ریکاوری گسترده بیت کوین: میلیونها  دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند
اخبار ارز دیجیتال

ریکاوری گسترده بیت کوین: میلیونها دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند

در پی جهش قیمت بیت کوین، میلیونها دلار پوزیشن شورت در ارزهای دیجیتال مختلف، لیکویید شدند.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به نقل از پلتفرم جمع آوری داده های معاملات فیوچرز کوین گلس " Coinglass  "، در دو روز گذشته رالی صعودی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال موجب لیکویید شدن میلیونها دلار پوزیشن شورت شد. با توجه به ربات‌های مختلف ردیابی بازار، سفارش‌های شورت با حجم های بزرگ‌تر از ۱ میلیون دلار در حال لیکوئید شدن هستند. بیشترین حجم نقدینگی در روز 28 فوریه، زمانی مشاهده شد که بیت کوین سطح مقاومت 38000 دلار را پشت سر گذاشت.

نمودار یکساعته بیت کوین BTC+ 2 مارس 2022+ 11 اسفند 1400

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: لیکویید شدن چیست؟

در جریان معاملات دیروز بیش از 250 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شد. بیشترین حجم نقدینگی در صرافی OKEx و Binance مشاهده شد. بیش از نیمی از حجم نقدینگی مربوط به بیت کوین است و 130 میلیون دلار سفارشات بسته شده اند.

علت رشد  بیت کوین چیست؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که هیچ دلیل بنیادین خاصی برای تغییر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال یا به طور کلی صنعت ارز در میانه بحران اوکراین وجود ندارد، بنابراین به نظر می رسد این فشار خرید دلیلی کاملاً تکنیکال دارد؛ زیرا بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته در یک روند نزولی قرار داشته است.

شاخص هایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) در 24 فوریه به سطوح زیر 25 رسیدند و در منطقه بیش فروش قرار گرفتند. بازار در واکنش به این موضوع و برای خروج از منطقه بیش فروش وارد فاز صعودی شد.

با اینحال، نمی توان نسبت به کمک های مالی گسترده بیت کوینی به اوکراین بی تفاوت ماند. از آغاز جنگ روسیه- اوکراین دولت ها و همینطور مردم عادی کمک های مالی فراوانی با ارزهای دیجیتال و در رأس آن ها، با بیت کوین انجام داده اند. 

همچنین روز گذشته نزدیک 6 میلیون دلار پولکادات توسط بنیان گذار پولکادات به اوکراین اهدا شد. به‌نظر می‌رسد مناقشه اوکراین و روسیه که در ابتدا موجب ریزش بازار ارزهای دیجیتال شد، اکنون موجبات گسترش و پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال در جهان و به‌خصوص در کشور اوکراین را فراهم کرده است.

روز گذشته، بیت کوین با رشد 15 درصدی در 24 ساعت، سطح 45 هزار دلار را تست کرد و اکنون در قیمت 44132 معامله می شود.

برای مشاهده نمودار لایو بیت کوین به صفحه سیگنال بیت کوین دنیای ترید مراجعه فرمایید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام