اخبار و وقایع فارکس در هفته آخر شهریور - 26 شهریور تا 2 مهر
اخبار فارکس

اخبار و وقایع فارکس در هفته آخر شهریور - 26 شهریور تا 2 مهر

با این که این هفته در تقویم اقتصادی هفته آرام تری پیش رو داریم ولی، این هفته برای بازارهای مالی جهانی به خاطر جلسه مهم فدرال رزرو ایالات متحده امریکا، هفته بسیار مهمی است.

اخبار و ارقام در مقیاس بزرگ

در هفته منتهی به 24 سپتامبر (2 مهر) در تقویم اقتصادی هفته آرام تری با 37 داده اقتصادی، پیش رو داریم. در هفته قبل، 62 خبر اقتصادی در کانون توجهات بودند.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

روز پنجشنبه گزارش شاخص مدیران خرید اولیه بخش خصوصی ماه سپتامبر در کانون توجه قرار دارد.

انتظار می رود شاخص مدیران خرید خدمات برای مارکت مهم و کلیدی باشد.

خبرهای دیگر شامل داده های بخش مسکن است که به احتمال زیاد تاثیرات اندکی روی اسکناس پشت سبز (دلار) و کل بازار خواهد گذاشت.

روز چهارشنبه مهمترین رویداد خبری این هفته، جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو امریکا است.

با توجه به اینکه بازارها توقعی ندارند که فدرال رزرو سیاستهایش را در حال حاضر تغییر بدهد اما، موضوعات اقتصادی، نرخ بهره و کنفرانس خبری این روز، برای مارکت نقش محوری و مهمی دارد.

با توجه به اینکه رئیس فدرال رزرو پاول، بازارها را برای آغاز برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه دولتی در امسال آماده کرده، ولی بازار منتظر هیچ گونه سرنخ و تغییری در سیاستهای فدرال رزرو مبنی بر تغییر نرخ بهره، نیست.

در هفته منتهی به 17 سپتامبر، شاخص قیمت دلار 0.66 درصد افزایش یافت و به 93.195 رسید.

اخبار مرتبط با یورو

در تقویم اقتصادی هفته پیش رو برای یورو، هفته شلوغی خواهیم داشت.

گزارش شاخص مدیران خرید اولیه بخش خصوصی ماه سپتامبر فرانسه، آلمان و منطقه یورو، توجهات زیادی را به خودشان جلب خواهند کرد.

در حالی که گزارش شاخص مدیران خرید کارخانجات آلمان خبر کلیدی این هفته خواهد بود، انتظار می رود این خبر تاثیرات زیادی روی مارکت داشته باشد.

نگرانی مارکت از بهبود اوضاع اقتصادی، منطقه حمایت دارایی های پرریسک تر را آزمایش کرده است. در نتیجه ارقام ضعیف تر از سمت آلمان، می تواند منطقه حمایت یورو را تست کند و باعث ریزش بیشتر آن شود.

دارایی پرریسک چیست؟ دارایی خطرناک یا ریسکی، هر دارایی است که دارای درجه ای از خطر باشد. دارایی ریسکی به طور کلی به دارایی هایی گفته می شود که دارای درجه قابل توجهی از نوسانات قیمت هستند، مانند سهام، کالاها، اوراق قرضه با بازده بالا، املاک و مستغلات و ارزها.

در هفته ای که گذشت، یورو 0.75 درصد کاهش یافت و به 1.1725 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند انگلستان

در تقویم اقتصادی هفته پیش رو برای پوند انگلستان، هفته نسبتا شلوغی پیش رو داریم.

در قسمت داده های اقتصادی برای بریتانیا، گزارشات شاخص مدیران خرید اولیه بخش خصوصی و سفارشات روند صنعتی CBI، توجهات را به خودشان جلب خواهند کرد.

سفارشات روند صنعتی CBI بریتانیا: نظرسنجی از حدود 550 تولید کننده که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی حجم سفارش مورد انتظار در 3 ماه آینده را ارزیابی کنند. نامهای دیگر آن Industrial Trends Survey و Confederation of British Industry (CBI) نیز است. عددی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات باشد برای ارز کشور خوب می باشد.

انتظار می رود روز پنجشنبه گزارش شاخص مدیران خرید خدمات ماه سپتامبر، خبر کلیدی هفته باشد.

با توجه به اینکه این گزارشات برای بازار مهم و تاثیر گذار هستند ولی رویداد مهم هفته روز پنجشنبه، جلسه مهم بانک مرکزی انگلستان است.

فشار مداوم تورمی چشم انداز حرکت دیر یا زود بانک مرکزی انگلستان را افزایش داده است. ولی با این حال گزارش ارقام ضعیف تر خرده فروشی تردید ها را بر انگیخته است.

انتظار می رود هرگونه تغییر سیاستی از سمت مقامات بانک فدرال رزرو، پوند را تا 1.40 در مقابل دلار امریکا برساند.

پوند استرلینگ هفته گذشته را با 0.71 درصد کاهش به 1.3741 دلار رساند.

اخبار مرتبط با لونی

برای دلار کانادا در تقویم اقتصادی هفته پیش رو، یک هفته آرام دیگری خواهیم داشت.

در اوایل هفته آینده گزارش ارقام مسکن ماه اوت قرار است توجهات را به خودش جلب کند. ولی این گزارش قرار نیست تاثیری روی لونی بگذارد و برای بازار مهم نیست.

NHPI m/m یا شاخص قیمت خانه های جدید ماهانه کانادا: این گزارش یا شاخص، تغییرات قیمت فروش خانه های جدید را بررسی می کند. این شاخص اصلی سلامت صنعت مسکن است زیرا افزایش قیمت مسکن باعث جذب سرمایه گذاران و تحریک فعالیتهای صنعتی می شود. این کلمه مخفف New Housing Price Index می باشد. این گزارش به صورت ماهانه و 20 روز پس از اتمام هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها و انتظارات باشد، برای ارز کشور بهتر می باشد.

روز پنجشنبه گزارش خرده فروشی ماه ژوئیه قرار است منتشر شود که برای بازار تاثیر گذار خواهد بود.

یک جهش دیگر صعودی در این گزارش می تواند از دلار کانادا حمایت کند و باعث تقویت آن شود.

لونی هفته گذشته را با 0.57 درصد کاهش به 1.2764 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا پایان داد.

و اما اخبار آسیا

اخبار مرتبط با اوسی

هیچ خبر یا رویداد بزرگ و مهمی برای دلار استرلیا وجود نخواهد داشت که بتواند روی اوسی و بازار تاثیر بگذارد.

در حالیکه هیچ خبر و گزارش مهمی برای اوسی وجود ندارد اما، روز پنجشنبه جلسه شورای سیاستگذاری بانک رزرو استرالیا رویداد مهم هفته می باشد. بازار به دنبال هرگونه خبر مهم درباره تغییر سیاستهای بانک مرکزی استرالیا به خاطر قرنطینه های اخیر می باشد.

RBA Rate Statement یا جلسه بیانیه نرخ بهره بانک رزرو استرالیا: این یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که هیئت مدیره بانک RBA برای ارتباط با سرمایه گذاران در مورد سیاست های پولی استفاده می کند. این شامل نتیجه تصمیم آنها در مورد نرخ بهره و اظهارنظر در مورد شرایط اقتصادی است که بر تصمیم آنها تأثیر گذاشته است. مهمتر از همه، این چشم انداز اقتصادی را مورد بحث قرار می دهد و سرنخ هایی را در مورد نتیجه تصمیمات آینده ارائه می دهد. تا دسامبر 2007 این بیانیه تنها زمانی صادر می شد که نرخ نقد (Cash Rate) تغییر کند. زمان برگذاری این جلسه، سه شنبه اول  هر ماه به استثنای ژانویه می باشد. ضمنا هرچه لحن مقامات بانک رزرو، شاهینی (Hawkish) تر باشد، برای ارز کشور خوب است.

قیمت دلار استرالیا هفته گذشته با 1.05 درصد کاهش به 0.7279 دلار رسید.

اخبار مرتبط با کیوی

در تقویم اقتصادی هفته پیش رو برای دلار نیوزیلند یک هفته آرام دیگر خواهیم داشت.

در اوایل هفته، ارقام احساسات مصرف کننده برای سه ماهه سوم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

با این حال داده های تجاری که قرار است روز جمعه منتشر شود، گزارش کلیدی هفته خواهند بود.

با این حال به دور از تقویم اقتصادی، به روز رسانی اخبار درباره کووید نیز برای بازار کلیدی و مهم خواهد بود.

دلار نیوزیلند هفته گذشته را با 1.03 درصد کاهش به قیمت 0.7040 دلار رساند.

اخبار مرتبط با ین ژاپن

در تقویم اقتصادی هفته آینده برای ین ژاپن، هفته تقریبا شلوغی خواهیم داشت.

روز جمعه قرار است گزارش شاخص مدیران خرید اولیه بخش خصوصی و گزارش تورم منتشر شود. ولی بازار توقعی ندارد که این ارقام بتواند تاثیری روی ین داشته باشد.

در قسمت سیاستهای بانک مرکزی هم روز چهارشنبه جلسه بانک مرکزی ژاپن قرار است جلسه مهمی برگزار کند.

با توجه به اینکه این جلسه قرار است برگزار شود ولی به خاطر شیوع مجدد نوع دلتا که همچنان نا آرامی هایی را برای بازار ایجاد کرده است، انتظار تاثیر زیادی روی مارکت نداریم.

هفته ای که گذشت ین ژاپن با 0.01 درصد افزایش به قیمت 109.93 در برابر دلار آمریکا رسید.

اخبار مرتبط با یوان چین

در تقویم اقتصادی هفته پیش رو، قرار نیست هیچ خبر یا رویداد مهمی از طرف چین برای بازار داشته باشیم. ضمنا اوایل هفته هم مارکت چین تعطیل است.

در زمینه سیاست های پولی، بانک مرکزی جمهوری خلق چین قرار است جلسه ای داشته باشد. ولی با این حال، ما انتظار تغییری برای نرخ اولیه وامها نداریم.

یوان چین هفته گذشته را با 0.34 درصد کاهش به قیمت 6.4661 CNY در برابر دلار آمریکا به پایان رساند.

اخبار جغرافیایی – سیاسی

ایران، چین و روسیه همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به ویژه به روز رسانی اخبار از خاورمیانه به دنبال رویدادهای اخیر در افغانستان به نظارت مداوم نیاز دارد.