توییت آیلان ماسک و تحقیقات از بایننس موجب کاهش ارزش بیت کوین شدند
اخبار ارز دیجیتال

توییت آیلان ماسک و تحقیقات از بایننس موجب کاهش ارزش بیت کوین شدند

در نتیجه ی اعلام آغاز تحقیقات دادگاه و سازمان خدمات داخلی آمریکا از صرافی بایننس و پس از تغییر موضع آیلان ماسک در ارتباط با پذیرش بیت کوین توسط شرکت تحت مدیریتش یعنی تسلا در برابر محصولاتش، ارزش این ارز دیجیتال به کمترین میزان خود در بیش از دو ماه گذشته رسید. بیت کوین در معملات صبح جمعه ی آسیا در ابتدا تا نرخ 45700 دلار که کمترین مقدارش از اول ماه مارس بوده است کاهش یافت اما سپس در حدود قیمت 49312 دلار ثابت شد.

ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان در روز چهارشنبه در پی اعلام آیلان ماسک مبنی بر اینکه شرکت تسلا پذیرش بیت کوین در برابر خودرو های برقی اش را به دلایل محیط زیستی متوقف خواهد کرد، حدود ۱۷ درصد کاهش یافت.

لیس خلف، یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه گزاری AJ Bell می گوید که مسائل زیست محیطی در حال حاضر موضوع حساسی به شمار می روند و این تصمیم تسلا به مانند یک هشدار برای کسب و کارها و مشتریانی که از بیت کوین استفاده می کردند به شمار می رود. آنهایی که تا به حال به تاثیرات و نتیجه کربن آزاد شده ی به این علت نیاندیشیده اند. البته با این حال بیت کوین 70 درصد از ابتدای سال رشد داشته است و این مقدار در برابر کمترین ارزش آن در سال 2020 میلادی که برابر با 3850 دلار بوده است، بیش از ۱۰۰۰ درصد است.

از سویی تا به حال صرافی بایننس نظری در رابطه ی با شروع تحقیقات از این بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است. یکی از سخنگوهای بایننس به بلومبرگ گفته است که شرکتش در موارد جزئی و خاص اظهار نظر نمیکند اما ضوابط قانونی خود را به شدت رعایت می کند و بصورت فعال با سازمان های مقرراتی همکاری می کند.

از سویی شرکت تسلا که در ماه فوریه بیش از یک و نیم میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده بود و اعلام کرده بود در ازای فروش محصولاتش امکان دریافت بیت کوین را هم فراهم کرده است، نقش بسزایی در افزایش قیمت این ارز دیجیتال داشته است.

 اما آیلان ماسک، مدیر عامل تسلا، تحت فشارهایی به علت تاثیرات منفی استخراج بیت کوین بر محیط زیست قرار گرفت. در توییتی وی گفت که نگران افزایش مصرف سوخت های فسیلی بویژه ذغال سنگ برای استخراج بیت کوین است. این اظهار نظر علی رغم اینکه وی گفت شرکتش بیت کوین هایش را نمی فروشد، موجب کاهش ارزش بیت کوین شد. او همچنین گفت که پذیرش بیت کوین برای فروش محصولات شرکتش را نیز پس از پیدا شدن راههای سالم تر برای استخراج آن ادامه خواهد داد. در توییت دیگری در این باره در روز پنج شنبه آیلان ماسک به مصرف "فوق العاده زیاد" انرژی در استخراج بیت کوین اشاره کرد که بیت کوین در نتیجه ی این توییت مجدداً کاهش قیمت را تجربه کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام