سقوط پالیگان (MATIC) پس از حذف از مارکت پلیس بایننس
اخبار ارز دیجیتال

سقوط پالیگان (MATIC) پس از حذف از مارکت پلیس بایننس

صرافی بایننس از حذف شبکه‌ی پالیگان از مارکت پلیس NFT خود خبر داد.

چند روز پس از انتشار اعلامیه‌ی صرافی بایننس در مورد حذف شبکه‌ی پالیگان از مارکت پلیس NFT خود، متیک (MATIC)، ارز بومی شبکه‌ی پالیگان، به 0.50 دلار سقوط کرد. داده‌های آنچین نشان از تشدید فشار فروش دارد و حجم معاملات اخیر در هفته‌ی گذشته (40 میلیون واحد توکن MATIC ) می‌تواند حتی فشار فروش را تشدید هم کند. آیا نهنگ‌ها قادر خواهند بود برای دفاع از حمایت 0.50 دلاری وارد عمل شوند؟

حرکت بعدی نهنگ‌های پالیگان چه خواهد بود؟

به نظر می رسد اعلامیه بایننس خروج  گسترده‌ی توکن‌های MATIC از  بازارهای مختلف را تشدید کرده است.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، بر اساس داده‌های آنچین کریپتو کوانت، در تاریخ 2 سپتامبر، مجموع ذخایر پالیگان در کیف پول‌های صرافی‌ها معادل 942.06 میلیون واحد توکن MATIC بود. اما تا 11 سپتامبر، ذخایر پالیگان با 41 میلیون توکن افزایش به 983.7 میلیون واحد MATIC رسید. حدود 3.5 میلیون از این ورودی‌های جدید بین 9 تا 11 سپتامبر، پس از اعلام خروج بایننس، واریز شدند.

ذخایر پالیگان در کیف پول‌های صرافی ها

سقوط قیمت پالیگان پس از اعلامیه بایننس - منبع: کریپتوکوانت

نمودار بالا نشان می‌دهد که از زمان شروع افزایش ذخایر ارزی پالیگان در صرافی‌ها در 2 سپتامبر، قیمت ارز MATIC به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین، ادامه‌ی افزایش ذخایر احتمالاً قیمت MATIC را کاهش می‌دهد.

 هنگامی که دارندگان یک ارز، توکن‌های خود را وارد صرافی می‌کنند، ذخایر صرافی‌ها افزایش می‌یابد و این امر یعنی دارندگان قصد فروش دارند.

 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: 10 سایت برتر تحلیل آنچین

نهنگ ها زیر فشار فروش 

در هفته گذشته، به نظر می رسد چندین نهنگ پالیگان که در کیف پول خود بین 10 تا 100 میلیون توکن ذخیره دارند، فروش خود را افزایش داده‌اند. بر اساس داده‌های آنچین از 2 سپتامبر، موجودی تجمعی نهنگ‌ها به 189.7 میلیون توکن MATIC رسیده است. در 11 سپتامبر، آنها فقط 158.3 میلیون MATIC داشتند که نشان دهنده فروش تقریباً 31.4 میلیون توکن است.

با این تحرکات، ما متوجه افزایش فشار فروش از 2 سپتامبر، درست زمانی که نهنگ‌ها شروع به فروش کردند، هستیم.

نمودار فروش کیف پول‌های نهنگ‌های پالیگان در سپتامبر 2023 - منبع: سنتیمنت

نمودار بالا نشان می‌دهد که چگونه پرایس اکشن اخیر قیمت ارز MATIC با فروش نهنگ‌ها در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد. بنابراین، در صورت ادامه‌ی فروش نهنگ‌ها، دارندگان متیک ممکن است کاهش بیشتری را تجربه کنند.

متن اعلامیه صرافی بایننس در مورد حذف پالیگان از مارکت پلیس NFT

اعلامیه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی صرافی بایننس در مورد بروز رسانی‌های مهم در برنامه‌ی استیکینگ nft سندباکس (Sandbox NFT Staking) و توقف پشتیبانی از شبکه‌ی Polygon در فضای توییتر وایرال شده است.
به گزارش دنیای ترید، صرافی بایننس در وبسایت اصلی خود با اعلام حذف شبکه پالیگان از مارکت پلیس خود تأکید کرد:

بخش Binance NFT برنامه‌ی استیکینگ NFT سندباکس را در تاریخ 26/09/2023 ساعت 06:00 (UTC) متوقف خواهد کرد.

بایننس با اعلام این خبر افزود:

این تصمیم پس از بررسی و ارزیابی دقیق گرفته شده و بخشی از تلاش‌های مداوم ما برای ساده‌سازی ارائه‌ی محصول در مارکت پلیس بایننس است.

اعلامیه صرافی بایننس در توییتر

بر اساس این تصمیم:

  1. از تاریخ 26/09/2023 (4 مهر) ساعت 09:00 (به وقت تهران)، کاربران قادر نخواهند بود برای کسب جوایز روزانه سندباکس (SAND)، NFT‌های LAND موجود در شبکه‌ی پالیگان را در مارکت پلیس NFT Binance استیک کنند.
  2. در تاریخ 27/09/2023 (5 مهر) تمامیNFTهای LAND که در حال حاضر در مارکت پلیس Binance NFT استیک شده‌اند، به طور خودکار از حالت استیک خارج می‌شوند. سپس در تاریخ 28/09/2023 (6 مهر) به کیف پول‌های کاربران بایننس واریز می‌شوند.
  3.  از تاریخ 28/09/2023، آخرین جوایز روزانه‌ی SAND، به طور خودکار در کیف پول‌های اسپات کاربران توزیع می‌شوند.
  4. از تاریخ 26/09/2023، کاربران قادر نخواهند بود از طریق شبکه‌ی پالیگان NFTها را در مارکت پلیس بایننس واریز، خریداری یا برای فروش لیست کنند. 

بخشNFT صرافی بایننس، پشتیبانی از شبکه پالیگان را از تاریخ 26/09/2023 به بعد متوقف خواهد کرد. بنابراین کاربران تا 31/12/2023 (11 بهمن) فرصت دارند که NFT‌های خود را از طریق شبکه پالیگان از مارکت پلیس بایننس برداشت کنند. 

 

در حال حاضر قیمت ارز متیک 0.5220 دلار است. با این حال، احتمال از دست رفتن حمایت 0.52 همچنان قوی است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام