داده های اقتصادی آلمان، یورو را در کانون توجه قرار می دهد
اخبار فارکس

داده های اقتصادی آلمان، یورو را در کانون توجه قرار می دهد

امروز در تقویم اقتصادی روز بسیار آرامی است چرا که ایالات متحده امریکا و کانادا به خاطر روز کارگر تعطیل هستند. ولی بهر حال، داده های اقتصادی از طرف منطقه یورو، توجهات زیادی را به خودشان جلب خواهند کرد.

اخبار اوایل روز

امروز در تقویم اقتصادی شروع آرامی را داشتیم. در ساعات اولیه بازار آسیا، هیچ خبر اقتصادی یا رویداد بزرگی که توجه بازار را به خودشان جلب کند، نداشتیم. این فقدان خبر یا رویدادی مهم، بازار را در واکنش به خبر Non Farm Payrolls روز جمعه رها کرد.

اخبار مرتبط با ماژورها

در زمان نوشتن این خبر، ین ژاپن با 0.02٪ کاهش به 109.730 ین در برابر دلار آمریکا رسید. دلار Aussie با 0.09٪ کاهش به 0.7453 دلار رسید و دلار کیوی هم با 0.04٪ کاهش به 0.7155 دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط یا یورو

امروز در تقویم اقتصادی در بازار فارکس، شروع نسبتا آرامی را خواهیم داشت. امروز ساعت 10:30 صبح به وقت تهران قرار است گزارش سفارشات کارخانه های آلمان منتشر شود و بعد هم گزارش شاخص مدیران خرید ساختمانی بریتانیا را خواهیم داشت.

به دنبال گزارشات ناامید کننده هفته پیش چین، هرگونه اخبار ضعیفی از گزارش سفارشات کارخانجات، می تواند باعث ضعف یورو و ریزش آن شود.

در زمان نوشتن این خبر، یورو با 0.02٪ افزایش به 1.1882 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند انگلستان روز نسبتا آرامی را خواهیم داشت.

امروز ساعت 13 ظهر به وقت تهران، گزارش شاخص مدیران خرید ساخت و ساز بریتانیا برای ماه اوت قرار است منتشر شود.

از این گزارش انتظار زیادی نداریم که بتواند برای بازر تاثیر گذار باشد ولی بهر حال امروز پوند انگلستان در معرض خطر هیجانات و احساسات بازار قرار خواهد داشت.

در زمان نوشتن این خبر، پوند با 0.05٪ کاهش به 1.3864 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در امریکا به خاطر روز کارگر که تعطیل است، هیچ خبری نخواهیم داشت.

در زمان نوشتن این گزارش، شاخص دلار آمریکا در قیمت 92.116 خنثی بود.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

امروز در کانادا به خاطر روز کارگر که تعطیل است، هیچ خبری نخواهیم داشت. این فقدان خبر و رویدادی خاص، لونی را در معرض خطر هیجانات و احساسات بازار بعلاوه قیمت نفت خام، رها خواهد کرد.

در زمان نوشتن این گزارش، لونی با 0.03٪ کاهش به 1.2528 دلار در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

German Factory Orders m/m یا گزارش سفارشات کارخانه ماهانه آلمان: این گزارش، تغییرات ارزش کل سفارشات خریدی که توسط کارخانجات گذاشته می شود را بررسی می کند. این یک شاخص آینده نگر از تولیدات است. افزایش تعداد سفارشاتی که توسط کارخانجات گذاشته می شود، سیگنالی است از اینکه کارخانه ها بخاطر تحویل سفارشات، فعالیت های خودشان را افزایش خواهند داد. این گزارش به صورت ماهانه و 35 روز بعد از اتمام هر ماه، منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات اقتصاددانان باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

Construction PMI یا شاخص مدیران خرید ساخت و ساز بریتانیا: این گزارش، صعودی یا نزولی بودن وضعیت صنعت ساخت و ساز را بر اساس یک سری تحقیقات از مدیران خرید، بررسی می کند. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است. کسب و کارها خیلی سریع نسبت به شرایط بازار، واکنش نشان می دهند. این گزارش 150 مدیر خرید را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد که از مخاطبانشان خواسته شده سطح نسبی شرایط تجاری مثل: استخدام، تولید، سفارشات جدید، قیمت ها، کالاهای تحویلی و موجودی کالاها را ارزیابی کنند. این گزارش به صورت ماهانه و در دومین روز کاری بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات اقتصاددانان باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.