روسیه جنگ را شروع کرد؛ پرواز قیمتهای طلا، نفت، دلار و...
اخبار فارکس

روسیه جنگ را شروع کرد؛ پرواز قیمتهای طلا، نفت، دلار و...

ساعت 05:30 صبح به وقت روسیه، ولادیمیر پوتین اولین موشک های خود را به سمت اوکراین پرتاب کرد. همین طور که پیشتر هم به شما گفته بودیم، سازمان جاسوسی ایالات متحده پیش بینی آغاز جنگ را تا حداکثر 48 ساعت دیگر کرده بود.

با شروع این جنگ، دارایی های که در زمانهای بحران و جنگ یک پناهگاه امن محسوب می شوند، در حال افزایش یافتن هستند. از جمله این دارایی ها می توان از طلا، ین ژاپن، فرانک سوئیس و شاخص دلار امریکا نام برد. نفت هم که یک کالای استراتژیکی است، با شروع این جنگ همانطور که تحلیلگران دنیای ترید پیشتر در بخش تحلیل نفت در قسمت اخبار؛ تحلیل جفت ارزهای فارکس، به شما گفته بودند، به دنبال طلا در حال افزایش یافتن است.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل دیگر رقبایش ارزیابی می کند، ساعاتی پیش به بالاترین حد خود در این ماه یعنی 96.76 رسید.

به دنبال تایید خبرهای موشکی روسیه به زیرساخت ها و گاردهای مرزی اوکراین، رئیس جمهور اوکراین؛ زولونسکی، در سرتاسر کشور یک قانون رزمی وضع کرد. آخرین خبرها حاکی از این است که نیروهای نظامی روسیه از طرف بلاروس در حال پیشروی به سمت مرزهای اوکراین هستند.

روسیه همچنین گفت که حملات سایبری خود را شروع کرده و در مقابل اوکراین هم اعلام کرده که چندین هواپیما و هلیکوپتر روسیه را مورد هدف قرار داده است.

در واکنش به وقایع جنگ، مارکت هم حالت فرار از دارایی های پرریسک را به نمایش گذاشته است؛ قیمت اوراق قرضه ده ساله خزانه داری تا بدین لحظه 5% کاهش و شاخص های سهام ایالات متحده هم چیزی بین 2 تا 2.3% ریزش کرده اند.

قیمت نفت خام WTI هم در حال پرواز کردن است. آخرین گزارشات حاکی از این است که قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت به بالای 98 دلار در هر بشکه رسیده است. همانطور که قبلا تحلیلگران وبسایت دنیای ترید گفته بودند، با شروع جنگ قیمت نفت تا 100 دلار هم خواهد رسید.

لطفا برای اطلاعات بیشتر به بخش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نفت خام و نفت برنت، رجوع کنید.

معاملات در مسکو به خاطر جنگ، به حالت تعلیق درآمده است. قیمت روبل روسیه در مقابل دلار امریکا به شدت کاهش پیدا کرده و در حال ساختن رکوردهای جدید است. قیمت دلار به روبل تا بدین لحظه بیش از 7% افزایش یافته است.

قیمت طلا به بالاترین سطح خود از اول ژانویه تا به حال رسیده است. قیمت طلا تا بدین لحظه 1.5% بالا رفته و ساعاتی پیش تا 1950 دلار در هر اونس هم افزایش یافت.

جفت ارز یورو به دلار به پایین ترین حد خود در سه هفته گذشته رسیده است. ساعاتی پیش یورو به دلار تا مرز 1.1200 هم کاهش پیدا کرد. جفت ارز یورو به ین 1% پایین تر و در قیمت 128.80 در حال معامله شدن است.

دلار استرالیا به ین ژاپن 0.9% از سودهایش را از دست داده و یورو به فرانک هم به پایین ترین حد خود از سال 2015 رسیده است. جفت ارز پوند به دلار هم تا مرز 1.3500 کاهش پیدا کرده است.

جفت ارز دلار به ین ژاپن نیز، فارغ از قوی تر شدن دلار امریکا، در حال ریزش است. دلار-ین تا قیمت 114.40 هم کاهش پیدا کرد.

امروز ساعت 17 به وقت ایران، اداره تحلیل های اقتصادی ایالات متحده، دومین تخمین خود از تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را منتشر خواهد کرد.

امروز امریکا همچنین گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و فروش خانه های جدید ماه ژانویه خود را منتشر خواهد کرد. ولی به هر حال، تمام حواس سرمایه گذاران روی وقایع جنگ بین روسیه و اوکراین می باشد.