پیش بینی قیمت کاردانو در 2024؛ ADA در سرزمین فرصت ها
اخبار ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت کاردانو در 2024؛ ADA در سرزمین فرصت ها

کاردانو ارز دیجیتال محبوب ایرانیان و ارز ثابت پورتفوی آن هاست. آینده این ارز محبوب در سال جدید چه خواهد بود؟ چارلز هاسکینسون معروف (Charles Hoskinson)، یکی از هم بنیانگذاران شبکه اتریوم و تنها بنیانگذار شبکه کاردانو، برای تبریک کریسمس در یک لایو یوتیوبی ظاهر شد و به ترسیم نقشه راه کاردانو در سال جدید میلادی (2022) پرداخت.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، هاسکینسون از برنامه ها و پروژه های سال 2022 پرده برداری کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: سیگنال دوج کوین

ارز دیجیتال کاردانو+هاسکینسونهاسکینسون که در پایان مرداد ماه (20 آگوست) پیش بینی کرده بود که قیمت کاردانو تا پایان سال میلادی به 150 دلار خواهد رسید، اکنون در مورد نقشه راه کاردانو در سال جدید صحبت می کند. وی در لایو یوتیوب خود با اعلام برنامه های امیدوارکننده کاردانو در سال 2022، کارنامه کاری کاردانو در سال 2021 را نیز تشریح کرد.

هاسکینسون با اشاره بر انقلاب توکن‌های غیر مثلی (NFT)، رونق امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) افزود :

در سال 2021 پروژه‌های دیفای یکی از اهداف اصلی هکرها بوده و مجموع حمله های سایبری منجر به زیانی بالغ بر بیش از 10.5 میلیارد دلار شده است.

دستاوردهای کاردانو در سال 2021 : بیش از دو میلیون دارایی در بلاکچین کاردانو!

هاسکینسون در مورد دستاوردهای Cardano در سال 2021  گفت:  بیش از "دو میلیون دارایی" در بلاکچین کاردانو راه اندازی شده اند که بیشتر آنها NFT هستند. وی افزود: در حال حاضر بیش از 127 پروژه در مرحله کدنویسی برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dApps) در شبکه کاردانو هستند که حدود 20 الی 30 پروژه در دست راه اندازی است و تا سه ماه آینده راه اندازی می شوند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تحلیل ارز سولانا

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2022

بنیانگذار کاردانو، در ادامه به برخی از برنامه‌های کلیدی این شبکه برای سال 2022 اشاره کرد. این برنامه ها شامل تأسیس نهادهای حامی پروژه کاردانو و راه‌اندازی یک ساختار رسمی منبع باز برای پروژه است.

وی تأکید کرد:

«سال آینده، قرار است یک ساختار پروژه منبع باز رسمی مشابه هایبرلجر به لینوکس، ایجاد کنیم. به زودی خواهیم دید که بسیاری از مؤسسات به آن متصل می شوند و کلیه افرادی که در حال حاضر بر روی آن کار می کنند، از جمله من، به بروز رسانی این پروژه خواهیم پیوست.»

کاردانو و توانمندسازی کشورهای آفریقایی

توجه به آفریقا همواره بخشی از استراتژی کاردانو بوده است و در سال آینده این پروژه به دنبال گسترش ردپای خود در این قاره است. هاسکینسون در این مورد اعلام کرد:

بنیاد کاردانو در حال برنامه ریزی برای «ساخت یک سیستم عامل مالی» در سه ماهه دوم سال 2022 است. این سیستم عامل به ساکنین آفریقایی امکان دسترسی به خدمات دیفای را می دهد. وی افزود:

"هدف من برای نیمه دوم سال 2022 دریافتن این امر است که چگونه می توانم تمامی قطعات را کنار هم بگذارم و یک سیستم تراکنش وام مالی خرد به صورت همتا به همتا را با استفاده از کاردانو راه اندازی کنم."

کاردانو قصد دارد این وام های خرد را به گروه های کم درآمدی که از بانکداری سنتی کنار گذاشته شده اند، اختصاص دهد.

وی همچنین در توضیح این ایده خود اضافه کرد:

«هدف این پروژه این است که یک شخص حقیقی در کنیا یا هر مکان دیگری که مجهز به تکنولوژی هویت و امتیاز اعتباری با استفاده از فناوری بلاک چین است، بتواند در بستر کاردانو و به صورت همتا به همتا، تراکنش انجام دهد. هدف این است که تنها با یک کلیک روی یک دکمه، وام به آنها  پرداخت شود.»

در اوایل سال جاری، کاردانو قرارداد مشارکتی با تانزانیا امضا کرد تا به ساکنان آفریقا امکان دسترسی به هویت اجتماعی دیجیتال، به منظور توانمندسازی مالی بدهد. در ماه آگوست، بنیاد کاردانو در قالب یک همکاری با دانشگاه تجاری لوکزامبورگ گزینه های آموزشی بیشتری را برای دانشجویان کشورهای آفریقایی فراهم کرد.

هاسکینسون با تأکید بر بلندمدت بودن این پروژه، در انتها خاطرنشان کرد:

این پروژه هدف بلندمدت کاردانو است و تمامی امکانات و ابزارهای لازم برای تحقق این هدف که در ابتدای سال 2021 کاردانو فاقد آن بود، اکنون در دسترس هستند.

تأثیر برنامه های جدید بنیاد کاردانو در قیمت این ارز

آیا برنامه های جدید هاسکینسون در رشد قیمت کاردانو تأثیر گذار خواهد بود؟

کاردانو در ماه سپتامبر، یک صندوق شش میلیون دلاری را در آفریقا راه اندازی کرده است. هدف از راه اندازی این صندوق، سرمایه گذاری در خلاقانه ترین پروژه ها و استارت آپ های بلاک چین است که درشبکه کاردانو در آفریقا ایجاد و راه اندازی می شوند.

با ایجاد این صندوق، به نظر می رسد دولت ها و مشاغل آفریقایی، نسبت به شرکت های غربی موانع کمتری برای پذیرش فناوری نسل بعدی در سر راه خود خواهند یافت.

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام (PoS ) نسل سومی است که جایگزینی کارآمد و مناسب تری برای شبکه‌های اثبات کار (PoW) به شمار می آید. ارز دیجیتال کاردانو ADA  نام دارد و از نام آدا لاولیس، کنتس قرن نوزدهم و ریاضیدان انگلیسی که به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر شناخته می شود، گرفته شده است.  

اکنون کاردانو با ارزش بازار 51 میلیارد و 470 میلیون دلار از لحاظ مارکت کپ، در رتبه ششم قرار دارد و نسبت به ماه سپتامبر که ارزش بازار آن حدود 70 میلیارد بود و در رده سوم قرار داشت، سه پله پایین تر آمده است. با اینحال کاردانو جزو 10 ارز دیجیتال برتر است و قطعاً برنامه های جدید بنیاد کاردانو در حمایت از اقشار ضعیف آفریقایی، علاوه بر برآوردن اهداف خیرخواهانه بنیاد کاردانو، از دیگر سو موجب توسعه شبکه و ترویج استفاده از این ارز دیجیتال خواهد شد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: سیگنال رایگان ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام