نتیجه جلسه چهارشنبه 14 اردیبهشت نرخ های بهره امریکا
اخبار فارکس

نتیجه جلسه چهارشنبه 14 اردیبهشت نرخ های بهره امریکا

بر اساس اخبار فارکس، امروز پنجشنبه 5 می 2022 است و همینطور که مطلع هستید، دیشب ساعت 22:30 دقیقه نشست مهم قدرتمندترین بانک مرکزی جهان، فدرال رزرو ایالات متحده امریکا بود.

فدرال رزرو پای خود را از روی پدال شاهینی برداشت اما همچنان در مسیر بکار گیری سیاست های انقباضی سریع خواهد ماند که این مسئله کماکان نظر خریداران دلار را به خود جلب خواهد کرد.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از یک سری اظهار نظرهای شاهینی در مورد تأثیر تورم و شروع فشار از طریق صحبت مستقیم با مردم آمریکا، دلار را بالاتر برد. اما، معامله ‌گران می‌خواهند بدانند که با این صحبت ها، چه اتفاقی قرار است بیفتد!

اول اینکه پاول احتمال افزایش نرخ های بهره را به اندازه 75 واحد پایه، غیر محتمل دانست. سپس وی درباره افزایش شفاف نرخ های بهره به مقدار 50 واحد پایه برای ماه های ژوئن و ژوئیه سخن گفت.

این مسئله محدودیتی روی نرخهای بهره و قدرت دلار گذاشت.

ثانیا، رئیس فدرال رزرو گفت که منظور از نرخ  های خنثی، چیزی بین 2 تا 3 درصد خواهد بود. طبق برنامه برای دو ماه آینده، نرخ بهره در ماه ژوئیه به محدوده 1.75٪ تا 2٪ خواهد رسید. این گفته پاول، محدودیت دیگری روی شایعات و گمانه زنی های دیگر مقامات فدرال رزرو بود که حرف از افزایش نرخها به رقم 3.5% تا پایان سال 2022 زده بودند.

در نتیجه این موضوع نیز یک فاکتور دیگر بود که باعث کاهش ارزش دلار شد.

سوما، پاول با وجود تمام لفاظی ها در مورد تورم به عنوان یک موضوع بزرگ، تاکید کرد که برخی از عوامل، خارج از کنترل فدرال رزرو هستند. او پاسخ داد: بانک‌های مرکزی بر روی تقاضا تأثیر می‌گذارند نه عرضه، و سپس به تشریح عوامل خارجی پرداخت.

مطالعه مقاله کندل شناسی پیشنهاد میشود.

قرنطینه‌های مرتبط با کووید در چین و جنگ روسیه در اوکراین بر عرضه تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. فدرال رزرو نمی تواند با تمام آنها مبارزه کند.

این سه محدودیت، خسارت های وارده بر دلار را توجیه می کند اما با توجه به این گفته ها، چه باید کرد؟

من فکر می کنم که دلار همچنان پادشاه سرزمین فارکس باقی خواهد ماند، زیرا فدرال رزرو سریعتر از سایر بانک های مرکزی در حال منقبض کردن اقتصاد است. علاوه بر این، آن موضوعات خارجی که در بالا ذکر شد، دلار را به عنوان یک پناهگاه امن تقویت می کند.

در مجموع، ما یک دلار منفی داشتیم که پیرو شعار "شایعات را بخر، واقعیت را بفروش" بود، سپس یک افزایش دلار در پاسخ به دیدگاه قاطعانه در برابر تورم، و در نهایت یک سقوط برای دلار زمانیکه پاول دیدگاه شاهینی فدرال رزرو را محدود کرد.

در انتها، من انتظار دارم که روند صعودی دلار گسترده تر از سر گرفته شود.