بیت کوین نزولی در انتظار کاتالیزگر صعودی
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین نزولی در انتظار کاتالیزگر صعودی

نمودار روزانه بیت کوین نشان می‌دهد که حداقل از 21 ژوئن، قیمت این رمز ارز در محدوده 36,000 دلار الی 31,000 دلار در نوسان بوده است.

به گفته کارشناسان، بیت کوین هنوز روی دور روند ناآرام هفته‌های اخیر حرکت می‌کند، این ارز دیجیتال محبوب، در دامنه قیمت نزولی هفته پیش گیر افتاده و در انتظار کاتالیزگر صعودی بعدی به سر می‌برد.

طی 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین کمی قبل از آن که صف خرید در آسیا، قیمت‌ها را به بالاترین حد روزانه یعنی حدود 33,319 دلار برساند، به قعر 32,000 دلار سقوط کرد، اما کمی بعد توانست ارزش خود را اندکی بالاتر کشیده و در حال حاضر با قیمت 32,900 دلار در حال مبادله است.

روز پنجشنبه، در پی اخطارهای نظارتی بانک مرکزی چین در مورد خطر استیبل کوین، بیت کوین نتوانست حمایت خود در 34 هزار دلار را حفظ کند و ناچار سطح حمایتی را شکست.

با اینحال، قیمت‌ها همچنان در الگوی حمایتی خوب قرار دارند و بین سطح حمایت و مقاومت شناورند.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت کوین دسک، الیور فون لندزبرگ-سدی (Oliver von Landsberg-Sadie)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت BCB Group، در یک گفتگوی تلگرامی گفت:

«دارم تماشا می‌کنم که چگونه شاخص CDD همچنان به سقوط خود ادامه می‌دهد و کیف پول‌های نهنگی به آرامی در حال انباشته شدن هستند، در حالیکه خرید و فروش بیت کوین در یک محدوده باقی مانده است.»

 

گفتنی است شاخص CDD یا «Coin Days Destroyed» معیاری است که شرکت گلس نود، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تحلیل داده‌های زنجیره‌ای در اکوسیستم بیت کوین آن را طراحی کرده است. این شاخص سکه‌هایی را که به مدت طولانی به فروش نرسیده‌اند و اکنون در حال خرج شدن هستند، رصد می‌کند. این شاخص از ضرب تعداد کل کوین‌های یک تراکنش در تعداد روزهای سپری شده از آخرین باری که فروخته شده‌اند، حاصل می‌شود.

 

در نتیجه، هر چه CDD بزرگ‌تر باشد، حجم بیشتری نیز فروخته خواهد شد و در صورتیکه این عدد کوچک باشد، یعنی قرار است مدتی در کیف پول‌های ارز دیجیتال روی هم انباشته شده و خاک بخورند.

شاخص CDD یا «Coin Days Destroyed» بیت کوین لندزبرگ-سدی گفت:

«CDD بالا، به تضعیف مقاومت می‌انجامد و در نقطه مقابل، تجمع کیف پول نهنگی، موجب تقویت مقاومت ارزش بیت کوین می‌شود.» وی افزود: «هر خبر خوب، در واقع نقطه اوج یک شکست است که مجدداً به روند صعودی بلند مدت بازمی‌گردد.»

نمودار روزانه بیت کوین جولای 2021

در واقع، نمودار روزانه بیت کوین نشان می‌دهد که حداقل از 21 ژوئن قیمت‌ها بین 36,000 دلار و 31,000 دلار شناور بوده است. در این میان، حجم اکثر مبادلات، از جمله در مناطقی که در آن‌ها همواره معاملات بزرگ انجام می‌شود، سقوط کرده است.

لندزبرگ-سدی با اشاره به مدل Stock to Flow که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در حال حاضر می‌بایست حدود 77.99 دلار بود، گفت:

« ما برای دستیابی به قیمت پیش‌بینی شده بیت کوین با مدل Stock to Flow راهی طولانی در پیش داریم.»

 

شایان ذکر است که مدل Stock to Flow بیت کوین، بیانگر نسبت سالانه مقدار بیت کوین ذخیره شده بر مقدار بیت کوین تولید شده است. با استفاده از این مدل، می‌توان قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کرد.

 

مشخص نیست چه مدت طول بکشد که بیت کوین به این سطح دست یابد.

سامسونگ ماو (Samson Mow)، مدیر ارشد امنیت شرکت فناوری بلاک استریم Blockstream با تأکید بر حجم پایین مبادلات گفت:

«در اکثر مبادلات عمده، همچنان حجم معاملات پایین است.» وی افزود : «طبق مشاهدات ما، هر بار که قیمت بیت کوین رشد می‌کند، با یک جهش سریعاً عقب‌گرد می‌کند، بنابراین انتظار دارم که افت قیمت بیش از این‌ها باشد. باید منتظر برخی خبرهای خوب بود که ما را بالا ببرد.»

بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال مطرح موجود در لیست 20 ارز برتر از نظر ارزش بازار نیز با شیب ملایمی روند نزولی را در پیش گرفته‌اند. اما در این بین، ارزهای دیجیتال اتریوم کلاسیک و اینترنت کامپیوتر (ICP) در 24 ساعت گذشته با شیب تندتری نسبت به ارزهای دیگر سیر نزولی را طی کرده اند.

در بازارهای ارز دیجیتال آسیا نیز، تقریباً 50 درصد ارزها صعودی و 50 درصد دیگر نزولی بوده‌اند و قیمت‌ها حدود 1% یا کمتر جابجا شده‌اند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام