مارک کوبن: مالیات بر رمزارز ها رشد این صنعت را متوقف خواهد کرد
اخبار ارز دیجیتال

مارک کوبن: مالیات بر رمزارز ها رشد این صنعت را متوقف خواهد کرد

سرمایه گذار میلیاردر، مارک کوبن، منتقد سابق ارزهای دیجیتال که از چندی پیش طرفدار آن شده است، ادعا کرده که وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال در لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری رییس جمهور بایدن، می تواند رشد این صنعت نو پا را مختل کند.

این میلیاردر در گفتگو با واشنگتن پست ادعا کرد که این لایحه می تواند بیت کوین و "موتور رشد" صنعت رمزنگاری را خاموش کند، که به گفته وی عواقبی مانند منع تجارت الکترونیک در سال 1995 خواهد داشت:

"متوقف کردن موتور رشد صنعت رمزنگاری مانند منع تجارت الکترونیک در سال 1995 خواهد بود، زمانی که مردم از کلاهبرداری کارت های اعتباری می ترسیدند."

کوبن همچنین افزود که این امر مانند تنظیم مقررات در ایجاد وب سایت ها در دهه گذشته نیز هست، زیرا "برخی از مردم در مواجهه با این مواضع برایشان سوال می شد که با چه چیزی سر و کار دارند و چه هزینه هایی خواهند پرداخت."

عمده بحث های شکل گرفته حول محور مفاد مالیاتی لایحه جدیدی، مربوط به تعریف این لایحه از کارگزار می شود. مفاد مالیاتی مختص ارز های دیجتال در لایحه زیرساخت های مجلس سنا، تعریف گسترده ای از "کارگزار" را در بر می گیرد و آن را به هر طرفی که "مسئول ارائه منظم هرگونه خدمات برای انتقال دارایی های دیجیتالی به نمایندگی از شخص دیگر است" اطلاق می کند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: وایت پیپر ترون

برخی از افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نسبت به ادبیات استفاده شده در این لایحه ابراز نگرانی کرده اند، زیرا این لایحه استخراج گران و سایر اعتبارسنجان شبکه را نیز به عنوان کارگزار تعریف می کند. در بیانیه ای مشترک Blockchain Association ،Coinbase ،Coin Center ، Ribbit Capital و Square نگرانی خود را نسبت به ادبیات به کار رفته در این لایحه ابراز کردند. همچنین افزودند که این امر "الزاماتی غیرقابل اجرا در صنعت کریپتو" به وجود می آورد.

سخنان مارک کوبن نشان می دهد که او نیز به تعداد فزاینده حامیان صنعت کریپتو ملحق شده است. پائولو آردوینو، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال Bitfinex در گفتگو با فوربس گفت:

این لایحه با رویکرد تهاجمی خود، می تواند تراکنش ها و معاملات ارزهای دیجیتال در کشور را به مردابی عمیق بکشاند.

بلاجی سرینیواسان، مدیر ارشد تکنولوژی سابق کوین بیس، اصلاحیه لحظه آخری این لایحه را که تنها استخراج بر اساس اثبات کار (Proof Of Work) را از الزامات گزارش حذف می کند، به عنوان "ممنوعیت مخفیانه بیت کوین" نامگذاری کرده است و رعایت این قوانین و همکاری را غیر ممکن خوانده.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر نیز نگرانی خود را اعلام کرده و گفته است که این لایحه می تواند این صنعت را به خارج از خاک امریکا فراری دهد.

سناتورها ران ویدن، پت تومی و سینتیا لومیس اصلاحیه ای را برای محدود کردن تعریف کارگزار در لایحه پیشنهاد کرده اند. با این حال، مجلس سنا اما بدون در نظر گرفتن هیچ گونه اصلاحیه ای در حال پیش روی در تصویب لایحه به نظر می رسد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام