پیشبینی بنیادی روزانه قیمت طلا
اخبار فارکس

پیشبینی بنیادی روزانه قیمت طلا

دیدن پوزیشن-قبل از گزارش روز چهارشنبه CPI، افزایش ناگهانی ایجاد کرد.

با روندی نزولی و مسائلی بنیادی که جهت آنها هم به سمت نزولی است، ما منتظر دفاع خرس ها در ناحیه قیمتی 1757.70 تا 1776.50 هستیم.

معاملات آتی طلا امروز سه شنبه 19 مرداد در حالی افزایش می یابد که معامله گران پیش از گزارش روز چهارشنبه تورم مصرف کننده ایالات متحده (CPI) سود و موقعیت خود را به دست آوردند. معامله گران همچنین پس از سقوط شدید روز دوشنبه، ارزش خود را پیدا کردند. شرایط اشباع فروش هم همچنین می تواند به قدرت اولیه ناشی به خاطر سایز این سه روز ریزش نیز کمک کند و بیافزاید.

حرفه ای ها به دلیل تغییر احتمالی سیاست گذاری توسط فدرال رزرو، احتمال رشد بازارهای خرسی را تشخیص می دهند و می شناسند اما عادت ندارند یک بازار پایین تر را با اخبار بد دنبال کنند. به همین دلیل است که انتظار داریم فروشندگان جدیدی در این رالی صعودی ناگهانی کنونی ببینیم.

امروز سه شنبه 19 مرداد در ساعت 15:45 به وقت تهران، طلای دسامبر Comex در قیمت 1732.10 دلار معامله می شود که 5.60 دلار یا 0.32 درصد افزایش یافته است.

چشم انداز قبل از گزارش تورم مصرف کننده، نزولی است

از زمان گزارش بازار کار جمعه قبل، که چشم انداز کاهش اوراق قرضه فدرال رزرو، قیمت اوراق قرضه ایالات متحده را کاهش داده است، بازده اوراق قرضه را بالا برده و تقاضا برای دلار امریکا را تقویت کرده است. یک اسکناس پشت سبز (دلار امریکا) قوی تر، روی تقاضا برای دلار جایگزین طلا، تاثیر می گذارد.

دیروز دوشنبه، دلار امریکا مورد حمایت قرار گرفت زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد در سه هفته گذشته رسید و گزارش افتتاح مشاغل بهتر از پیشبینی های جولتس (job openings) هم، در ماه ژوئیه به روایت بهبود بازار کار افزود.

وزارت کار ایالات متحده در افتتاح ماهانه مشاغل و بررسی گردش کار (JOLTS)  گزارش داد، شاخص افتتاح مشاغل امریکا، که مقیاسی است برای تقاضا در بازار کار، در آخرین روز ماه ژوئن با 590،000 افزایش به 10.1 میلیون رکورد رسید.

این در پی گزارش اشتغال هفتگی بخش غیر کشاورزی (NFP) روز جمعه بود که نشان داد نسبت به پیشبینی رقم 870.000 نفر که اقتصاددانان در یک نظرسنجی در رویترز اعلام کرده بودند، در ماه ژوئیه 943.000 شغل به اقتصاد امریکا اضافه شده است.

چشم انداز کوتاه مدت بخاطر سخنان اعضا ی FED، درباره کاهش تدریجی، نزولی است

خبرگزاری رویترز گزارش کرد رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، اولین سخنگوی فدرال رزرو پس از انتشار گزارش مشاغل، روز دوشنبه گفت که:

او برای شروع کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه دولتی، به سه ماهه چهارم چشم دوخته است اما اگر بازار کار به روند بهبود سریع اخیر خود ادامه دهد، می تواند حتی یک حرکت زودتر هم انجام دهد.

به نقل از رویترز، اریک روزنگنن، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون نیز به همان اندازه صراحت داشت و گفت که:

بانک مرکزی ایالات متحده باید در ماه سپتامبر اعلام کند که 120 میلیارد دلار خرید ماهانه اوراق خزانه داری و وام مسکن خود را در پاییز کاهش می دهد.

پیشبینی روزانه طلا

اگرچه این روند نزولی است، اما توصیه نمی شود که در بازار طوری معامله کنید که انگار قرار است همیشه نزولی باقی بماند. ما این را دیروز دوشنبه مشاهده کردیم که بازار پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از آوریل 2020، نزدیک به 80 دلار بازگشت.

با یک روند نزولی و مسائل بنیادی که آنها هم تم نزولی دارند، بهترین توصیه در این زمان این است که در این رالی ها، چشمتان به فروشندگان باشد.

محدوده کوتاه مدت طلا بین 1837.50 دلار تا 1677.90 دلار است. 50% منطقه اصلاحی 61.8% فیبوناچی آن، یعنی از قیمت 1757.70 تا 1776.50، یک تارگت بالقوه صعودی و منطقه مقاومتی طلا است. از آنجا که روند طلا نزولی است، ما به دنبال خرس هایی هستیم که در این منطقه برای دفاع کردن، ظاهر شوند.