مهمترین رویدادهای فارکس (دوشنبه 20 ژوئن)
اخبار فارکس

مهمترین رویدادهای فارکس (دوشنبه 20 ژوئن)

امروز دوشنبه 30 خرداد 1401 اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است.

معامله گران بازار فارکس به دلیل اینکه رئیس بانک مرکزی اروپا قرار است ساعت 17:30 سخنرانی داشته باشد، دست به عصا راه می روند.

شاخص دلار امریکا (dxy) که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند، کمی ضعیف شده است. البته در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم، dxy اطراف قیمت 104.44 در حال معامله شدن می باشد.

امروز بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده امریکا تعطیل هستند.

ضمنا فراموش نکنید که یکی از مقامات فدرال رزرو امریکا به نام جیمز بولارد، قرار است ساعت 21:15 یک سخنرانی مهم داشته باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: فدرال رزرو چیست؟

دیروز، کریستوفر والر، رئیس یکی از بانک های فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که اگر داده‌های تورم با انتظارات وی مطابقت داشته باشد، وی از افزایش ۷۵ واحدی نرخ های بهره در ماه ژوئیه، حمایت خواهد کرد.

در همین حال، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که دو سال طول می کشد تا تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو کاهش یابد.

امروز و در ساعات اولیه سشن معاملاتی بازار آسیا، بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBOC) اعلام کرد که نرخ اولیه وامهای 5 ساله را بدون تغییر و در همان رقم 4.45 درصد حفظ خواهد کرد.

علاوه بر این، طبق گزارش ها، ایالات متحده در حال بررسی تعرفه های وارداتی از چین و همچنین ارزیابی توقف مالیات گاز فدرال، برای کاهش قیمت ها است.

آخرین تغییرات ارزها

ابتدا به جفت ارز یورو به دلار که بالاترین حجم معاملات ارزهای فارکس را به خودش اختصاص داده، می پردازیم.

به دنبال کاهش روز جمعه، EUR/USD هفته قبل را تقریباً بدون تغییر به پایان رساند. در این لحظه که مشغول نگارش این تحلیل هستیم، جفت ارز یورو به یو اس دی با 0.27% درصد سود، اطراف قیمت 1.0530 در حال معامله شدن می باشد.

همانطور که جلوتر اشاره کردیم، رئیس بانک مرکزی اروپا و تنی چند از مقامات ECB قرار است سخنرانی مهمی داشته باشند. در این میان، داده های منتشر شده از سمت آلمان نشان دادند که شاخص قیمت تولید کننده نسبت به انتظارات مارکت، با اندکی افزایش منتشر شد.

جفت ارز پوند به دلار انگلستان، امروز و تا بدین لحظه در یک محدوده کوچک و اطراف قیمت 1.22 در حال معامله شدن است. دوشنبه گذشته وزیر خزانه داری بریتانیا، سیمون کلارک گفت که انتظار رکود اقتصادی در بریتانیا را ندارد. وی در ادامه افزود که چشم انداز بلندمدت اقتصاد بریتانیا "واقعا مثبت" است.

ولی متاسفانه این اظهارات نیز، نتوانستند به پوند انگلستان کمکی بکنند.

حال نوبت آن است که سری به جفت ارز دلار-ین بزنیم.

جمعه گذشته و به دلیل منفعل بودن مقامات بانک مرکزی ژاپن (BoJ)، قبل از اینکه این جفت ارز امروز وارد فاز تثبیتی شود، سودهای بسیار خوبی کسب کرد. دوشنبه گذشته BoJ اعلام کرد که قصد دارد اوراق قرضه 5 و 10 ساله را به صورت نامحدودی خریداری کند.

همانطور که می دانید این خبر از لحاظ فاندامنتالی، به ضرر ین ژاپن است و باعث ضعیف تر شدن آن می شود.

در انتها طلا نیز جمعه گذشته به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری، شروع به ضعیف تر شدن کرد. در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم، طلا اطراف قیمت 1840 دلار در حال بالا و پایین شدن است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: بهترین بروکر فارکس