تحلیلگر مورگان استنلی: اتریوم جای بیت کوین را خواهد گرفت
اخبار ارز دیجیتال

تحلیلگر مورگان استنلی: اتریوم جای بیت کوین را خواهد گرفت

موضوع تصاحب جایگاه بیت کوین همیشه یکی از مهم ترین موضوعات در بین کاربران دنیای ارز های دیجیتال بوده است و به نظرت می رسد که به این زودی ها از بین نرود. در این میان بسیاری معتقدند اتریوم بالاخره جایگزین بیت کوین خواهد شد و تاج پادشاه بازار ارز های دیجیتال خواهد شد. یکی از تحلیلگران بانک مورگان استنلی نیز چنین عقیده‌ای دارد. 

دنی گالیندو، استراتژیست بانک مورگان استنلی معتقد است اتریوم به اندازه کافی نسبت به سایر ارز های دیجیتال ویژگی های خاص دارد و به همین خاطر می‌ توان آن را به عنوان یک سرمایه‌ گذاری مجزا از بیت کوین در نظر گرفت.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارزهای دیفای

نشریه بارونز به نقل از تحلیلگر مورگان استنلی در گزارشی گفت که فعالیت‌ های اقتصادی اتریوم نسبت به بیت کوین بسیار بیشتر شده است. ویژگی های بیت کوین به پرداخت و ذخیره کردن ختم می شود اما اتریوم با اکوسیستم دیفای های غیرمتمرکز و همچنین توکن‌ های NFT ویژگی ها و کاربرد های بیشتری دارد. گالیندو می گوید که این ویژگی های اتریوم در نهایت باعث می شود که بیت کوین جایگاهش را از دست بدهد.

خبر گزاری بارونز میگوید:

از گالیندو درباره مناسب بودن اتریوم برای پرتفوی های سرمایه گذاری سوال شد و او در جواب گفت این شبکه با ایجاد بستر و بازاری بزرگ برای برنامه‌ های غیرمتمرکز، کاربرد بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و احتمالا بازار آن به مراتب بزرگتر خواهد بود.

این استراتژیست همچنین احتمال می‌ دهد اتریوم با بازارهای مالی سنتی نیز ادغام شود و علت آن را همبستگی دو برابری اتریوم با بازار سهام نسبت به بیت کوین می داند:

در حالی که میزان همبستگی اتریوم و بیت کوین از دسامبر سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ۰.۷۰ بوده است، اتریوم (۰.۲۶) تقریباً دو برابر بیت کوین (۰.۱۴) با شاخص S&P 500 همبستگی داشته است … اگر این همبستگی‌ها برقرار بمانند، فروش مقداری بیت کوین و جایگزین کردن آن با اتریوم ممکن است راهی برای مرتبط‌تر کردن پورتفولیو سرمایه‌گذاران با بازار سهام باشد.

گالیندو معتقد است ارزهای دیجیتال از بین نخواهند رفت. وی گفت:

 ما کسی را تشویق به خرید یا فروش اتریوم نمی‌ کنیم اما از نظر ما این دارایی از بین نخواهد رفت. هرچه سریع‌ تر بتوانیم آموزش ببینیم، سریع‌ تر می‌ توانیم جای ارز های دیجیتال را در پورتفولیوها پیدا کنیم.

آلت کوین‌ ها در لبه پرتگاه

استراتژیست و تریدر ارز های دیجیتال، پنتوشی، معتقد است اگر سرمایه‌ گذاران به دارایی‌ های کم خطر تر رو بیاورند، آلت کوین‌ ها به شدت ضربه خواهند خورد. اما استراتژیست بانک مورگان استنلی دقیقا نظر مخالف او را دارد.

به عقیده این تحلیلگر، معامله‌ گران باید بیشتر به  دامیننس بیت کوین توجه کنند. دامیننس بیت کوین، ارزش بازار این ارز را در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال محاسبه می کند. و افزایش آن نشان‌ دهنده دو چیز است: یا آلتکوین‌ها سریع‌تر از بیت کوین ارزش خود را از دست می‌ دهند و یا بیت کوین نسبت به آلت کوین‌ ها عملکرد به مراتب بهتری دارد.

نمودار دامیننس بیت کوین

به گفته پنتوشی، شدیداً صعودی به نظر می‌ رسد.

با نگاهی به دامیننس بیت کوین متوجه شدم که احتمالا این ارز دیجیتال، آلت کوین ها را له می کند. باور کنید این برای بازار عالی خواهد بود تا از شر پرایس اکشن مرده خلاص شده و در نهایت دوباره رشد کند.

در زمان نگارش این خبر، دامیننس بیت کوین روی ۴۱ درصد است که نشان دهنده قدرت بیت کوین در مقابل آلت کوین ها می باشد‌.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دامیننس بیت کوین چیست؟

از آنجا که دامیننس در یک روند صعودی قرار دارد، پنتوشی می گوید که اکثر سرمایه‌ گذاران در حال عرضه آلت کوین ها اند و در مقابل به خرید بیت کوین پرداخته اند. او همچنین انتظار دارد که این روند ادامه‌ دار باشد.

در حالی که قیمت بیت کوین ثابت است، دامیننس آلت کوین‌ ها ریزشی است. دامیننس بیت کوین سقف های جدیدی را می سازد و بازارهای آلتکوین/بیتکوین و دلار آمریکا غرق در خون می‌ شوند. به نظر من قبل از خروج سرمایه از بیت کوین و ورود سرمایه‌ گذارهای ارز دیجیتال به استیبل کوین‌ ها، شاهد ثبت قله‌ های جدید در نمودار روزانه بیت کوین در اثر خروج سرمایه از آلت کوین‌ ها به سمت بیتکوین خواهیم بود.

به عقیده این استراتژیست، اصلاح قیمت روز ۱۰ و ۱۱ فوریه نشان دهنده ضعف آلت کوین‌ ها است. وی در این باره گفت:

یک چیزی که در طول زمان یاد گرفتم این است که وقتی بازار چند بار سطح حمایتی می سازد، به احتمال زیاد این سطوح برای مدت طولانی باقی نخواهند ماند. دو روز پیش توییت‌ های مرتبط با آلت سیزن کل فضا را اشغال کرده بود. امروز اما نظرات عوض شده است. بسیاری از بازارها دقیقاً روی سطوح حمایتی خود قرار دارند که با شکست این سطوح ریزش شدیدی را تجربه خواهند کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام