استرالیا پلتفرم همه کاره برای پوشش همه مبادلات آنلاین طراحی می کند
اخبار ارز دیجیتال

استرالیا پلتفرم همه کاره برای پوشش همه مبادلات آنلاین طراحی می کند

کارگزاری استرالیایی سلف ولس (SelfWealth)، با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار استرالیا و صرافی‌های ارز دیجیتال، اولین پلتفرم جامع مبادلات سهام، ارز دیجیتال و فارکس در استرالیا را راه اندازی می‌کند.

کارگزاری SelfWealth، قصد دارد افزونه مبادلات ارز دیجیتال را روی پلتفرم خود راه‌اندازی کند. این شرکت استرالیایی فعال در بورس و اوراق بهادار استرالیا (ASX)، با 95,000 سرمایه‌گذار، یکی از بزرگترین کارگزاری‌های آنلاین غیر بانکی در استرالیا به شمار می‌رود.

به گزارش دنیای ترید، دیروز، 12 ژوئیه 2021، پایگاه اینترنتی استرالین فایننشال ریویو (Australian Financial Review)، در گزارشی، خبر از مذاکرات شرکت سلف ولس با صرافی‌های ارز دیجیتال داد. هدف اصلی این مذاکرات، همکاری برای راه اندازی مبادلات دارایی‌های نوظهور ذکر شد.

در حال حاضر، حدود 5,9 میلیارد دلار (معادل 4,4 میلیارد دلار آمریکا) از ارزش کل اوراق بهادار استرالیا، در پلتفرم SelfWealth در گردش است.

این کارگزاری قصد دارد تا پایان سال، 10 ارز دیجیتال، از جمله بیت کوین و اتریوم را روی پلتفرم خود اضافه کند. این رمزارزها در یک کیف پول ارز دیجیتال متصل به پلتفرم، ذخیره می‌شوند. این شرکت استرالیایی همچنین در نظر دارد مطابق با امتیازی که در معاملات سنتی سهام خود برای مشتریان قائل می‌شود، به ازای هر تراکنش و مبادله ارز دیجیتال، درصد مشخصی را، حسب مورد، به حساب مشتری منظور کند.

گفتنی است بیش از دو سوم مشتریان شرکت SelfWealth را بازرگانان و سرمایه‌گذارانی تشکیل می‌دهند که قصد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال دارند. این امر نشان‌دهنده افزایش تقاضای ارز دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران سنتی استرالیاست.

مدیر عامل شرکت سلف ولس، کت ویتاکر (Cath Whitaker) شرکت خود را اولین شرکت در استرالیا در استفاده از پلتفرم جامع مبادلات ارز دیجیتال و سهام بورس خواند. وی اظهار داشت که با استفاده از سامانه ثبت نام الکترونیکی Clearing House استرالیا، مشتریان این کارگزاری قادر به انجام مجموعه کاملی از تجارت آنلاین از جمله خرید و فروش رمزارز، مبادلات سهام محلی و فارکس آمریکایی خواهند بود و تمامی این موارد تنها در یک پلتفرم گردآوری شده است.

گفتنی است سامانه ثبت نام الکترونیکی Clearing House استرالیا (که به اختصار CHESS نامیده می شود) یک سامانه ثبت نام الکترونیکی به منظور ورود به سهام اوراق بهادار است. این سامانه به منظور تسهیل انتقال و تسویه معاملات بازار سهام بین شرکت کنندگان CHESS ایجاد شده است.

در حال حاضر، در ایالات متحده، پلتفرم‌هایی مانند رابین هود (Robinhood)، خدمات مبادلات سهام و رمزارز را به طور همزمان و در یک بستر، به مشتریان ارائه می‌دهند. اما سرمایه‌گذاران استرالیایی که بیشتر به خرید و فروش سهام‌های سنتی عادت دارند، در روند تطبیق خود با تجارت رمز ارز، کندتر از سرمایه‌گذاران آمریکایی عمل می‌کنند.

ویتاکر با اشاره به مزیت پلتفرم شرکت SelfWealth افزود:

 « معمولاً جابجایی بین انواع سرمایه‌گذاری‌های رایج، نیاز به دسترسی به چندین پلتفرم معاملاتی دارد و سرمایه‌گذاران ناگزیر هستند برای جابجایی پول، دائم میان چند پلتفرم رفت و آمد کنند.»

شایان ذکر است، سازمان بورس و اوراق بهادار استرالیا (ASX)، در تلاش است که به منظور تسهیل روند معاملات آنلاین، سیستم قدیمی CHESS خود را با نسخه‌ای از فناوری جدید مبتنی بر هسته مرکزی متصل به شبکه بورس، فارکس و ارز دیجیتال جایگزین کند. این سازمان تصریح کرد که بی درنگ این هدف را عملیاتی خواهد کرد، لیکن برای تحقق آن زمان دقیقی تعیین نکرد.

جای خالی پلتفرم چند منظوره در ایران

با نگاهی به پیشرفت‌های حوزه ارز دیجیتال در جهان و مقایسه جایگاه ایران در این حوزه، سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود این است:

به رغم وجود زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و ارتباطی کافی برای این منظور، چرا ایران از کاروان پیشرفت‌های حوزه ارز دیجیتال عقب مانده است؟ آیا وقت آن نیست که ایران نیز همگام با حرکت جهانی، در مسیر پیشرفت‌های حوزه ارز دیجیتال حرکت کند؟  

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام