آخرین خبرهای فارکس چهارشنبه 9 شهریور
اخبار فارکس

آخرین خبرهای فارکس چهارشنبه 9 شهریور

امروز سه شنبه 31 اوت 2022 است و قرار است با هم اخبار فارکس را بررسی کنیم. تمام سرمایه گذاران منتظر خبر تورم اروپا و تغییرات مشاغل ADP ایالات متحده هستند. لطفا برای آگاه شدن از مهمترین رویدادهای مارکت فارکس در آخرین روز ماه اوت با ما همراه باشید.

همینطور که مشاهده می کنید مارکت امروز به دلیل خبر مهم برآوردهای اولیه تورم اروپا که قرار است راس ساعت 13:30 به وقت ایران منتشر شود نسبتا آرام تر شده است.

هر دو این گزارشات یعنی هم برآورد اولیه تورم اروپا و هم برآورد اولیه تورم اصلی اروپا قرار است یک افزایش اندکی را از خود نشان دهند.

در قسمت دوم امروز یعنی سشن معاملاتی امریکا نیز قرار است گزارش تغییرات مشاغل ADP ایالات متحده نظر معامله گران را به خود جلب کند. این گزارش در حقیقت تعداد تخمینی افراد شاغل در ماه قبل (به استثناء بخش کشاورزی و دولتی) را نشان می دهد.

اگر این گزارش بهتر از انتظارات مارکت و ارزیابی تحلیلگران اقتصادی از آب در بیاید، تاثیر مثبتی روی دلار به جا خواهد گذاشت. حال اجازه دهید سری به مارکت بزنیم و از آخرین تحولات آن شما را مطلع کنیم.

مطالعه تقویم اقتصادی پیشنهاد میشود.

اوایل صبح امروز به ساعت اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده بیش از 0.5٪ افزایش یافت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز اطراف رقم 3.1٪ ثابت بود.

شاخص دلار امریکا نیز که قدرت این ارز را با شش رقیب بین المللی اش ارزیابی می کند، برای هشتمین روز متوالی ثابت و بدون حرکت کمی پایین تر از قیمت 109 در حال معامله شدن است.

در ساعات اولیه امروز داده های چین نشان داد که شاخص مدیران خرید تولید NBS از رقم 49 در ماه ژوئیه به 49.4 در ماه اوت افزایش یافته است. علاوه بر این گزارش PMI غیر تولید نیز درست مطابق با انتظارات مارکت و در رقم 52.6 اعلام شد.

البته علی رغم گزارشات اقتصادی خوب از سمت چین، شاخص سهام شانگهای تا بدین لحظه 1% ضرر را ثبت کرده است.

پس از تصمیم های پیاپی مقامات چینی برای اعمال محدودیت ‌های شدیدتر مرتبط با ویروس کرونا در شهرهایی از جمله شنزن، چنگدو و دالیان، سرمایه ‌گذاران به طور فزاینده‌ ای نگران کندی طولانی ‌مدت روند رشد اقتصادی در چین هستند.

در بخش جفت ارزهای فارکس نیز جفت ارز یورو به دلار امریکا کماکان توانسته خودش را بالای رقم برابری (منظور 1.0000 است) حفظ کند. ولی سوالی که ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است که این مساله چقدر می تواند دوام داشته باشد؟

مطالعه مقاله جفت ارز چیست را پیشنهاد میکنیم.

پاسخ این سوال تا حدودی به گزارش تورم امروز اروپا بستگی دارد. دلیل اصلی که یورو توانسته از ابتدای هفته تا امروز کمی قوی تر شود، تشدید گمانه زنی ها نسبت به یک افزایش نرخ بهره 75 واحدی برای بانک مرکزی اروپا در نشست ماه سپتامبر است.

همینطور که مطلع هستید کشورهای اروپایی از زمان آغاز جنگ تا الان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده ای همچون: تورم، بحران انرژی و جنگ می باشند.

در همین راستا با تعطیلی خط لوله نورد استریم برای تعمیر و نگهداری به مدت سه روز، جریان گاز به اروپا به طور کامل متوقف شده و قیمت آتی گاز طبیعی امروز صبح در اروپا تا 5 درصد افزایش یافته است.

در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم قیمت جفت ارز یورو به دلار امریکا به 1.0003 کاهش پیدا کرده است.

دیروز سه شنبه و با کاهش 5 درصدی قیمت نفت خام، جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا تا قله 1.3108 افزایش یافت. اگر سری به تحلیل های قبلی ما از جفت ارز USDCAD بزنید مشاهده خواهید کرد که درست در این منطقه یک مقاومت بسیار قوی وجود دارد که توانسته جلوی صعودهای بیشتر این جفت ارز را تا بدین لحظه بگیرد.

ضمنا فراموش نکنید که اداره آمار کانادا قرار است امروز ساعت 17 گزارش تولید ناخالص داخلی خود را منتشر کند. این گزارش قرار است یک افزایش اندکی را نشان دهد.

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا نیز در این لحظه در حال سقوط تا اطراف 1.1651 است. جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن نیز پس از فتح قله 139.07، در این لحظه اطراف قیمت 138.56 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها قیمت طلا نیز که از روز جمعه گذشته تا الان ریزشی بوده، اطراف قیمت 1721 دلار در هر اونس در حال معامله شدن است.

مطالعه مقاله تحلیل طلا به شما پیشنهاد میشود.