ایلان ماسک درگاه پرداخت دوج کوین شرکت خودروسازی تسلا را فعال کرد
اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک درگاه پرداخت دوج کوین شرکت خودروسازی تسلا را فعال کرد

دیروز 16 اوت، بلاک چین و شرکت رباتیک Bots Inc اعلام کرد که در حال حاضر امکان خرید خودروهای دست دوم شرکت تسلا از نمایندگی‌های خودروهای محلی با استفاده از دوج کوین فعال شده است.

به گزارش دنیای ترید، مدیر عامل شرکت ایلان ماسک، مدیر عامل مشهور شرکت خودروسازی تسلا، در بهمن 1390 (فوریه 2021) درگاه پرداخت بیت کوین را افتتاح کرد. سپس با خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین تاریخ ساز شد. اما تنها سه ماه پس از افتتاح درگاه پرداخت بیت کوین، در اوایل اردیبهشت (ماه می)، به ناگاه تصمیم خود را تغییر داد و در رسانه‌ها اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، درگاه پرداخت بیت کوین را غیرفعال کرده است.  

چندی است که ایلان ماسک یک نظر سنجی در حساب توئیتر خود به راه انداخته و از 54 میلیون دنبال کننده خود سؤال کرده است :

آیا شما علاقه دارید شرکت تسلا دوج کوین را [به عنوان روش پرداخت] قبول کند؟

78 درصد پاسخ‌ها مثبت بود و تسلا هم اکنون امکان پرداخت دوج کوین برای خرید را البته برای خودروهای دست دوم را فعال کرده است.

نظر سنجی توئیتری ایلان ماسک+ آیا شما علاقه دارید شرکت تسلا دوج کوین را [به عنوان روش پرداخت] قبول کند؟

اکنون ارزش بازار دوج کوین به طور قابل توجهی بالا رفته و مدیرعامل شرکت تسلا با فعالسازی درگاه پرداخت دوج کوین، با یک تیر دو  نشان می‌زند:

  • افزودن رواج و محبوبیت دوج کوین،
  • استفاده از محبوبیت دوج کوین برای افزایش فروش محصولات.

در اوایل مرداد ماه (ماه اوت)، شرکت تسلا اعلام کرد که در حال کار بر روی توسعه یک ماینر مبتنی بر Scrypt است که برای استخراج ترکیبی (merge-mining) دوج کوین و لایت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با افزایش محبوبیت دوج کوین، اکنون این ارز دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در آخرین اقدام توئیتری خود، سخن مارک کوبن، مالک باشگاه دالاس ماوریکس را در گفتگو با CNBC، در حساب توئیتر خود باز نشر داده و از آن حمایت کرد. مارک کوبن در این گفتگو دوج کون را روش پرداخت بسیار مناسبی خوانده بود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

به اعتقاد کوبن، جامعه بزرگ Dogecoin و عرضه نامحدود آن نقاط قوت اصلی این ارز دیجیتال هستند که می‌تواند آن را نسبت به بیت کوین در اولویت قرار دهد.

اما در کمال تعجب، دیروز در برنامه «شارک تنک» کوبن افشا کرد که تنها 494 دلار دوج کوین دارد. در پی افشای این دارایی بسیار اندک دوج کوین یکی از بزرگترین مبلغان این ارز دیجیتال، جامعه دوج کوین از خود واکنش نشان داده است. برخی معتقدند که این فقط یک بازی تبلیغاتی است.

دوج کوین پس از گذراندن روزهای رکود در بازار ارز دیجیتال، پس از سقوط گسترده در دومین سه ماهه سال، در نهایت علامت‌هایی از روند صعودی را از خود نشان داد.

پس از توئیت بازی‌های اخیر، حامیان دوج کوین مانند ایلان ماسک و مارک کوبن، دوج کوین در رالی صعودی به قیمت 0,35 دست یافت که بالاترین قیمت تاریخی از دوشنبه 17 خرداد (7 ژوئن) بود.

با اینحال تا ریکاوری کامل و رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود در 0,73 دلار، هنوز 55% عقب است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام