همه چیز در مورد خرید ارز تون کوین با نماد TON
اخبار ارز دیجیتال

همه چیز در مورد خرید ارز تون کوین با نماد TON

خرید ارز تون کوین یکی از سؤالات رایج این روزهای بازار ارز دیجیتال است. زیرا نام toncoin مدتی است که همه جا در محافل ارز دیجیتال شنیده می‌شود. این رمز ارز نه تنها رکورد سرعت تراکنش در بلاکچین را شکست، بلکه سقف یکساله‌ی خود را نیز پشت سر گذاشت.

اگر از سرمایه گذاران حوزه‌ی ارز دیجیتال هستید، در این راهنمای قدم به قدم، ما به شما می‌گوییم تون کوین چیست؟ آیا امروز سرمایه گذاری در این ارز سودده است؟ از کجا ارز تلگرام را بخرید؟ برای سود حداکثری چه زمانی آن را بخرید. همچنین در ادامه، تحلیل تکنیکال ارز تون کوین برای علاقه‌مندان به کسب سود اصولی و کم ریسک از این رمز ارز آمده است.

ارز ton چیست؟

TON ارز دیجیتال محبوب تلگرام است. برای این که دوستداران کیف پول تلگرامی بتوانند انتقال ارز درون این پلتفرم را ساده و بدون دردسر انجام دهند، باید برای کارمزد ارز Toncoin را پرداخت کنند.

Toncoin در تلاش است به لیست 10 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار در وبسایت CoinMarketCap راه پیدا کند.

جایگاه ارز دیجیتال ton در لیست کوین مارکت کپ

در حال حاضر، این ارز دیجیتال پس از ترون، در جایگاه یازدهم قرار دارد.

آیا خرید ارز تون کوین از لحاظ فاندامنتالی خوب است؟

اخیراً شبکه‌ی منبع باز (TON)، پس از رسیدن به سرعت تراکنش 104715 TPS (تراکنش در ثانیه) به جایگاه سریع‌ترین پروتکل بلاک چین در جهان دست یافته است.

این امر می تواند بر جذابیت ارز دیجیتال تون کوین برای پذیرش گسترده‌تر بیفزاید.

به‌رغم پیش‌بینی کوتاه‌مدت که نشان‌دهنده‌ی کاهش جزئی قیمت تا سطح 2.40 دلار است، چشم‌انداز بلندمدت Toncoin همچنان مثبت است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آزمایش مجدد قیمت 3 دلار برای هفته‌های آینده است.

تحلیل تکنیکال ارز تون کوین

قیمت Toncoin (TON) در هفته‌های اخیر یک روند صعودی پرقدرت داشته است، به طوری که این ارز دیجیتال در اوایل امروز بالاترین سطح سالانه در قیمت 2.7144 دلار را به ثبت رساند.

همانطور که در نمودار ارز تلگرام، در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنید، هیچ نشانه‌ای از ضعف روند وجود ندارد.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز tonنمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز TONUSDT - تایم فریم روزانه - منبع: TradingView

ارز تون کوین در حال حاضر، در حدود قیمت  2.4240 دلار معامله می شود که یک افزایش 9 درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته را نشان می‌دهد.

قیمت پس از رسیدن به سطح مقاومت 2.8155، وارد فاز اصلاحی شد. با این حال، به احتمال زیاد، پس از برخورد با خط روند، به صعود خود ادامه دهد؛ زیرا از لحاظ تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد حرکت صعودی toncoin همچنان قوی است.

در حال حاضر، میانگین متحرک نمایی 50 روزه در قیمت 2.1174 دلار، به عنوان یک حمایت قوی در چند هفته‌ی گذشته عمل کرده است، همچنین آرایش صعودی EMAهای 20، 50، 100 و 200 روزه، یک سیگنال صعودی برای خریداران است.

RSI ارز تون کوین از منطقه‌ی اشباع خرید خارج شده، اما همچنان در منطقه‌ی بالای 50 قرار دارد. این خروج با یک اصلاح 14 درصدی در 3 روز گذشته مواجه بوده است.

از نظر سطوح کلیدی قیمت تون کوین، محدوده‌ی 2.5758 الی 2.6003 تتر یک محدوده‌ی مقاومتی قوی است که یک حرکت قاطع در بالای این منطقه احتمالاً علاقه‌ی خرید بیشتری را در خریداران زنده می‌کند.

در سناریوی نزولی، اگر قیمت ton موفق به عبور از این سطح مقاومت نشود، اولین حمایت در ناحیه‌ی 2.4350 الی 2.1330 دلار می‌تواند جلوی اصلاح بیشتر را بگیرد.این منطقه نزدیک به سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 الی 38.20 است که به اعتبار آن می‌افزاید.

سطوح مقاومت ارز تون کوین

سطوح مقاومت toncoin عبارتند از: 

  • 2.5050
  • 2.8500
  • 3

با برخورد قیمت به این سطوح انتظار واکنش و ریزش مقطعی داریم. در صورت شکست هر یک از این سطوح، سطح بعدی به عنوان تارگت قیمتی فعال می‌شود.

 

💡 احتمال دارد قیمت پس از برخورد با خط روند صعودی به حرکت افزایشی خود ادامه دهد. بهترین زمان برای خرید پس از برخورد با خط روند صعودی در قیمت 2.1330 تتر است.

 

سطوح حمایت ارز تون کوین

سطوح حمایت toncoin عبارتند از: 

  • 2.1330
  • 1.9454

در صورت از دست رفتن حمایت 2.1330 و شکست خط روند سه ماهه، فرضیه‌ی صعودی باطل و خرید این ارز پیشنهاد نمی‌شود.

خرید ارز تون کوین

خرید ارز ton از صرافی‌های ایرانی و خارجی میسر است. اگر قصد خرید ارز تلگرام را دارید، می‌توانید با توجه به اولویت بندی خود، یکی از صرافی‌های ایرانی یا خارجی را انتخاب کنید. در حال حاضر، بهترین صرافی خارجی برای خرید ارز ton صرافی کوینکس است. 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: لیست بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان

همچنین این ارز در لیست صرافی‌های ایرانی زیر قرار دارد که همگی معتبر هستند:

  1. صرافی نوبیتکس
  2. صرافی بیت پین
  3. صرافی تبدیل

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی

و اما سخن پایانی...

خرید ارز تون کوین با توجه به پیشرفت‌های فاندامنتالی اخیر آن، می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های شما برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مطرح شود. در این مطلب علاوه بر تحلیل تکنیکال ارز ton بهترین صرافی‌های ایرانی و خارجی برای خرید این ارز معرفی شدند. 

به خاطر داشته باشید، هنگام سرمایه‌گذاری در هر ارز، اصول مدیریت ریسک را رعایت فرمایید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام