سخنرانی گری جنسلر در رسانه‌ها بیت کوین را صعودی کرد
اخبار ارز دیجیتال

سخنرانی گری جنسلر در رسانه‌ها بیت کوین را صعودی کرد

گری جنسلر روز چهارشنبه با سخنرانی خود قیمت بیت کوین را افزایش داد، این در حالیست که میانگین‌های متحرک باعث سردرگمی تریدرها درباره بازه‌های زمانی بلند مدت‌تر BTC شده است.

بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه، به بالاترین سطح خود در 24 ساعت گذشته رسید. علت افزایش پرایس اکشن اظهارنظرهای جدید حوزه نظارتی ایالات متحده ارزیابی شد.

نمودار کندلی جفت ارز BTC/USD  - آگوست-4- 2021- منبع تریدیگ ویوو

نمودار کندلی جفت ارز BTC/USD  - 4 آگوست 2021- منبع تریدیگ ویوو

به گزارش رسانه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید، داده‌های رسیده از سایت کوین تلگراف و سایت آماری TradingView رکوردهای بالای 39,000 دلار را در معاملات صرافی جهانی بیترمپ (BITSMAP) تأیید کرده‌اند. همچنین بیش از 2 درصد افزایش قیمت جفت ارز BTC/USD را تنها در یک ساعت گزارش داده‌اند.

چرا سخنرانی گری جنسلر در رسانه‌ها بیت کوین را صعودی کرد؟

گفته می‌شود این حرکت که یک شبه، مسیر بیت کوین را از کانال نزولی به سمت صعودی تغییر داد، در پی حضور گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در رسانه‌ها و گفتگوی اخیرش با برنامه Squawk Box CNBC  اتفاق افتاد.

جنسلر علاوه بر مهارت‌هایی که دارد، یک مدرس با تجربه محسوب می‌شود که در مؤسسه فناوری ماساچوست در زمینه ارزهای دیجیتال تدریس می‌کند. بنابراین طبیعی است که حضور او به عنوان رئیس بورس مورد استقبال فعالان این صنعت قرار گیرد؛ زیرا وی به علت قدرتی که در وضع مقررات مطلوب در واشنگن دارد، به صورت بالقوه یک کاتالیزگر حرکت صعودی محسوب می‌شود.

گفتنی است جنسلر اواخر ماه جولای در سخنرانی خود در کمیته معاملات آتی و مشتقه کانون وکلای ایالات متحده، در مورد تغییر قوانین معاملات مبتنی بر اوراق بهادار در سال آینده و لزوم افزایش شفافیت و کاهش خطرات در بازار سخن گفته بود. 

سخنرانی روز سه شنبه 3 آگوست وی نیز تا حدی بر روی ایجاد دلگرمی در بازارها متمرکز بود، در حالی که حضور خبرنگاران CNBC در روز گذشته (چهارشنبه 3 آگوست) تمایل جنسلر را به از بین بردن تقلب هنگام صدور مجوز به سرمایه‌گذاران برای دسترسی به آنچه که وی دارایی‌های «سوداگرانه» نامید (بیت کوین و آلت کوین) تقویت کرد.

وی در این باره ضمن  تفکیک بیت کوین از سایر ارزهای دیجیتال، به شبکه CNBC گفت:

«این نوآوری - نوآوری ساتوشی ناکاموتو - اگر قرار است به پتانسیل خود دست یابد، باید در چارچوب سیاست‌های عمومی قرار گیرد.»

با شروع هفته، اظهارات جنسلر منبع اصلی نگرانی معامله گران بوده است، لیکن می‌توان گفت که این امر در مقطعی به موقع اتفاق افتاده است؛ زیرا قیمت بیت کوین با صعود سریع به بالاترین سطح چند هفته ای خود، به بیش از 42،500 دلار رسیده و در حال عبور از این سطح بود.

در آن روز، سطح حمایتی ثابت بیت کوین در صرافی اصلی بایننس (Binance) 36,000 دلار باقی ماند – البته این سطح هنوز پس از عقبگرد ناگهانی روز چهارشنبه به درستی امتحان نشده است.

نمودار سطح فروش جفت ارز BTC/USD در صرافی بایننس- 4 آگوست 2021- منبع متریال اندیکترز- توئیترنمودار سطح فروش جفت ارز BTC/USD در صرافی بایننس- 4 آگوست 2021- منبع متریال اندیکترز- توئیتر

میانگین متحرک: «بزرگترین دغدغه» معامله‌گران

با این توصیفات، بدیهی بود که پرایس اکشن در آن روز، نظرها را به خود جلب کند.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن یا (تحرکات قیمت) یک تکنیک معامله‌گری و تحلیل بازار است که در آن تریدر با استفاده از داده‌هایی که تحرکات واقعی قیمت را نشان می‌دهند، تصمیمات خود را برای انجام معاملات می‌گیرد؛ پرایس اکشن نسبت به اندیکاتورها که همواره از قیمت فعلی بازار عقب‌تر هستند، به قیمت واقعی نزدیک‌تر است.

اکنون یک موج نگرانی در این باره وجود دارد که در نهایت، میانگین متحرک نمایی 200 روزه بیت کوین، به سطح مقاومتی پایدار و بلند مدت خواهد رسید.

به اعتقاد رکت کپیتال (Rekt Capital)، تریدر، تحلیلگر و نویسنده اخبار ارز دیجیتال در توئیتر، در اینجا قدرت بالقوه بیت کوین می‌تواند این نگرانی را برطرف کند.

در حال حاضر، پس از سخنرانی روز چهارشنبه جنسلر، میانگین متحرک نمایی 200 روزه، در حدود 38,300 دلار، یعنی پایین‌تر از سطح پیشین خود قرار گرفت.

رکت کپیتال در توئیت روز چهارشنبه خود نوشت:

«اگر این جهش اخیر BTC چیزی جز یک رالی تسکین بخش برای بازگرداندن میانگین متحرک نمایی 200 روزه به سطح مقاومتی نباشد...

در آنصورت BTC می تواند به میانگین متحرک نمایی آبی رنگ 50 روزه عقب نشینی کند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه، نوعی دیگر از میانگین متحرک نمایی است که از نظر تاریخی در حمایت از روندهای گاوی بازار مفید واقع شده است.»

توئیت رکت کپیتال (@rektcapital)  - August 4, 2021توئیت رکت کپیتال (@rektcapital)  - August 4, 2021

تحلیلگر دیگری به نام فیلب فیلب (Filbfilb) در مصاحبه با سایت کوین تلگراف در همین مورد افزود که بیت کوین هنوز میانگین متحرک 100 روزه و 20 هفته ای را پس نگرفته است.

وی سپس هشدار داد: «این بزرگترین نگرانی من است.»

مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود: فرق توکن و کوین

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام