آخرین خبرهای فارکس چهارشنبه 6 مهر
اخبار فارکس

آخرین خبرهای فارکس چهارشنبه 6 مهر

امروز چهارشنبه 28 سپتامبر 2022 است و قرار است با هم اخبار فارکس را بررسی کنیم. دلار ایالات متحده همچنان پس از اصلاح موقت خود در حال تاخت و تاز در بازارهای مالی است. در واقع دلار امریکا قدرت خود را از سشن معاملاتی امریکا شروع کرده و تا آغاز ساعت کاری مارکت آسیا این قدرت نمایی ادامه داشته است.

اگر نیم نگاهی به چارت شاخص دلار امریکا با نماد dxy بیندازید مشاهده خواهید کرد که قیمت دلار توانسته به بالاترین میزان خود در 20 سال گذشته یعنی تا اطراف 114.76 افزایش پیدا کند.

دلایل زیادی باعث قوی تر شدن دلار امریکا در مارکت شده که تمام آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

اولین فاکتور مهم شدت گرفتن تنش های ژئوپلیتیکی و ادامه دار شدن جنگ روسیه و اوکراین است. این مساله فضای بازار را به یک جو ریسک گریز تبدیل کرده و باعث شده سرمایه ها به سمت دلار امریکا که یک دارایی امن می باشد سرازیر شود.

فاکتور مهم بعدی اظهارات و اقدامات شاهینی (منظور سیاست انقباضی است) مقامات فدرال رزرو امریکا است. آنها این کار را برای کاهش تورم موجود در امریکا انجام می دهند. این مساله توانسته نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری را به بالاترین میزان خود در 14 سال گذشته افزایش دهد.

حال اجازه دهید کمی به وقایع و خبرهای مهم امروز بپردازیم.

امروز قرار است ایالات متحده امریکا گزارش تراز تجاری کالاهای خود به علاوه فروش خانه های در حال انتظار خود را منتشر کند. ضمنا بازارها نیز منتظر سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا و امریکا، کریسیتن لاگارد و جرومی پاول هستند.

دیروز بازار سهام وضعیت خوبی داشت ولی در انتها با اندکی تغییرات به کار خود پایان داد. داده های دیروز امریکا نشان داد که اطمینان مصرف کنندگان در امریکا در حال بهبود است. دقیقا همین فاکتور باعث تشدید قدرت دلار امریکا در مارکت شد.

دیروز یکی از خبرگزاری های موثق اعلام کرد که چینی ها کماکان دنبال تقویت ارزش یوان خود هستند. علی رغم این پیشرفت ها مقامات بانک مرکزی جمهوری خلق چین نرخ یوان را 7.11 تعیین کردند. بد نیست بدانید نرخ قبلی یوان در رقم 7.07 تنظیم شده بود.

در همین حین یوان چین رکورد جدیدی نسبت به دلار امریکا از لحاظ ضعیف تر شدن ثبت کرد.

ضمنا اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، اواخر دیروز گفت که آسیب به خطوط لوله نورد استریم ناشی از یک خراب کاری است و نسبت به قوی ‌ترین واکنش ممکن در صورتی که زیرساخت ‌های انرژی فعال اروپا متحمل حملات بیشتری شوند، هشدار داد.

واکنش جفت ارزها

در همین حین و در واکنش به قوی تر شدن دلار و مشکلات منطقه یورو، خرس های جفت ارز یورو یو اس دی موفق شده اند قیمت را به پایین ترین میزان آن در 20 سال گذشته یعنی اطراف 0.9535 کاهش دهند.

اوایل امروز گزارش شاخص اطمینان مصرف کننده gfk به شدت کاهش یافت. این مساله به دلیل ترس از بحران انرژی در اروپا است.

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا نیز به پایین ترین میزان خود از سال 1985 تا الان سقوط کرده است. این جفت ارز روز دوشنبه و با شروع هفته کاری تا اطراف 1.0356 کاهش یافت.

جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن نیز علی رغم قوی تر شدن سراسری دلار امریکا در حال رنج زدن اطراف 115 می باشد.

در انتها خرس های طلا نیز امروز و در این لحظه موفق شده اند قیمت را تا 1620 دلار در هر اونس پایین بیاورند. این پایین ترین قیمت طلا از آوریل 2020 تا الان است.

مطالعه مقاله جفت ارزهای اصلی فارکس را پیشنهاد میکنیم.