5 جفت ارز دیجیتال مهم در هفته پایانی مرداد 1400 که باید زیر نظر بگیرید
اخبار ارز دیجیتال

5 جفت ارز دیجیتال مهم در هفته پایانی مرداد 1400 که باید زیر نظر بگیرید

خریداران بیت کوین چشم به نمودارها دوخته‌ و منتظرند که BTC از سطح حمایتی بازگشته و صعود کند. در صورت بازگشت، به احتمال زیاد ETC ، LUNA ، KLAY و  AXS نیز روند صعودی داشته باشند.

بیت کوین (BTC) با فشار خرید سنگین در حوالی 48,000 دلار روبرو است. به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت تحلیلی و رسانه ارز دیجیتال کوین تلگراف، آمار خرید و فروش‌ها  نشان می دهد که فروشندگان صرافی Binance، جایگاه خود را در 48,000 دلار حفظ کرده‌اند و قصد دارند این قیمت را تثبیت کنند.

پلن بی (PlanB)، سازنده مدل قیمتی stock-to-flow ، در خصوص آینده قیمت بیت کوین اظهار داشت:

 «اگر BTC بتواند در ماه اوت قیمت را بالای 47,000 دلار ببندد، در بدترین شرایط، ممکن است تارگت 135,000 دلار که هدف قیمت پایان سال آن است، فعال شود.»

مدل Stock to Flow شیوه‌ی اندازه‌گیری فراوانی یک منبع خاص است. نسبت Stock to Flow نشان‌ می‌دهد نسبت مقدار منبع ذخیره به مقدار منبع تولیدی سالانه چقدر است.

افزایش درصد مقبولیت بیت کوین در میان نهادها و سازمان‌ها

با وجود رکود جزئی، درصد مقبولیت بیت کوین در میان نهادها و ارگان‌ها همچنان در حال افزایش است. طبق گزارشات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، چهار شرکت مدیریت ثروت، اقدام به خریداری سهام GBTC صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی دیجیتال جهان کرده‌اند.

نمودار روزانه اطلاعات بازار ارز دیجیتال  برگرفته از سایت کوین 360

نمودار روزانه اطلاعات بازار ارز دیجیتال - برگرفته از سایت کوین 360

وبسایت مقایسه محصولات فایندر (Finder)، به تازگی یک نظر سنجی به راه انداخته که در آن 42,000 نفر از 27 کشور جهان شرکت کرده‌اند. بر طبق این نظرسنجی، میزان مقبولیت بیت کوین در آسیا، بیش از 4 قاره دیگر بوده است. در میان کشورهایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، سه کشور ویتنام با 41 درصد و هند و اندونزی با 30 درصد، بالاترین آمار مقبولیت بیت کوین را داشته‌اند.

این در حالیست که شرکت‌کنندگان اروپایی و آمریکایی ساکن انگلستان و ایالات متحده آمریکا، نرخ مقبولیت ضعیف 8 و 9 درصد را به ثبت رسانده‌اند. البته شایان ذکر است که در این گزارش ذکر شده بود «با توجه به زیرساخت‌های مختلف Google در هر منطقه، IP ثبت شده در نظرسنجی لزوماً نماینده ملیت شرکت‌کنندگان نیست.»

آیا استراحت بیت کوین در حوالی 48,000 دلار منجر به سیو سود و اصلاح بازار می‌شود؟ آیا آلتکوین ها می‌توانند وجوهی را که از بیت کوین خارج می‌شوند جذب کنند؟

در ادامه به تحلیل نمودارهای 5 جفت ارز صعودی می‌پردازیم. این 5 جفت ارز دیجیتال، با توجه به شرایطشان، ممکن است در چند روز آینده روند صعودی خود را شتاب دهند.

جفت ارز بیت کوین/ تتر (BTC/USDT)

روز شنبه، 14 آگوست (23 مرداد) بیت کوین از خط مقاومتی الگوی کنج صعودی (Rising Wedge) برگشت کرده است. این نشان می دهد که فروشندگان سفت و سخت سر موضع خود ایستاده‌ اند. هنوز تسلیم نشده‌اند و به شدت از خط مقاومتی دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت جفت ارز BTC/USDT - 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

نمودار روزانه قیمت جفت ارز BTC/USDT - شنبه 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

نمای نزدیک نمودار روزانه قیمت جفت ارز BTC/USDT - شنبه 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

بنابراین، اکنون امکان دارد جفت ارز BTC/USDT به زیر خط حمایتی الگوی وج (line of the wedge) سقوط کند و این امر به احتمال زیاد نظر خریداران را به خود جلب خواهد کرد. اگر قیمت به سطح پایین‌تر برگردد، به احتمال زیاد خریداران دوباره تلاش می‌کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اگر خط وج به سمت صعودی شکسته و سپس بسته شود، الگوی پوششی خرسی (Bearish Engulfing) بی‌اعتبار می‌شود و آنگاه درهای رالی صعودی ابتدا تا 53,000 دلار و سپس 60,000 دلار به روی بیت کوین باز می‌شود.

میانگین متحرک صعودی و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت، نشان می‌دهد که اوضاع تحت کنترل خریداران است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین چیست؟

سناریوی دیگر: بر عکس، اگر فروشندگان قیمت را تا زیر خط وج پایین بیاورند، احتمال ریزش این جفت ارز تا رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42,682 دلار) زیاد است. البته ناگفته نماند که اگر قیمت از این سطح پایین‌تر بیاید، گاوها (خریداران) یکبار دیگر تلاش می‌کنند تا روند صعودی را از سر بگیرند.

اما اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه استراحت کند، امکان اینکه این جفت ارز در یک سقوط آزاد، به میانگین متحرک ساده 50 روزه (37,176 دلار) سقوط کند، وجود دارد.

نمودار 4 ساعته قیمت جفت ارز BTC/USDT - شنبه 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

نمودار 4 ساعته قیمت جفت ارز BTC/USDT - شنبه 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

خرس‌ها (فروشندگان) در محدوده بین 46,743.47 و 48,144 دلار در تقلا هستند. آنها موفق شدند قیمت را در نمودار 4 ساعته، به SMA پنجاه روزه برسانند. اگر قیمت زیر این سطح حمایتی بشکند، احتمال این که این جفت ارز ابتدا به 43,770 دلار و سپس به 42,451.67 برگردد، وجود دارد.

افقی و مسطح شدن SMA بیست روزه (که نه صعودی و نه نزولی است) و قرارگیری RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان می‌دهد که ممکن است ممنتوم صعودی در حال ضعیف شدن باشد.

اندیکاتور مومنتوم یک اندیکاتور پیشرو است که برای شناسایی سرعت حرکت قیمت استفاده می‌شود. نحوه محاسبه مومنتوم به این صورت است که قیمت پایانی سهم در زمان حال را با قیمت پایانی سهم در دوره‌ای که تحلیلگر انتخاب کرده، مقایسه می‌کند.

اگر قیمت از سطح فعلی برگردد و از محدوده مقاومت مهم خود بالاتر برود، نشان می‌دهد که گاوها در هر کف مینور اقدام به خرید می‌کنند. و این یک علامت برای از سر گیری حرکت صعودی است.

جفت ارز اتریوم کلاسیک و تتر (ETC/USDT)

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) روز جمعه 13 آگوست (22 مرداد) در بالای سطح مقاومت کلیدی خود در 63,56 دلار شکست، قیمت بسته شد و یک الگوی مثلث صعودی را کامل کرد. تارگت بعدی این الگوی صعودی 94,91 دلار است.

نمودار روزانه جفت ارز اتریوم کلاسیک به تتر ETC/USDT – جمعه 22 مرداد- برگرفته از تریدینگ ویوو

نمودار روزانه جفت ارز اتریوم کلاسیک به تتر ETC/USDT – جمعه 22 مرداد- برگرفته از تریدینگ ویوو

معمولاً پس از اینکه قیمت یک الگو را می‌شکند، یک روند نزولی را تا رسیدن به شکست یک سطح حمایتی دیگر در پیش رو داریم. در این صورت، احتمال دارد جفت ارز ETC/USDT دوباره ظرف چند روز آینده، سطح 63,56 دلار را به خود ببیند. اگر خریداران این سطح را مجدداً به سمت سطح حمایتی برگردانند، احتمال دارد این جفت ارز روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (57 دلار) صعودی است و RSI در منطقه بیش خرید قرار دارد که نشان دهنده حکمرانی خریداران است. اگر قیمت به زیر 63,56 دلار بیفتد، امکان کاهش قیمت این جفت ارز و رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه وجود دارد.

اما بازگشت قوی و مقتدرانه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، نشان می‌دهد که احساسات صعودی خریداران همچنان پا برجاست. در نتیجه به احتمال قوی، خریداران یکبار دیگر برای از سرگیری روند صعودی تلاش خواهند کرد. اگر فروشندگان قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این دیدگاه مثبت دیگر صدق نخواهد کرد. این امر می‌تواند منجر به کاهش میانگین متحرک 50 روزه تا عدد رند 51 دلار شود.

نمودار 4 ساعته قیمت جفت ارز BTC/USDT - شنبه 23 مرداد 1400- منبع تریدیگ ویوو

نمودار 4 ساعته جفت ارز اتریوم کلاسیک به تتر- ETC-USDT -جمعه 22 مرداد-1400

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز در یک روند صعودی قرار دارد. خرس‌ها تلاش دارند تا حرکت صعودی را در 76,16 دلار متوقف کنند، اما خبر خوب این است که گاوها چندان میدان را برای آن‌ها باز نگذاشته‌اند. میانگین متحرک صعودی و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه بیش خرید، نشان دهنده مزیت گاوهاست.

اگر گاوها موفق شوند قیمت را تا بالای 76,16 دلار پیش ببرند، احتمالاً ایستگاه بعدی قیمت 84,16 دلار است. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 70 دلار بکشانند، به احتمال زیاد، این جفت ارز تا رسیدن به میانگین متحرک 20 روزه کاهش خواهد یافت. یک جهش قوی از این سطح ثابت خواهد کرد که احساسات حاکم بر بازار، مثبت است. اما شکست زیر این سطح، ممکن است قیمت را تا 63,56 دلار هم برساند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز دیجیتال لایت کوین

جفت ارز لونا به تتر (LUNA/USDT)

ارز دیجیتال لونا یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری به حساب می آید که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است. این ارز دیجیتال را نمی‌توان با پول فیات خریداری کرد. در ابتدا باید یکی از استیبل کوین‌ها مانند تتر  را در صرافی‌ها به رمز ارز ترا تبدیل کرد. ارز دیجیتال ترا Terra در صرافی ها با نماد LUNA به فروش می رسد.

توکن LUNA پروتکل Terra طی چند روز گذشته در داخل یک کانال صعودی معامله شده است. شکستن قیمت و بسته شدن بازار بالای خط روند نزولی، نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

نمودار روزانه جفت ارز لونا به تتر- LUNA-USDT- تریدینگ ویوو

نمودار روزانه جفت ارز لونا به تتر- LUNA-USDT- تریدینگ ویوو

خرس‌ها چهار روز گذشته را صرف دفاع از سطح مقاومتی مهم در قیمت 18 دلار کرده‌اند. اگر قیمت سطح فعلی را شکسته و بالا رود یا دوباره به سطح حمایتی خود بازگشت کند، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز LUNA/USDT را به بالای 18 دلار برسانند و در صورتیکه موفق به انجام این کار شوند، ایستگاه بعدی می‌تواند در قدم اول 19,54 دلار و سپس 22 دلار باشد.

از سوی دیگر، بر عکس این سناریو، اگر قیمت به زیر کانال و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (14 دلار) برسد، نشان می‌دهد که مومنتوم صعودی تضعیف شده است. سپس امکان دارد این جفت ارز در خط روند نزولی، دو مرتبه به سطح مقاومت قبلی خود برگردد.

نمودار چهار ساعته جفت ارز لونا به تتر- LUNA-USDT- تریدینگ ویوو

نمودار چهار ساعته جفت ارز لونا به تتر- LUNA-USDT- تریدینگ ویوو

تاکنون خرس‌ها موفق شده‌اند دو بار افزایش قیمت را در 18 دلار متوقف کنند، که این امر باعث می‌شود انرژی زیر این سطح، انباشت قابل توجهی داشته باشد. در نتیجه این سطح بسیار مهمی است که باید زیر نظر گرفته شود. میانگین متحرک 20 روزه افقی است و RSI کمی بالاتر از 50 قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که احتمال تثبیت قیمت‌ها در کوتاه مدت وجود دارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: اضافه کردن شبکه بایننس به متامسک

اگر قیمت از میانگین متحرک 50 روزه پایین‌تر بروند، امکان دارد این جفت ارز برای مدتی بین 15,81 تا 18 دلار معامله شود. شکست قیمت بالای 18 دلار و بسته شدن آن در این قیمت، یک پتانسیل برای آغاز مرحله بعدی روند صعودی است که در آن قیمت جفت ارز می‌تواند به 20,81 دلار برسد. برعکس، شکست قیمت زیر 15 دلار ممکن است علامت شروع یک اصلاح جدی و ریزش تا 13 دلار باشد.

جفت ارز کلایتون به تتر (KLAY/USDT)

اگر نگاهی به سکه‌های برتر کوین مارکت کپ انداخته باشید، حتماً متوجه حضور کلیتن در میان پنجاه ارز برتر شده‌اید. در نگاه اول، شاید کلیتن، چندان کوین مهمی به نظر نرسد، اما مستندات فنی این پروژه نشان می‌دهد که پروژه‌ی پرقدرتی است و بهتر است که تریدران زیر نظر بگیرندش.

ارز دیجیتال کلیتن بر مبنای یک بلاکچین متن باز به وجود آمده و هدف از راه اندازی آن، ایجاد پشتوانه‌ای برای مشاغل کره جنوبی از جمله کاکائو است. شبکه‌ اصلی کلیتن کمتر از یک سال پس از عرضه‌ی اولیه‌ی KLAY، در ماه ژوئن 2019 راه‌اندازی شد و یک سال بعد، بلاکچین کلیتن از طریق کیف پول کلیپ (Klip Wallet) در برنامه‌ کاکائو تالک در دسترس قرار گرفت.

روز شنبه 23 مرداد (14 آگوست)، رمز ارز کلیتن (KLAY) سطح مقاومت 1,81 دلار را شکست و  بالا رفت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خطوط ممتد بلند روی الگوی کندل استیک، در دو روز گذشته نشان می‌دهد که فروشندگان به شدت از سطح مقاومت مهم دفاع می‌کنند.

نمودار چهار ساعته جفت ارز لونا به تتر- LUNA-USDT- تریدینگ ویوو

نمودار روزانه جفت ارز کلیتون به تتر-KLAY-USDT -مرداد -23 -1400

رالی شدید چند روز گذشته، RSI را به عمق منطقه بیش خرید کشانده است که نشان دهنده احتمال اصلاح جزئی یا توقف صعودی و تثبیت قیمت در چند روز آینده است. به احتمال زیاد کف‌های قیمت ابتدا سطح حمایتی 1,60 دلار و سپس 1,40 دلار  خواهد بود.

اما اگر قیمت برگردد و از هر دو سطح حمایتی پایین‌تر رود، گاوها مجدداً تلاش خواهند کرد تا از سد 1,81 دلار صعود کنند. شکستن این سقف و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح، یک الگوی کف گرد یا بازگشتی را کامل می‌کند که تارگت آن 2,90 دلار است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1,32 دلار) برسد، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود. این امر می‌تواند منجر به کاهش میانگین متحرک 50 روزه (1,07 دلار) شود.

نمودار 4 ساعته جفت ارز کلیتون به تتر-KLAY-USDT -مرداد -23 -1400

نمودار 4 ساعته جفت ارز کلیتون به تتر-KLAY-USDT -مرداد -23 -1400

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها دو مرتبه تلاش گاوها برای افزایش قیمت و شکستن سطح مقاومتی 1,81 دلار را خنثی کردند. اگر خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک 20 روزه کاهش دهند، این کاهش همینطور تا رسیدن به میانگین متحرک 50 روزه ادامه خواهد یافت.

برعکس، اگر قیمت پس از رسیدن به میانگین متحرک 20 روزه پایین بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا سقف 1,81 دلار را بشکنند. اگر در این کار موفق شوند، جفت ارز KLAY/USDT می تواند به 2,18 دلار نیز برسد. افزایش میانگین متحرک و قرارگرفتن RSI در منطقه مثبت، نشان دهنده کنترل گاوها بر بازار و یک سیگنال خرید است.

جفت ارز اکسی اینفینیتی به دلار امریکا (AXS/USD)

در چند هفته اخیر، توکن بومی Axie Infinity با علامت (AXS)، روند صعودی خوبی را پشت سر گذاشته و چهارشنبه 20 مرداد (11 آگوست) به بالاترین سطح خود در 77.48 دلار رسیده است. خط ممتد بلند در الگوی کندل استیک روزانه نشان می‌دهد که معامله‌گران در سطوح بالاتر سیو سود داشته‌اند.

نمودار روزانه جفت ارز اکسی اینفینیتی به دلار آمریکا - AXS-USDT -چهارشنبه 20 مرداد 1400

نمودار روزانه جفت ارز اکسی اینفینیتی به دلار آمریکا - AXS-USDT -چهارشنبه 20 مرداد 1400

جفت ارز AXS/USDT تا رسیدن به اولین سطح حمایتی خود، یعنی 63 دلار دچار اصلاح شده و یک ریزش قیمت را تجربه کرده است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این سطح حمایتی بکشند، احتمالاً روند نزولی این جفت ارز، تا رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (51 دلار) کاهش خواهد یافت. دو اصلاح قبلی در جهت بازگشتی از میانگین متحرک 20 روزه تغییر مسیر داده است.

بنابراین، به احتمال زیاد، گاوها مجدداً در کف قیمت وارد پوزیشن خرید خواهند شد و تا رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه به خرید ادامه خواهند داد. در صورت تحقق بازگشت صعودی قوی از این سطح، به این نتیجه می‌رسیم که احساسات حاکم بر بازار مثبت است و خریداران در حال خرید در دیپ‌ها هستند. گاوها سپس دوباره سعی می‌کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: لانگ چیست

شکستن سقف و بسته شدن قیمت بالای 77,48 دلار احتمالاً می‌تواند راه را ابتدا برای رسیدن به سطح مقاومتی 91 دلار و سپس مقاومت روانی در 100 دلار هموار کند. برعکس، شکستن کف حمایتی و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ممکن است علامت شروع یک اصلاح جدی‌تر باشد.

نمودار چهار ساعته جفت ارز اکسی اینفینیتی به تتر- AXS-USDT -چهارشنبه 20 مرداد 1400

نمودار چهار ساعته جفت ارز اکسی اینفینیتی به تتر- AXS-USDT -چهارشنبه 20 مرداد 1400

در نمودار 4 ساعته، یک الگوی مثلث نزولی در حال تشکیل است. این الگو در صورت شکستن و بسته شدن قیمت زیر سطح حمایتی 63 دلار، کامل می‌شود. هدف این الگوی بازگشتی، رسیدن به قیمت 48,52 دلار است. مسطح و افقی بودن میانگین متحرک 20 روزه و قرار گرفتن RSI در نزدیکی نقطه میانی نشان می‌دهد که حرکت صعودی در حال ضعیف شدن است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از خط روند نزولی فراتر رفته و بالای روند نزولی شکسته شود، الگوی خرسی نامعتبر می‌شود. این امر می‌تواند شانس افزایش قیمت را تا رسیدن به سقف قیمت تاریخی جفت ارز در 77,48 دلار، افزایش دهد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام