گزارش بازار سهام جمعه 7 آبان
اخبار فارکس

گزارش بازار سهام جمعه 7 آبان

بعد از گزارش های ناامید کننده از آمازون و اپل، سهام ها کمی ریزش کردند. ولی در حال حاضر که این گزارش را برای شما می نویسیم، مجددا در حال صعود هستند. در همین حین طلا توانست زیر 1800 دلار خودش را تثبیت کند.

سهام های آمازون و اپل در آغاز ساعت کاری امریکا، تحت فشار هستند

ساعاتی پیش بعد از گزارشات ناامید کننده فصلی کمپانی های آمازون و اپل، شاخص آتی S&P 500 کمی از قدرتش را از دست داد و ریزش کرد. آمازون گزارش درآمد خود را مبلغ 110.81 میلیارد دلار اعلام کرد.

آمازون برای هر سهم مبلغ 6.12 دلار را اعلام کرد. هردو گزارشات، چه درآمد و چه سود سهام، نتوانست مطابق پیش بینی اقتصاددانان جلو برود. علت این مسئله، کمبود نیروی کار و هزینه های بالا، گزارش شد. همچنین پیش بینی می شود که آمازون در سه ماهه آخر امسال نیز، دچار همین مشکل شود.

کمپانی اپل نیز توانست پیش بینی کارشناسان اقتصادی از سود هر سهام را، برآورده کند. اما این شرکت نیز، با مشکل درآمد سالیانه به دلیل کمبود چیپ، مواجه شد. کماکان تقاضا برای محصولات اپل بالا می باشد اما مارکت، منتظر پیشرفت های بیشتر این کمپانی است.

در لحظه نگارش این گزارش و در ساعات اولیه بازار ایالات متحده امریکا، اپل 3.5% پایین تر در حال معامله می باشد.

 مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: فارکس چیست

درآمدهای شخصی در ماه سپتامبر، 1% کاهش داشت

ساعاتی پیش امریکا گزارش درآمدهای شخصی و هزینه های شخصی خود را برای ماه سپتامبر، منتشر کرد. درآمدهای شخصی ایالات متحده نسبت به ماه قبل، 1% کاهش داشت. اقتصاددانان پیش بینی کاهش رقم 2% درصدی را کرده بودند.

هزینه های شخصی نسبت به ماه قبل 0.6% افزایش داشت. کارشناسان اقتصادی صعود 0.5% درصدی را پیش بینی کرده بودند. امروز همچنین معامله گران بازارهای ارزهای بین المللی این فرصت را خواهند داشت تا به گزارش احساسات مصرف کنندگان میشیگان نیز، نگاهی بیاندازند.

این گزارش قرار است نشان دهد که احساسات مصرف کنندگان از رقم 71.4 ماه سپتامبر به عدد 72.8 در ماه اکتبر، افزایش پیدا کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: متاورس چیست؟

بازدهی اوراق قرضه در حال افزایش است و فشارها روی طلا ادامه دارد

نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در تلاش برای بازگشت بالای 1.60% است. این شاخص در حقیقت از رقم 1.52% در حال بازگشت است. به طور حیرت انگیزی، بازده سود نرخ اوراق 2 ساله خزانه داری امریکا نیز در حال بالا رفتن است.

این شاخص در تلاش است تا خودش را بالای 0.52% تثبیت کند. این حرکت صعودی در اوراق قرضه، فشارهای زیادی را روی فلزات گرانبها وارد کرده است. طلا دوباره زیر قیمت 1800 دلار باز گشته است.

در نتیجه سهام های وابسته به طلا امروز در ابتدای مارکت ایالات متحده با خطر ریزش مواجه هستند. ضمنا در همین حین، نقره در تلاش برای آزمایش منطقه حمایت 23.90 دلار است.

بازار اوراق قرضه ایالات متحده، به احتمال زیاد پیش از جلسه رسمی کمیته بازار آزاد فدرال پر تنش خواهد ماند. قرار است این جلسه مهم، ابتدای هفته آتی برگزار شود. ولی باید منتظر ماند و دید که آیا تغییرات موجود در بازار اوراق قرضه، روی بازار سهام تاثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر.