سختی استخراج بیت کوین با کاهشی 28 درصدی رکورد زد
اخبار ارز دیجیتال

سختی استخراج بیت کوین با کاهشی 28 درصدی رکورد زد

نسبت قیمت بیت کوین به نرخ هش، گاو ها را با انتظاری احتمالا طولانی تر رو به رو خواهد کرد، زیرا بخشی از توان هش شبکه هنوز در حال مهاجرت هستند.

بیت کوین (BTC) در 3 جولای بزرگترین افت سختی استخراج خود را با تقریبا 28٪ کاهش ثبت کرده است، اما یک مدل وجود دارد که نشان می دهد قیمت BTC حداقل تا ماه اکتبر کف سازی نخواهد کرد.

طی سری توییت هایی در تاریخ 2 ژوئیه، مدیر سرمایه گذاری، تیموتی پیترسون رابطه بین قیمت بیت کوین و نرخ هش را به عنوان مدرکی قابل استناد مبنی بر اینکه کف سازی قیمت بیت کوین هنوز کاملا انجام نشده است، معرفی کرد.

نرخ هش شبکه بیت کوین بر اساس میانگین هفت روزه. منبع: Blockchain.com

 

مدل نرخ هش: راهی طولانی تا کف قیمتی بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین در روز شنبه با 27.94٪ کاهش در شماره بلاک 689،472، بزرگترین افت در تاریخ خود را رقم زد.

همانطور که قبلاً توضیح داده بودیم، این کاهش در راستای مهاجرت ماینرها به خارج از چین و از دست رفتن نرخ هش متعاقب با آن است.

برای استخراج گرانی که هنوز در محل کار خود هستند، این کاهش به نوعی افزایش سود خواهد بود. سختی شبکه به طور خودکار تغییرات در نرخ هش را ایجاد می کند و با کاهش آن جذابیت بیشتری برای عمل استخراج ایجاد می شود.

انتظار نمی رود که استخراج گران در حال مهاجرت در جریان چندین ماه آینده به طور کامل به کار خود بازگردند. در آن زمان، با افزایش نرخ هش، سختی دوباره افزایش می یابد. رقابت بیشتر و قدرت بیشتر برای دریافت همان پاداش های تعیین شده.

در بین خوره های بیت کوین یک نظریه کلاسیک وجود دارد که می گوید "قیمت بیتکوین از نرخ هش پیروی می کند" با فرض درست بودن این فرضیه، یک مدل که این پدیده را بررسی می کند، تصویری شوکه کننده از رفتار قیمت در آینده به ما می دهد.

پیترسون خاطرنشان کرد که رابطه بین قیمت و نرخ هش "مفید" است، وقتی که صحبت از پیدا کردن اوج قیمت های کلان می شود.

یک نمودار همراه، افزایش هایی را در سال 2013 و 2017 نشان می دهد. مربوط به بالاترین نقاطی که برای یک دوره کامل چهار ساله هاوینگ بیت کوین دست نخورده مانده اند.

سال 2021 نیز شبیه به نظر می رسد، اما از ماه مه، این نسبت به سمت نقطه 1 گرایش داشته است. نقطه ای که باید قیمت بیت کوین کاملا اصلاح شود.

پترسون خلاصه کرد: "بر اساس روند فعلی P(h)، این حباب باید تا 31 اکتبر به پایان رسیده باشد."

"این نسبت شامل هر ترکیبی از نرخ هش بالاتر و قیمت پایین تر است. بنابراین افزایش نرخ هش و قیمت ثابت نیز نشان از برطرف شدن این حباب در آینده ای نه چندان دور می دهد."

نمودار نسبت نرخ هش بیت کوین. منبع: تیموتی پیترسون / توییتر

به عبارت دیگر، بازگشت ماینرها به احتمال زیاد از وقوع افت قیمت بیشتر در مقادیر اخیر که به تازگی مشاهده شده است جلوگیری می کند، اما ممکن است گاوها هنوز نیاز به انتظار طولانی تری از حد مطلوب خود داشته باشند تا بازده بالاتر را ببینند.

تذکر مهمی که پیترسون در موردش هشدار داد: "چنین مدل ساده ای" اشتباهات زیادی دارد " و او خودش هم از آن استفاده نمی کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست

 پیشبینی قیمت نهایی خود را از بیت کوین تا انتهای سال، پیدا کنید

این مدل تنها منبع تایید کننده بازگشت بیت کوین به شرایط گذشته خود، در نیمه دوم سال نیست.

همانطور که پیش تر گزارش دادیم، تحلیلگران سال 2021 را به هر دو سال گذشته قبلی تشبیه کرده اند، اینکه ابتدا اولین اوج محلی قیمت را داشته باشیم، سپس اصلاح و بعد از آن افزایش اصلی را در بازار ببینیم.

پس از آنکه جفت ارز BTC / USD سومین کندل قرمز ماهانه متوالی خود را ثبت کرد، در همین حین، مدل stock-to-flow ابتدای سال 2019 را نشان داد، درست پس از پایین ترین سطح از آخرین بازار خرسی بیت کوین.

سازنده PlanB می گوید، شش ماه آینده، برای کارایی و عملکرد بیت کوین بسیار مهم خواهد بود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: لیکویید شدن چیست

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام