GDP امریکا فراتر از انتظارت؛ رشد اقتصاد امریکا 6.9% شد
اخبار فارکس

GDP امریکا فراتر از انتظارت؛ رشد اقتصاد امریکا 6.9% شد

امروز پنجشنبه 27 ژانویه 2022 است و در تقویم اقتصادی امروز، گزارشات مهمی از ایالات متحده امریکا منتشر شد. اولین خبر مهم، گزارش تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه چهارم سال گذشته بود.

امریکا توانست رشدی برابر با 6.9% را برای سه ماهه آخر سال گذشته تجربه کند. این رقم فراتر از انتظارات مارکت یعنی 5.5% بود. این گزارش ساعاتی پیش توسط اداراه تحلیل اقتصادی امریکا منتشر شد.

شاخص قیمت GDP، که تغییرات قیمت سالانه تمام خدمات و کالاها را بررسی می کند و شامل محاسبات تولید ناخالص داخلی نیز می شود، تا رقم 7% رشد را تجربه کرد. اقتصاددانان پیش بینی رشد 6% درصدی را کرده بودند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: فارکس فکتوری

در کل رقم کلی رشد اقتصاد امریکا یا تولید ناخالص داخلی واقعی برای سال 2022، 5.7% شد که از سال 1984 تا این لحظه بی سابقه بوده است. امروز امریکا دو خبر دیگر هم درباره درخواست برای بیمه بیکاری و سفارش کالاهای بادوام داشت.

 از هفته گذشته تا امروز تعداد امریکایی هایی که درخواست برای مزایای بیکاری داشتند 260.000 نفر بوده است. هفته قبل تر این رقم 290.000 نفر بود که خوشبختانه 30.000 کاهش داشته است. همانطور که می دانید هرچه این رقم کمتر باشد، دلار امریکا قوی تر خواهد شد. شایان ذکر است که تحلیلگران این رقم را پیش بینی کرده بودند.

خبر دیگری که منتشر شد، سفارش کالاهای بادوام است. این گزارش هم مطابق با انتظارات بازار و پیش بینی اقتصاددانان بود. اداراه مالیات امریکا اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه قبل، 0.4% رشد داشته است.

اگر سری به شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبایش ارزیابی می کند بزنیم، مشاهده می کنیم که دلار همینطور در حال قوی تر شدن است. شاخص دلار قیمت 97.26 را نیز تجربه کرد و در حال حاضر 20 پیپ پایین تر، در حال معامله می باشد.

طلا نیز از دیشب بعد از سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، که لحنی به شدت شاهینی داشت در حال ریزش است. دقایقی پیش طلا تا زیر 1800 هم رسید و در حال حاضر اطراف قیمت 1805 دلار در حال زورآزمایی است.