بازتأسیس رسمی بنیاد دوج کوین بعد از یکسال سکوت: رالی صعودی در راه
اخبار ارز دیجیتال

بازتأسیس رسمی بنیاد دوج کوین بعد از یکسال سکوت: رالی صعودی در راه

بنیاد Dogecoin، نهاد غیرانتفاعی که در ابتدا به دست بنیانگذاران میم کوین در اردیبهشت ماه 1393 (ماه می در سال 2014) پایه‌گذاری شده بود، روز سه شنبه 26 مرداد (17 اوت) به طور رسمی و با حضور ایلان ماسک، مجدداً باز تأسیس و احیا شد.

به گزارش رسانه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید، پس از یک سال سکوت، اعضای بنیاد Dogecoin گرد هم آمدند تا بنیاد را از نو تأسیس و احیا کنند. هدف اصلی این باز تأسیس، کمک به توسعه دهندگان اصلی و پروژه های ارز دیجیتالی است که مرتبط با میم کوین هستند.

در جلسه بازتأسیس چه گذشت: برنامه های جدید برای افزایش پذیرش دوج کوین

  • بنیاد Dogecoin روز سه شنبه اعلام کرد که به منظور خدمت به جامعه Dogecoin و ارتقاء آینده بلاک چین آن، خود را احیا می‌کند. این بنیاد همچنین از برنامه های جدیدی سخن گفت که قرار است در هفته‌های آینده در جهت ارتقاء سطح مقبولیت دوج کوین و افزایش کاربرد آن با هدف «افزایش جذب Dogecoin در سطح پایه» عملیاتی شود.
  • در جلسه باز تأسیس بنیاد دوج کوین، تصمیماتی در مورد پشتیبانی مالی سالیانه و تخصیص بودجه سه ساله به منظور استخدام اعضای تیم و برای دستیابی به اهداف اصلی بنیاد اتخاذ شد.
  • پس از این دور همی، تصمیم بر این شد که زین پس، این بنیاد به دست اعضای انجمن OG، جنس ویچرز، گری لاچانس، توسعه دهنده Dogecoin Core، راس نیکول و دیگر دوج کوینی‌های برجسته مدیریت شود.

بنیاد Dogecoin عصر سه شنبه اعلام کرد

« بنیاد دوج کوین صاحب امتیاز برند دوج کوین و همچنین لوگوی دوج کوین است و آنها را برای جامعه حفظ خواهد کرد. این بدان معناست که بنیاد مجاز است همچنان از نام تجاری دوج کوین محافظت کند و (تحت مجوز بسیار آزاد) مجاز است از آن به نفع میم کوین‌های مرتبط با دوج کوین، همچنین پروژه ها و سرگرمی‌های مرتبط با Dogecoin بهره برداری کند. و در این مسیر از پشتیبانی اعضای بنیاد دوج کوین برخوردار است.»

بنیاد دوج کوین چیست و چرا یکسال سکوت؟

بنیاد دوج کوین در سال 2014 ، چند ماه پس از آنکه جکسون پالمر، بنیانگذار Dogecoin، این ابتکار را در توییتر به عنوان یک شوخی آغاز کرد، تاسیس شد. پس از آن زمان، این بنیاد چندین کمک خیریه به صنعت ارز دیجیتال کرده است. این گروه پس از اینکه تعدادی از بنیانگذاران آن، بن دورنبرگ و اریک ناکاگاوا آن را ترک کردند، در سکوت فرو رفت و یک دور روند نزولی را کلید زد.

ایلان ماسک در ترکیب هیئت مشاوران بنیاد Dogecoin

اما نکته قابل توجه، لیست هیئت مشاوران این بنیاد است که در بینشان اسامی قابل توجهی یافت می‌شود، از جمله ایلان ماسک مشهور و مدیر عامل شرکت Neuralink جرد بیرچال، یکی از بنیانگذاران Dogecoin ، بیلی مارکوس و همچنین بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین.

این تیم قدرتمند در بنیاد دوج کوین گرد هم آمده‌اند تا آن را تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال مطرح بکنند و در لیست 5 رمز ارز برتر جهان از لحاظ ارزش بازار بگنجانند.

نکته دیگر اینکه، افق دید تمامی این افراد با یکدیگر همسو است. جرد بیرچال مدیر عامل شرکت نورالینک دوست ایلان ماسک است و ایلان ماسک نیر یکی از بنیان‌گذاران این شرکت دانش‌بنیان، نوپا و آینده دار است. بیرچال که مدت‌ها مدیر دفتر خانوادگی ماسک بوده است، اکنون قرار است در سمت مشاور حقوقی و مالی بنیاد دوج کوین مشغول به فعالیت شود. به همین دلیل بنیاد دوج کوین بیشتر شبیه یک کلاب دوستی است و این یکی دیگر از نقاط قوت آن است.

نقش این بنیاد در رشد قیمت دوج کوین چیست؟ المپیک زمستانی و Doge4water

کمک بنیاد دوج کوین به تیم بابسلد جامائیکا برای شرکت در المپیک زمستانی

حمایت‌های افراد مشهور، نظیر ایلان ماسک و مارک کوبن، این هفته دوج کوین را در صدر اخبار ارز دیجیتال قرار داده است. بی شک دوج کوین در سایه پوشش خبری ارز دیجیتال، به این روند صعودی منتهی به رشد 19 درصدی دست یافته است.

در سال 2014 نیز، این بنیاد که تازه تأسیس شده بود با جمع آوری بودجه برای تیم بابسلد جامائیکا، این تیم را راهی المپیک زمستانی 2014 در سوچی روسیه کرد. در آن سال، رسانه های مهمی از جمله گاردین، ، NPR و CNET این کمک سخاوتمندانه را بازتاب دادند و یک رالی صعودی را در آن زمان برای دوج کوین رقم زدند.

رشد 19 درصدی قیمت Dogecoin در هفته گذشته

بر اساس گزارش سایت گزارشات کوین مارکت کپ ، قیمت دوج کوین در هفته گذشته، بیش از 19 درصد رشد کرده است و در زمان انتشار این مطلب قیمت لحظه‌ای آن به 0.29 دلار رسیده است.

احتمال رشد دوج کوین :رالی صعودی همچنان ادامه دارد

فعالیت‌های چند روز اخیر، از جمله حمایت مارک کوبن و ایلان ماسک از دوج کوین، افتتاح درگاه پرداخت دوج کوینی برای خرید اتومبیل دست دوم از شرکت خودروسازی ایلان ماسک و همچنین این دور همی اخیر در بنیاد دوج کوین، همگی نشانه‌هایی از احتمال قوی رالی صعودی این ارز دیجیتال در کوتاه مدت است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام