آخرین اخبار ETH : بازار اتریوم کدام طرفی است؟
اخبار ارز دیجیتال

آخرین اخبار ETH : بازار اتریوم کدام طرفی است؟

ارز اتریوم با نماد ETH، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پس از یک دوره رکود، نشانه‌هایی از بازگشت را نمایش می‌دهد. در ماه سپتامبر فضای ریزشی بر بازار اتریوم حاکم بود. اکنون در آستانه‌ی ماه اکتبر، خبرهای مثبت باعث افزایش قیمت اتریوم و تغییر روند کوتاه مدت شده است.

شبکه‌ی اتریوم بیشترین استفاده را در فضای کریپتو دارد و به عنوان ستون فقرات قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز بی‌شمار عمل می‌کند. افزایش مجدد قیمت اتریوم با توجه به نقش مهم آن در اکوسیستم، می‌تواند نشان دهنده‌ی بهبود گسترده‌تر در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: نمودار و قیمت لحظه‌ای اتریوم

ویتالیک بوترین باز هم چوب حراج به اتریوم می‌زند! (آپدیت 15 مهر)

ویتالیک بوترین، هم بنیانگذار اتریوم این بار، 1000 واحد ETH (به ارزش تقریبی 1.64 میلیون دلار) را به صرافی انتقال داد. در مجموع وی در دو ماه گذشته، 4400 واحد  ETH به ارزش بیش از 7 میلیون دلار را برای فروش به صرافی Bitstamp ارسال کرده است.

سایت تحلیل داده‌های آنچین Santiment گزارش داد، در مقابل این فروش، نهنگ‌های اتریوم 110 هزار واحد  ETH به ارزش تقریبی 181 میلیون دلار را از صرافی‌های متمرکز به کیف پول خود انتقال دادند.

این بزرگترین خروج اتریوم از صرافی ها از تاریخ 21 سپتامبر بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد این اقدام ویتالیک بوترین تأثیری بر بازار اتریوم نداشته باشد.


نهنگ ها مشغول خرید اتریوم هستند! (اخبار 13 مهر)

با این که این روزها بازار ارز دیجیتال ریزشی است، سرمایه گذاران سازمانی، مشغول انباشت اتریوم هستند. به گزارش دنیای ترید، برخی از اتفاقات فاندامنتالی مانند راه اندازی چندین صندوق ETF آتی اتریوم، نظر سرمایه گذاران نهادی را به ارز اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار جلب کرده است.

در تاریخ 2 اکتبر، شش محصول مالی فیوچرز اتریوم به طور رسمی شروع به کار کردند. این محصولات از سوی سه شرکت بیت وایز (BitWise)، پروشرز (ProShares) و وان اک (VanEck) راه‌اندازی شده‌اند و به ترتیب نرخ ارزش خالص عبارتند از:

  1. صندوق ETF استراتژی بیت وایز (AETH): 0.85%
  2. صندوق ETF بیت کوین و اتریوم بیت وایز با استراتژی وزن برابر (BTOP): 0.85٪
  3. صندوق ETF استراتژی اتریوم پروشرز (EETH): 0.95%
  4. صندوق ETF  بیت کوین و اتریوم با استراتژی وزن برابر پروشرز (BETE): 0.95٪
  5. صندوق ETF  بیت کوین و اتریوم با استراتژی مارکت کپ محور(BETH): 95%
  6. صندوق ETF استراتژی اتریوم وان اک (EFUT): 0.66%

برای مشاهده‌ی مفهوم نرخ هزینه خالص به اصطلاحات ارز دیجیتال مراجعه کنید.

آیا قیمت اتریوم به زودی برمی گردد؟

در این زمینه، جیمز باترفیل (James Butterfill) - رئیس تحقیقات شرکت CoinShares – با اعلام  ورود نقدینگی سازمانی معادل 13 میلیون دلار برای خرید محصولات اتریوم در 4 اکتبر افزود:

این اولین هفته مثبت خالص ورودی در یک دوره هفت هفته‌ای است.

وی همچنین تأکید کرد این جریان ورودی را نمی‌توان با 200 میلیون دلار جریان ورودی از سوی سرمایه گذاران نهادی در ارز  بیت کوین (BTC) در طول راه اندازی ETF آتی بیت کوین توسط شرکت ProShares در سال 2021 مقایسه کرد. البته چرخه‌ی نزولی فعلی بازار که درست خلاف چرخه‌ی صعودی سال 2021 است، این موضوع را به خوبی توجیه می‌کند.

شایان ذکر است که خرید سازمانی مصادف است با فروش خرده فروشان. اتریوم در چهارشنبه‌ی گذشته یک خروج سرمایه‌ی هنگفت از صرافی، معادل حدود 110000 اتریوم معادل (181 میلیون دلار) را تجربه کرد. به گزارش شرکت تحلیل داده‌های آنچین Santiment، این خروج بزرگترین خروج سرمایه از 21 آگوست است. این امر موجب شد که حجم اتریوم موجود در صرافی ها به کمترین میزان خود در 5.5 سال گذشته برسد. این درحالی است که بیت کوین در همان بازه زمانی 219 میلیون دلار ورودی داشت و این امر می‌تواند نشانه‌ای از خروج سرمایه از آلت کوین‌ها و ورود به بیت کوین باشد.

مطلب مهم دیگر این است: هنگامی که خرده فروشان در حال فروش هستند، سازمان‌ها و نهادهای بزرگ خریدارند. این شاید علامت از بازگشت قیمت زودهنگام اتریوم باشد.


خرس های اتریوم 11 میلیون دلار از دست دادند! (اخبار 8 مهر)

اتریوم و آلت کوین‌ها، به ویژه بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو، روز گذشته افزایش خوبی را تجربه کردند.

BTC به 27300 دلار و ETH به 1680 دلار افزایش یافت.

یکی از علت‌های این بهبود روانی بازار اتریوم، احتمال تأیید صندوق‌های ETF فیوچرز ETHدر هفته اول اکتبر است. در حالی که در 24 ساعت گذشته، قیمت ETH شاهد افزایش 5 درصدی بود، فروشندگانی که انتظار ریزش داشتند، 11 میلیون دلار ضرر متحمل شدند.

 سیگنال صعودی اتریوم چقدر صحت دارد؟

انتشار اخبار مثبت پیرامون اتریوم آغاز شده است. جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ، با نزدیک شدن به روز یکشنبه، به روز رسانی جالبی در مورد ETF های اتریوم ارائه کرده است. این به‌روزرسانی شامل چندین صندوق‌ ETF اتریوم است که قرار است به زودی توسط شرکت‌های بزرگی مانند وان اک (VanEck) و بیت وایز(Bitwise) راه‌اندازی شوند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که هفته‌ی آتی مالی مهم باشد؛ زیرا به گفته این تحلیلگر، احتمال راه‌اندازی این صندوق‌ها در هفته آینده بسیار بالاست.

شایان ذکر است ایرانی‌ها امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را ندارند، اما این خبر یک سیگنال صعودی پر قدرت برای ارز اتریوم است. البته نباید دور از نظر داشت که احتمال رکود همچنان باقیست. بازار کریپتو به‌طور واضح بی‌ثبات است و اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست.


آیا بنیان گذار اتریوم می‌خواهد اترهای خود را بفروشد؟ (اخبار 4 مهر)

در حالی که اتریوم در روند نزولی قرار دارد، ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم 400 واحد ارز ETH معادل 0.63 میلیون دلار را از کیف پول شخصی خود به صرافی کوین بیس انتقال داد.

معمولاً انتقال ارز از کیف پول به صرافی به منظور فروش آن است؛ به همین دلیل از سوی معامله‌گران به عنوان یک سیگنال فروش و خروج از بازار در نظر گرفته می‌شود.

👈 برای دریافت آخرین سیگنال‌های ارز دیجیتال به صفحه‌ی واچلیست هفتگی سر بزنید.

در ماه گذشته نیز ویتالیک بوترین فعالیت‌های زیادی انجام داد که به ریزش در بازار اتریوم انجامید. این فعالیت‌ها عبارت بودند از:

  1. انتقال 300 واحد ETH به صرافی کراکن،
  2. تبدیل 200 واحد ETH به USDC،
  3. انتقال 600 واحد ETH به صرافی Coinbase،
  4. انتقال 3000 واحد ETH به ارزش تقریبی 4.95 میلیون دلار به آدرس بلاکچین دیگر با عنوان "Vb 2".

فعالیت کیف پول بوترین و انتقال اتریوم در ماه گذشته به این میزان محدود نبود و میلیون ها دلار ETH را در بر می گیرد.

از تأثیرات منفی ریزش در بازار اتریوم، خروج سرمایه از بازار آلت کوین‌هاست.

در این شرایط اگر حجم معاملات و نوسانات مناسب باشد، پوزیشن شورت برای ترید پیشنهاد می‌شود.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود:  لانگ و شورت چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام