سیستم آرگس مایکروسافت حقوق کپی رایت را با بلاکچین محافظت می کند
اخبار ارز دیجیتال

سیستم آرگس مایکروسافت حقوق کپی رایت را با بلاکچین محافظت می کند

شرکت مایکروسافت در جستجوی استفاده از شفافیت بلاکچین در راه مبارزه با سرقت حقوق نرم افزاری و حفاظت از حقوق کپی رایت است.

سرقت حقوق مادی و معنوی نرم افزار عبارت است از کپی، توزیع، اشتراک گذاری، فروش یا استفاده از نرم افزار بدون مجوز شرکت تولید کننده. نمونه‌های سرقت نرم افزار شامل فعالیت‌هایی مانند استفاده چندین کاربر از مجوز یکبار مصرف، دستکاری در رجیستری و کرک کردن لایسنس یا توزیع گسترده نرم افزارهای بدون اخذ مجوز از شرکت است.

سیستم عامل ویندوز و مجموعه Office جزو برترین و پایه‌ای‌ترین نرم افزارهای کامپیوتر و لپ تاپ هستند. بنابراین جای تعجب نیست که مایکروسافت که سازنده و توسعه دهنده هر دو محصول است، به فکر اقدامات جدی برای حفاظت از حق کپی رایت خود در مقابل کپی‌های بی‌شمار در آسیا و دیگر نقاط جهان باشد.

بخش تحقیقات مایکروسافت به طور مشترک با محققان علی بابا و دانشگاه کارنگی ملون به تازگی مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که در آن مایکروسافت، غول نرم افزار در آمریکا، مطالعاتی بر روی یک سیستم تشویقی مبتنی بر بلاک چین، به منظور تقویت کمپین‌های مبارزه با سارقان حقوق مادی و معنوی انجام داد.

همانطور که عنوان مقاله « آرگس: یک سیستم تشویقی کاملاً شفاف برای کمپین‌های محافظت از حقوق مؤلف» نشان می‌دهد، مایکروسافت قصد دارد از فناوری بلاک چین و شفافیت آن در مسیر حفاظت از حقوق و مادی و معنوی شرکت استفاده کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

آرگس چگونه کار می‌کند؟

آرگس که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، یک سیستم جمع‌آوری گزارشات از سوی افراد ناشناس در مورد عدم رعایت حقوق مؤلف است.

آرگس از قابلیت ردیابی محتویات به سرقت رفته و یافتن داده کپی شده برخوردار است. این سیستم قادر است با استفاده از یک الگوریتم واترمارک، گزارش واصله را علامت‌زنی کند. هر مورد از گزارشات سرقت محتوی که «اثبات افشا » نامیده می‌شود، اطلاعاتی مخفی در خود دارد که به افشا کننده اطلاعات فقط یکبار اجازه گزارش یک مورد را می‌دهد. به این ترتیب اشخاص یا شخص افشاکننده اطلاعات قادر نخواهند بود یک مورد علامت زنی شده را چندین بار گزارش دهند.

این سیستم همچنین به منظور جلوگیری از گزارش موارد تکراری با عناوین مختلف توسط یک شخص، دارای قابلیت کاهش انگیزه نیز هست.

این مقاله با بیان جزئیات کارمزد شبکه اتریوم، توضیح داد که تیم مایکروسافت چندین عملیات رمزنگاری را به انجام رسانده اند تا کارمزد گزارشات را کاهش دهند بطوریکه کارمزد گزارش معادل اجرای 14 تراکنش انتقال اتر در شبکه عمومی اتریوم باشد.»

این غول فناوری قصد دارد تا روند پردازش حق کپی رایت را آسان کند. این فرآیند تاکنون از طریق واسطه‌هایی صورت می‌گرفته است که سبب طولانی شدن روند پراخت می‌شده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین چیست؟

اخیراً فناوری بلاکچین مورد توجه شرکت های فناوری در سراسر جهان  قرار گرفته است. این شرکت‌های داده محور که به طور فزاینده‌ای نگران حفاظت از حقوق مادی و معنوی هستند، برای مبارزه با سرقت دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

به تازگی شرکت تک ماهیندرا (Tech Mahindra)، زیرمجموعه فناوری اطلاعات گروه ماهیندرا هندی، یک پلتفرم قرارداد و حقوق دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین را برای صنعت رسانه و سرگرمی و بر روی پروتکل هایپر لجر (Hyperledger Fabric IBM) راه اندازی کرده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام