نقره چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟
فارکس

نقره چیست و چطور می شود آن را ترید کرد؟

نقره چیست که در بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس طرفداران زیادی دارد؟ آیا می شود نقره را ترید کرد؟ برای ترید کردن نقره چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟

اینها فقط تعدادی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از معامله گران در بازارهای مالی را مشغول و معطوف به خود کرده است.

همانطور که مطلع هستید نقره زیر مجموعه گروه کامودیتی ها است و معامله گران مختص خود را دارد.

یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا این دفعه نحوه ترید کردن نقره در بازار فارکس را به شما آموزش دهند.

نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نقره یک کالای بسیار پرطرفدار با کاربردی گسترده در جواهرات و لوازم الکترونیکی است. در حقیقت نقره زیر مجموعه گروه کامودیتی ها در بازار فارکس است که بعد از طلا طرفداران بسیار زیادی دارد.

درست است که نقره به اندازه طلا کمیاب و مورد توجه نیست ولی یکی از با ارزش ترین فلزات در جهان و پر معامله ترین کالاها در بازار فارکس است.

خارج از بازارهای مالی، نقره یکی از فلزات گرانبها است که در جواهرات، ظروف و الکترونیک استفاده می شود و کاربردهای صنعتی هم دارد.

سرمایه گذاران این کالای پرطرفدار می توانند آن را به صورت سکه و شمش و یا به صورت CFD در بازار فارکس معامله کنند.

بد نیست بدانید علامت شیمیایی سکه Ag است و در بازارهای مالی هم با نماد XAG معروف است.

شما می توانید خیلی ساده با تایپ کردن XAG در پلتفرم مشهور تریدینگ ویو چارت نقره را باز کنید تا از آخرین وضعیت این کالای ارزشمند مطلع شده و آن را ترید کنید.

تاریخچه نقره به عنوان یک دارایی ارزشمند

در حقیقت تاریخچه نقره به عنوان یک دارایی ارزشمند به هزاران سال قبل و اولین فعالیت های ثبت شده توسط بشر یعنی چیزی در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

با افزایش محبوبیت آن، عملیات استخراج این فلز عالی در سراسر جهان گسترش یافت و به همان نسبت استفاده و ارزش نقره نیز چند برابر شد.

این محبوبیت به قدری افزایش یافت که در اواخر قرن 19 چیزی در حدود 120 میلیون اونس نقره به منظور برآورده کردن تقاضای بازار تولید شد.

بد نیست بدانید که قیمت زنده نقره برای اولین بار در سال 1970 و به قیمت هر اونس 1.80 دلار در بازارهای مالی معرفی شد.

طولی نکشید که قیمت نقره فقط در یک دهه یعنی تا سال 1980 به اونسی 36 دلار افزایش یافت و سپس به زیر 10 دلار در هر اونس کاهش یافت و در حدود 20 سال در همین محدوده قیمت باقی ماند.

سپس قیمت نقره در سال 2008 و با شروع بحران مالی مجددا به 20 دلار افزایش یافت ولی دوباره طولی نکشید که قیمت نقره کاهش یافت.

شایان ذکر است بدانید که بالاترین قیمت تاریخی نقره در سال 2011 بود که تا 50 دلار در هر اونس پرواز کرد.

محرک های نقره چه هستند؟

فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت نقره

اگر تریدر نقره هستید و یا قصد معامله کردن آن را دارید یکی از واجب ترین کارها این است که بدانید چه عواملی روی قیمت نقره تاثیر می گذارد تا بتوانید سودهای بیشتری از تریدهایتان ببرید.

در ادامه این مقاله شما را با چند فاکتور مهم و تاثیرگذار روی قیمت این فلز گرانبها آشنا می کنیم.

عرضه و تقاضا

درست مثل هر دارایی دیگری به خصوص دارایی های گروه کامودیتی ها، یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت نقره قانون عرضه و تقاضا است.

بد نیست بدانید به طور متوسط ​​و سالانه 27.000 تن نقره در سراسر جهان استخراج می شود که چین، مکزیک و پرو از نظر تولید، پیشتازان این عرصه مهم هستند.

خوب باید ببینیم این فلز گرانبها با این مقدار تولید در جهان چقدر تقاضا و از سمت چه کشورهایی خواهان دارد؟

جالب است بدانید کشورهای بزرگ واردکننده نقره در جهان، ایالات متحده، بریتانیا و هند هستند که می توانند تا 29.000 تن نقره در سال تقاضای خرید این کالا را داشته باشند.

یادتان باشد هرگونه افزایش، کاهش یا عدم تعادلی می تواند باعث حرکت نقره در کل مارکت شود. بخش بزرگی از تقاضای نقره صرف کاربردهای صنعتی در حال گسترش آن می شود.

جالب است بدانید نقره بالاترین رسانایی الکتریکی را بین فلزات دارد در نتیجه به یک فاکتور کلیدی در زیرساخت‌های پایدار مانند پانل ‌های خورشیدی تبدیل شده است. البته نقره در صنعت پزشکی هم متقاضیان خاص خودش را دارد که از حوصله این مقاله خارج است.

فاکتورهای اقتصادی

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که روی قیمت نقره تاثیر می گذارد وضعیت اقتصادی جهان است.

به عنوان مثال، در دوران هایی که وضعیت اقتصادی جهان خوب است قیمت نقره افزایش می یابد. دلیل این موضوع هم این است که مردم لوازم الکترونیکی، جواهرات و خودروهای بیشتری را که دارای اجزای نقره ای است خریداری می ‌کنند.

در ضمن در زمان هایی که وضعیت اقتصادی و سیاسی جهان بحرانی است نیز قیمت نقره به دلیل اینکه فلز ارزان تری است و یک دارایی امن و جایگزین مناسبی برای طلا است دوباره افزایش پیدا می کند.

نسبت طلا به نقره

نسبت طلا به نقره وزن اونسی نقره است که برای خرید یک اونس طلا لازم است. برای روشن تر شدن موضوع مثالی می زنیم تا بهتر متوجه این مطلب مهم شوید.

به عنوان مثال در اواسط سال 2019 نسبت طلا به نقره به 90 رسید که این مساله بدین معنی است که شما برای خرید یک اونس طلا به 90 اونس نقره نیاز دارید. خیلی ساده این بدان معناست که نقره در مقایسه با طلا با تخفیف طولانی مدت معامله می ‌شد.

وقتی این نسبت به این اندازه باشد، نقره به طور کلی برای سرمایه گذاری جذاب تر می شود  چرا که نسبت به طلا ارزان تر است.

در ضمن یادتان باشد که نسبت پایین تر از این هم به نفع طلا است و بهتر این است که با کاهش این نسبت نقره را با طلا معامله کنید.

رابطه نقره و دلار امریکا

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت نقره، رابطه نقره با دلار ایالات متحده امریکا است. همانطور که مطلع هستید و بر اساس تحلیل بین بازارها، تمام مارکت ها روی همدیگر تاثیر می گذارند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: تحلیل بین بازارها (آموزش عملی ارتباط بین بازارها)

یادتان باشد نقره و دلار امریکا با هم یک رابطه وارونه و به اصطلاح منفی دارند. این مساله بدین معنی است که زمان هایی که دلار امریکا کاهش پیدا می کند به دلیل اینکه قدرت خرید ملت های دیگر بالاتر می رود (چون دلار برای آنها ارزان تر شده) قیمت نقره شروع به بالا رفتن می کند.

بالعکس هر زمان که دلار امریکا در مارکت های مالی شروع به قوی تر شدن می کند به دلیل اینکه دلار قوی تر، قدرت خرید دیگر کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه قیمت نقره شروع به پایین آمدن می کند.

ضمنا بد نیست بدانید که "رابطه منفی دلار و نقره" به یک نوع هج کردن (منظور از Hedge کردن همان پوشش ریسک است) در مقابل تورم نیز تبدیل شده است.

یادتان باشد نقره نیز مثل طلا یک دارایی امن یا Safe Haven است و معامله گران در زمان های جنگ و ناآرامی اقتصادی برای محافظت از سرمایه خود آن را خریداری می کنند.

این مساله بدین معنی است که هر زمان قیمت دلار کاهش پیدا می کند سرمایه گذاری و خرید نقره این نوع ضررها را جبران می کند چرا که با خرید نقره ارزش دلار در حال ضعیف تر شدن پوشش داده می شود.

در چارت پایین شما می توانید رابطه معکوس دلار امریکا و نقره را به وضوح مشاهده کنید.

چارت نقره

روش ترید کردن نقره

روش ترید کردن نقره

حال که با چیستی نقره به عنوان یکی از دارایی های ارزشمند در بازارهای مالی، تاریخچه نقره و عوامل تاثیرگذار روی قیمت این فلز گرانبها آشنا شدید نوبت آن رسیده تا دانش خود را به پول تبدیل کرده و روش ترید کردن این کالای مهم را یاد بگیرید.

روش های مختلف و متنوعی برای ترید کردن یا همان معامله نقره وجود دارد که بسته به تیپ شخصیتی و دیگر فاکتورهای مهم برای سرمایه گذاری، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اگر جزو آن دسته از افراد سنتی هستید که دوست دارند کالای خریداری شده خود را لمس کرده و نزد خودشان نگهداری کنند می توانید خرید و نگهداری نقره را به طور فیزیکی انتخاب کنید.

البته این مدل سرمایه گذاری خطرات مربوط به خودش را مثل ترس از دزدی و غیره دارد که باید قبل از هرگونه اقدامی تمام جوانب آن را بررسی کنید.

یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید از آن طریق نقره را خریداری کنید در بازارهای مالی و از طریق معاملات آتی و فیوچرز توسط یک بروکر معتبر بین المللی است که نقره را نیز برای ترید کردن ارائه می کند.

درست مثل طلا یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید نقره را ترید کنید استفاده از صندوق های معاملاتی یا همان ETF ها است.

در آخر روش مرسوم دیگری که بسیاری از معامله گران نقره را با آن معامله می کنند ترید نقره از طریق CFD است که این کار هم توسط یک بروکر معتبر بین المللی با سوابق درخشان قابل انجام شدن است.

مزایای ترید کردن نقره

قبل از اینکه بخواهید نقره را معامله کنید بد نیست کمی هم درباره مزایای این فلز ارزشمند آگاهی داشته باشید. در این قسمت مهم از مقاله قصد داریم تا تعداد کمی از مزیت های سرمایه گذاری روی نقره را به شما توضیح دهیم.

بزرگترین مزیت نقره "دارایی امن بودن" آن است. همان گونه که پیشتر توضیح دادیم نقره هم مثل طلا یک دارایی امن است و در مواقع بحرانی مانند جنگ ها و ناآرامی ها سرمایه گذاران تمایل دارند آن را خریداری کنند.

دومین حسن نقره این است که یک سرمایه گذاری درست در مقابل آسیب های ناشی از تورم است. هر زمان اقتصاد دچار گرانی و تورم شود خرید نقره کمک می کند ارزش پول شما حفظ شود.

سومین مزیت نقره ارزان بودن آن نسبت به طلا است. همین فاکتور باعث شده تا نقره به یکی از سرمایه گذاری جذاب تبدیل شود.

یکی دیگر از فاکتورهایی که نقره را برای ترید کردن جذاب کرده اسپرد بسیار کم آن و نقدینگی بسیار بالای آن در مارکت است.

در انتها باید بگوییم از آنجا که قیمت نقره تمایل به بالا رفتن دارد بسیاری از معامله گران نقره را در سبد معاملات خود گنجانده اند.

استراتژی ترید کردن نقره

استراتژی کلی معامله نقره

از آنجا که ما سبک معامله گری و تیپ شخصیتی شما را نمی شناسیم در نتیجه قصد داریم قبل از اتمام این مقاله یک استراتژی کلی برای ترید کردن نقره در اختیار شما بگذاریم.

در واقع استراتژی های متنوعی برای ترید کردن نقره وجود دارد که در بین همه آنها "استراتژی همراه شدن با روند و استراتژی مارکت رنج" شهرت زیادی دارد.

استراتژی همراه شدن با روند

  • روند را مشخص کنید
  • نقاط ورود و خروج تان را بر اساس اندیکاتورهایی که دارید مشخص کنید
  • حد ضرر، حد سود و مدیریت ریسک را اعمال کنید

این سه قانون کلی به علاوه آگاهی داشتن از اخبار مهم فاندامنتالی تاثیرگذار شما را برای ترید کردن نقره آماده می کند.

و اما کلام آخر...

همانطور که متوجه شدید نقره یک کالای ارزشمند است که بعد از طلا در گروه کامودیتی ها مزیت های بیشماری برای ترید کردن دارد.

نقره یک دارایی امن است و شما می توانید در زمان هایی که اقتصاد دچار آشفتگی می باشد روی آن سرمایه گذاری کنید و از بیماری خانمان سوز تورم در امان بمانید.

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه