند : تا جمعه همین هفته که قرار است گزارش NFP بیرون بیاید، ما شاهد خنثی بودن روند دلار خواهیم بود.

با قوی شدن دلار و افزایش نگرانی ها نسبت به اینکه فدرال رزرو از سیاست پولی انقباضی زود تر از انتظار استفاده بکند، فشارها را روی فلز زرد ( طلا ) منتقل کرده است. قیمت طلا با 0.4% کاهش در عدد 1.774.15 دلار امریکا بود.

شاخص بورس سهام BSE Sensex ( شاخص بورس سهام هندوستان ) با 164.78 پوینت کاهش یا 32%، در عدد 52567.10 و Nifty (Nifty  یک بازار گسترده تر است که 24 بخش را پوشش می دهد ) هم با 56.55 پونت کاهش، در 15759.80 قرار داشت.

با این حال، سرمایه گذاران موسسات خارجی در روز دوشنبه بیشتر در بازار سرمایه فروشنده بودند و سهام هایشان را به ارزش 1,658.72 کرور روپیه، خالی کردند.

نرخ آتی جهانی نفت برنت هم، با کاهش 0.52 درصدی به 74.29 دلار در هر بشکه رسید.