گسترش بایننس در نیجریه، بازار پررونق غرب آفریقا
اخبار ارز دیجیتال

گسترش بایننس در نیجریه، بازار پررونق غرب آفریقا

با افزایش نگرانی‌های نظارتی در سطح جهانی، در مورد فعالیت‌های صرافی Binance، این صرافی با محدودیت‌هایی در اروپا مواجه شده است. اما این محدودیت‌ها مانع از گسترش و حضور این صرافی در سایر نقاط جهان نمی‌شود. این بار بایننس فعالیت‌های خود را در آفریقا گسترش می‌دهد. این صرافی ویژگی جدید دیگری را به نام «منطقه تجاری بلاک» (Block Trade Zone) برای کاربران مقیم نیجریه فعال کرده است. اما این منطقه جدید چیست؟

Block Trade Zone چیست؟

به گزارش رسانه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید، به نقل از سایت رسمی بایننس، این صرافی منطقه تجاری بلاک را راه‌اندازی و در سایت خود معرفی کرد. بخشی از یک برنامه موسوم به Binance P2P است. این برنامه برای تریدرهایی طراحی شده که با حجم‌های بالا معامله می‌کنند و طی آن قرار است نقدینگی لازم برای خرید و فروش مقادیر زیادی بیت کوین، تتر، اتریوم و جفت ارز بایننس به دلار را در اختیار این معامله گران نهنگ قرار دهد.

در حال حاضر، منطقه تجاری Block فقط در برنامه تلفن همراه در دسترس است. علاوه بر این، Binance همچنین اعلام کرد که معاملات به ازای هر سفارش در منطقه تجاری Block در محدوده 5 میلیون تا 200 میلیون نیرا نیجریه (NGN) قرار دارد.

تأمین کنندگان نقدینگی منطقه تجاری Block، به عنوان تریدر Block شناخته می شوند. به منظور نمایاندن سطح VIP تجاری این تأمین کنندگان، صرافی بایننس به آنها نشان الماس و امتیازات خاصی اختصاص می‌دهد. تجار شرکت کننده در این برنامه، باید چندین مرحله تأیید و احراز هویت را پشت سر بگذارند تا صرافی اطمینان حاصل کند که آنها برای تهیه حجم عظیمی که در منطقه تجاری بلاک مورد نیاز است، واجد شرایط هستند.

گسترش صرافی بایننس در نیجریه، بازار پر رونق غرب آفریقا

صرافی بایننس در حال تلاش برای تقویت جایگاه خود در نیجریه، کشوری است که با جمعیت جوان و تورم فزاینده‌ روبرو است. در میان موانع نظارتی متعدد در سایر نقاط جهان، بخصوص اروپا، بازار پررونق غرب آفریقا گزینه مناسبی برای گسترش فعالیت‌های این صرافی و برون رفت از بحران رگولاتوری اروپاست.

گفتنی است بایننس پیش از اقدام به راه‌اندازی این برنامه، زمینه را مورد سنجش قرار داده و دریافته بود نیجریه برترین کشور در زمینه پذیرش ارز دیجیتال در جهان است. در نتیجه نیجریه را به عنوان دروازه ورود بایننس به بازار پر رونق غرب آفریقا و یک انتخاب عالی ارزیابی کرد.

از طرفی قشر جوان و طرفدار فن آوری بخش بزرگی از جمعیت 200 میلیون نفری آفریقا را تشکیل داده است. با توجه به اینکه بسیاری از مردم نیجریه در واریزها و پرداخت‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند خود، از مهارت کافی برخوردارند، تقریباً یک سوم نیجریه‌ای هایی که توسط سایت آمار Statista مورد بررسی قرار گرفته اند، از ارز دیجیتال استفاده کرده یا دارایی‌های دیجیتال دارند.»

تعجب آور نیست که معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور آفریقایی با جمعیت گسترده‌ای که از ضعف سیستم بانکی رنج می‌برند، به سرعت در حال رشد است. با وجود ممنوعیت ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی نیجریه که مانع از تعامل بانکهای تجاری و خدمات پرداخت با نهادهای مرتبط با ارز دیجیتال شده، جمعیت جوان و پویای نیجریه استقبال بسیار گرمی از ارز دیجیتال، این انقلاب مالی جهانی کرده‌اند.

نمودار زیر، برگرفته از سایت آماری استاتیستا (Statista) مقبولیت ارزهای دیجیتال در نیجریه را با سایر کشورهای پررونق در این زمینه، در سال 2020 مقایسه کرده و در کمال تعجب نشان داده که ارزهای دیجیتال در نیجریه بیش از 5 برابر ایالات متحده رواج و مقبولیت دارند.

مقایسه مقبولیت ارزهای دیجیتال در بازارهای پررونق جهانی به تفکیک کشور

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام