همکاری پرسود کاردانو و سولانا
اخبار ارز دیجیتال

همکاری پرسود کاردانو و سولانا

چندی است که حرکتهای بزرگ سولانا و رشد سریعش، آن را به کانون توجهات جامعه ارز دیجیتال بدل کرده است. سود سالانه سولانا به رقم حیرت انگیز بالای 1200 درصد رسیده است که بخش قابل توجهی از آن، طی دو هفته اخیر به دست آمده است.

نمودار جفت ارز سولانا به دلار آمریکا

نمودار روزانه جفت ارز سولانا به دلار آمریکا (SOLUSD) - منبع: تریدینگ ویوو

دیروز انتشار خبر همکاری کاردانو با سولانا در فضای مجازی توجه جامعه ارز دیجیتال را به خود جلب کرد. احتمالاً یکی از حوزه‌های همکاری دو شرکت، انتقال فناوری اثبات تاریخ (Proof of History) از پروژه سولانا به کاردانو خواهد بود. چارلز هاسکینسون یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و بنیان‌گذار پروژه کاردانو، در این خصوص اظهار داشت:

« کاربران با قابلیت اثبات تاریخ، می‌توانند برای اثبات یک رویداد در لحظه‌ای خاص، یک پرونده تاریخی ایجاد کنند.»

فناوری اثبات تاریخ سولانا چیست؟

یکی از پیچیده‌ترین مشکلات در سیستم های توزیعی، توافق به موقع است. برخی معتقدند که مهمترین ویژگی الگوریتم اثبات کار بیت کوین این است که به عنوان یک ساعت غیر متمرکز در سیستم عمل می‌کند.

شبکه های غیر متمرکز این مشکل را با راه حل های زمان بندی مطمئن و متمرکز حل کرده اند. به عنوان مثال، گوگل اسپنر (Google Spanner) از ساعتهای دقیق و هماهنگ اتمی بین مراکز داده خود استفاده می کند. مهندسان گوگل این ساعت ها را با دقت بسیار بالا هماهنگ کرده و به طور مداوم آنها را پایش می کنند.

گروه سولانا اما راه حل ساده تری ارائه داده است: فناوری اثبات تاریخ.

گروه سولانا بلاکچین آن را بر اساس الگوریتم اثبات تاریخ طراحی و اجرا کرده‌ است. با استفاده از این الگوریتم، سولانا به جای تنظیم زمان، ثابت می‌کند که پیام زمانی قبل و بعد از یک رویداد رخ داده است. به طور مثال وقتی عکسی با جلد یک روزنامه می‌گیریم، این ثابت می‌کند که عکس پس از انتشار آن روزنامه گرفته شده است. با فناوری اثبات تاریخ، می توان یک پرونده تاریخی ایجاد و ثابت کرد که یک رویداد در یک لحظه خاص زمانی رخ داده است.

این فناوری به شبکه 200 نودی اجازه می‌دهد تا با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی، نرخ 50 هزار تراکنش در ثانیه را حفظ کند. دستیابی به چنین چیزی مستلزم پیاده سازی چندین بهینه سازی و فناوری‌های جدید است و نتیجه آن دستیابی به افزایش در مقیاس پذیری شبکه بلاکچین و سرعت زمان معاملات در شبکه و نشان دهنده آغاز مرحله جدیدی از توسعه بلاک چین است.

بنیان‌گذاران اتریوم: باید بیشتر در مورد سولانا تحقیق کنم

هاسکینسون در آخرین مصاحبه خود با اعلام احتمال این همکاری گفت: «این خواسته من نبوده.» این یعنی، همکاری با سولانا تصمیم جامعه کاردانو بوده است.

هاسکینسون افزود که اطلاعات اندکی در مورد پروژه سولانا دارد و باید بیشتر تحقیق کند. با اینحال وی اذعان داشت که «واقعاً کنجکاو» است تا اطلاعات بیشتری کسب کند. وی در این خصوص گفت:

«متوجه هستم که سولانا مورد استقبال زیادی قرار گرفته و سر و صدای زیادی به پا کرده است و مطمئناً در بازارها عملکرد خوبی دارد. در مواجهه با موفقیت‌های بزرگ، همیشه یک قدم به عقب برمی‌دارم و از خود می‌پرسم چه گروهی پشت این موفقیت قرار دارد و من واقعاً کنجکاو هستم.»

هاسکینسون سفارش تهیه یک گزارش از تمامی اطلاعات تجاری سولانا داده است. وی همچنین با گروه سولانا تماس گرفته و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه، منابع مختلفی را از این گروه دریافت کرده است. هاسکینسون با مثبت خواندن این اطلاعات، احتمال این همکاری را قوی ارزیابی می‌کند.

برای همکاری با کاردانو چه شرایطی لازم است؟

مدیر پروژه کاردانو اظهار داشت، در صورت توافق، این همکاری در زمینه‌های اقتصادی، مهندسی و علمی خواهد بود.

به عبارت دیگر، دلیل همکاری نباید با محبوبیت کنونی سولانا و حرکت قوی قیمت تعیین شود.

هاسکینسون اعلام کرد در صورت کشف علایق مشترک در حل یک مشکل. از همکاری فی مابین استقبال خواهد کرد. وی تأکید کرد هنوز هیچ رابطه ای بین این دو پروژه وجود ندارد.

آینده کاردانو چگونه است؟

هاسکینسون پیش از این، پیش بینی کرده بود تا پایان سال، کاردانو بیش از 600 درصد رشد خواهد داشت [جهت مطالعه پیش بینی هاسکینسون اینجا را کلیک کنید]. اکنون چشم اندازی امیدوار کننده پیش روی این ارز دیجیتال است و جامعه ارز دیجیتال در انتظار انتشار خبر قطعی همکاری این دو پروژه موفق هستند. اما این امر به یافتن زمینه های مشترک دیگری نیز بستگی دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام