خروج روزانه 2 هزار بیت کوین از صرافی های متمرکز
اخبار ارز دیجیتال

خروج روزانه 2 هزار بیت کوین از صرافی های متمرکز

افزایش خروج بیت کوین از صرافی های متمرکز نشان می دهد که بازار بیت کوین ممکن است در حال انباشت سرمایه باشد.

تعداد بیت کوین (BTC) نگهداری شده در صرافی های متمرکز از اواخر ماه مه به طور مداوم کاهش یافته است، تقریباً 2،000 بیت کوین (ارزش تقریبی 66 میلیون دلار با قیمت های فعلی) بصورت روزانه از صرافی ها خارج می شود.

گزارش دوشنبه Glassnode با عنوان "دیتای آن چین در هفته گذشته" نشان داد که ذخایر بیت کوین در صرافی های متمرکز به سطحی رسیده اند که از آوریل به بعد دیده نشده است، ماهی که BTC به بالاترین میزان خود در حدود 65000 دلار رسیده است.

محققان یادآور شدند که در طی این بازار گاوی منتهی به این اوج قیمتی، تخلیه بی وقفه ذخایر کوین صرافی ها موضوع اصلی در این افزایش قیمتی بود.

Glassnode نتیجه می گیرد که بیشتر این BTCها به صندوق Grayscale GBTC رفته یا توسط موسسات جمع شده است، که باعث خروج مداوم این کوین ها از بازار های متمرکز شده است.با این حال، هنگامی که قیمت بیت کوین در ماه مه کاهش یافت، با افزایش فرستادن این دارایی ها به صرافی های متمرکز، این روند معکوس شد. اکنون اما، با افزایش میزان خروج، حجم خالص انتقال دوباره به منطقه منفی برگشته است.

"بر اساس میانگین متحرکی 14 روزه، نسبت خروجی به ورودی بیت کوین به طور مشخص در دو هفته گذشته با 2 هزار بیت کوین در روز مثبت شده است."

حجم خالص انتقال BTC به / از صرافی ها منبع: Glassnode

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که نسبت کارمزد تراکنش ها روی بلاک های مرتبط با صرافی ها، در هفته گذشته به 14٪ کاهش یافت، پس از اوج کوتاه مدت 17٪ درصدی در ماه مه. این کارمزد روی شبکه بلاک مرتبط با برداشت.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

از صرافی ها با افزایش قابل توجه 3.7٪ تا 5.4٪ درصدی در این ماه روبرو شد، که نشان دهنده افزایش اولویت انباشت دارایی نسبت به فروش است. به نظر می رسد کاهش ذخایر ارزی صرافی های متمرکز با افزایش جریان سرمایه به پروتکل های مالی غیرمتمرکز یا همان De-Fiها طی دو هفته گذشته همزمان شده است. به گفته دفی لاما، ارزش کل دارایی های قفل شده از 26 ژوئن 21 درصد افزایش یافته است و از 92 میلیارد دلار به 111 میلیارد دلار رسیده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام