سهام ها بعد از گزارش ناامید کننده NFP، به هم ریختند
اخبار فارکس

سهام ها بعد از گزارش ناامید کننده NFP، به هم ریختند

نرخ بیکاری ایالات متحده امریکا طبق پیشبینی ها از رقم 5.4% به 5.2% کاهش یافت.

NFP نتوانست پیشبینی تحلیل گران را برآورده کند

ایالات متحده امریکا ساعاتی پیش گزارش مشاغل بخش غیر کشاورزی یا همان NFP و نرخ بیکاری خود را منتشر کرد. گزارش مشاغل حاکی از این بود که امریکا توانسته در ماه اوت 235.000 شغل در مقابل پیشبینی 750.000 نفر تحلیل گران و اقتصاددانان، ایجاد کند.

در گزارش قبلی امریکا توانست از 943،000 به 1.05 میلیون نفر، مورد تجدید نظر قرار بگیرد اما این تجدید نظر امروز نمی تواند تفاوت عمده بین برآورد تحلیلگران و تعداد واقعی برای ماه اوت را توضیح دهد.

نرخ بیکاری هم از 5.4٪ در ماه ژوئیه به 5.2٪ در ماه اوت، مطابق با پیشبینی تحلیلگران کاهش یافته است.

معاملات شاخص سهام آتی S&P 500 پس از انتشار گزارش ضعیف حقوق و دستمزدهای بخش غیر کشاورزی هم، بین سود و زیان در حال چرخش است. این مسئله تعجب آور نیست زیرا رالی بازار به حمایت بانک فدرال از بازار بستگی دارد بنابراین، داده های ضعیف بازار کار ممکن است به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای سهام ها عمل کنند.

فدرال رزرو روی بهبود اوضاع در بازار کار متمرکز شده است و گزارش ضعیف حقوق و دستمزدهای بخش غیر کشاورزی نشان می دهد که ممکن است هنوز برای شروع کاهش برنامه خرید دارایی های فدرال رزرو موسوم به Tapering، خیلی زود باشد.

NFP

با ضعیف شدن دلار، طلا در حال افزایش است

شاخص دلار آمریكا كه قدرت دلار آمریكا را در برابر سبد گسترده ای از ارزهای بین المللی اندازه گیری می كند، پس از انتشار گزارش شاخص nfp امریکا، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

این دفعه دلار ضعیف تر، توانسته است برای طلا و نقره، حمایت کافی فراهم کند. طلا موفق شد خودش را بالای مقاومت 1830 دلار برساند که این مسئله، برای سهامهای معادن طلا صعودی است. نقره هم توانسته است خودش را بالای مقاومت 24.20 دلار تثبیت کند. در صورتیکه دلار امریکا باز هم پایین تر بیاید، حمایتهای بیشتری نصیب فلزات خواهد شد و باعث تقویت بیشتر طلا و نقره می شود.

GOLD

نفت WTI به بالای 70 دلار رسید

نفت WTI موفق به تثبیت خود بالاتر از سطح 70 دلار شده و همچنان که معامله گران نفت در حال و هوای صعودی قرار دارند، نفت هم به حرکت صعودی خود ادامه می دهد.

OIL

گزارش های اخیر حاکی از آن است که موجودی های نفت خام، در حالیکه اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند با وجود درخواستهای ایالات متحده برای تقویت تولید نفت، به برنامه های قبلی خود پایبند باشند، همچنان رو به کاهش است.

همینطور که می بینیم دلار ضعیف تر، به عنوان یک کاتالیزور مهم برای صعود نفت هم عمل می کند. به احتمال زیاد سهامهای مربوط به نفت هم، شروع محکم و پر سودی را برای جلسه معاملاتی امروز، خواهند داشت.