بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) - معرفی، بررسی وآموزش
ارز دیجیتال

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) - معرفی، بررسی وآموزش

صنعت بازی و گیمینگ یکی از بزرگ‌ترین صنایع در جهان است، در همین حال بلاکچین نیز یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در فناوری به‌حساب می‌آید. هر دوی این بخش‌ها میلیاردها دلار ارزش دارند و نوآوری و توسعه سریعی از خود نشان داده‌اند، اما اگر این دو را ادغام کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بازی‌های بلاکچینی ممکن است یکی از بهترین راه‌ها برای آوردن بلاکچین به جریان اصلی و بین مردم باشد و My Neighbor Alice یکی از پروژه‌هایی است که به طور بالقوه می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد.

از بازی همیشه محبوب بلاکچینی و مبتنی بر اتریوم کریپتو کیتیز (CryptoKitties) گرفته تا ده‌ها بازی که پس از آن عرضه شد، بازی‌های بلاکچینی می‌توانند آگاهی و پذیرش دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهند و My Neighbor Alice نیز ممکن است همان بازی‌ای باشد که می‌تواند بلاکچین و ارزهای دیجیتال را بین عموم مردم و رده‌های سنی مختلف محبوب کند.

به بازی همسایه من آلیس علاقه دارید، اما نمی‌دانید که اصلاً درباره چیست یا اینکه از کجا باید شروع کنید؟ جای نگرانی نیست این مقاله طراحی شده است تا هر آنچه که باید در مورد این پروژه بدانید را به شما آموزش دهد و شما را آماده کند تا وارد کاربرپسندترین تجربه معاملاتی موجود در بازار ارزهای دیجیتال شوید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بازی های کریپتویی رایگان

بازی همسایه من آلیس چیست؟

بازی همسایه من آلیس یک بازی بلاکچینی است که بر اساس یک مفهوم بازی lahfi ‘FarmVille’ و ‘Animal Crossing’ طراحی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های غیر مثلی (NFT) را که مالکیت و مدیریت آن‌ها را برعهده دارند، جمع‌آوری کنند. هدف اصلی پروژه "همسایه من آلیس" جذب مخاطبان گسترده‌‌ای از دارندگان ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و گیمرها است.

بازی همسایه من الیس

همسایه من آلیس دارای عناصر مالی غیرمتمرکزی نیز می‌باشد، که آن را به پروژه‌ای مرتبط‌تر و با پتانسیل بالا برای تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال و توکن آن ALICE توسط مردم، تبدیل می‌کند. ‘My Neighbor Alice’ یک بازی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین با داستانی قوی و جذاب است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا دنیای شخصی خود را در دنیایی عجیب و غریب و جذاب پیاده‌سازی کنند.

هر کسی می‌تواند با خرید قطعه زمینی مجازی و به‌کارگیری خلاقیت‌های خود در دنیای آلیس، بازی همسایه من آلیس را بازی کند و جزایر خود را در این بازی سفارشی‌سازی کرده و بسازد. نقطه ثقل این سیستم، توکن کاربردی آن، ALICE است. توکن ALICE به‌عنوان روش اصلی پرداخت در این شبکه استفاده می‌شود. با استفاده از همسایه من آلیس، بازیکنان می‌توانند از یک قطعه زمین کوچک شروع کرده و یک جهان کامل در دنیای آلیس ایجاد کنند. تمام دارایی‌های درون بازی به‌واسطه NFTها نمایندگی می‌شوند و می‌توانند توسط کاربرانی که آنها را دارند فروخته و یا استفاده شوند. قیمت این NFTها به کمیاب بودن آن دارایی درون بازی بستگی خواهد داشت.

بازی My Neighbor Alice چگونه کار می‌کند؟

‘My Neighbor Alice’ یک بازی بلاکچینی چندنفره یا مولتی‌پلیر است که به کاربران اجازه می‌دهد با سایر کاربران و بازیکنان ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند و در نهایت به تجربه کلی بازی کمک کنند. این بازی یک بازی جهان باز است، به این معنی که گیمرها می‌توانند در جهان آلیس بدون هیچ پایانی گشت و گذار کنند و همچنین می‌توانند آواتارهای خود را سفارشی و شخصی کنند.

دنیای آلیس متشکل از تعداد زیادی جزیره است که به قطعاتی زمین تقسیم شده‌اند. این زمین‌ها همگی به شکل NFT نگهداری می‌شوند، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند. همچنین می‌توانند دارایی درون بازی خود را سفارشی کنند، پچ دیگری بسازند، زمین‌های خود را سفارشی کنند و یا اینکه به آن تزئینات مورد علاقه خود را اضافه کنند. این بازی دارای روایت داستانی خاصی می‌باشد، بنابراین کاربران می‌توانند در آن برای تکمیل کوئست‌های مختلف و پیشرفت در بازی نیز فعالیت کنند.

همسایه من الیس

عرضه زمینی که بازیکنان بتوانند بخرند محدود است، به این ترتیب است که ارزش NFTها تا حدودی تنظیم می‌شود. قیمت و ارزش NFTها در دنیای آلیس نیز با توجه به نادر بودن و کمیاب بودن دارایی‌های نماینده آن‌ها تعیین می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند دارایی‌های خاص خود را بسازند و مقدار عرضه آن را مشخص کنند. بازیکنان می‌توانند در پلتفرم Steam به این بازی دسترسی داشته باشند، در حالی که عرضه عمده و عمومی قرار است در ژانویه 2022 انجام شود، زمانی که قیمت توکن ALICE به طور بالقوه می‌تواند افزایش یابد. بازی رایگان است، اما کاربران باید هنگام خرید و فروش NFTهایی مانند زمین‌ها، کارمزد تراکنش را خودشان بپردازند.

علاوه بر امکان گیمینگ و بازی کردن، کاربران همچنین می‌توانند به یک سیستم وام‌گیری نیز دسترسی داشته باشند و NFTهای مختلف را قرض بگیرند. وام‌دهندگان در این سیستم می‌توانند بر اساس وام‌هایی که ارائه می‌دهند سود دریافت کنند، بنابراین مقداری پول نقد اضافی نیز در دنیای آلیس خواهید داشت!

ویژگی بازی همسایه من آلیس

بازی ‘My Neighbor Alice’ روی دو ویژگی جمعیتی مختلف یعنی گیمرها و علاقه‌مندان به دیفای (DeFi) تمرکز دارد که آن را به یک پروژه منحصر به فرد در زمینه موارد کاربردی که یک بازی می‌تواند ارائه دهد تبدیل می‌کند. ویژگی‌ای که ‘My Neighbor Alice’ را منحصر به فرد می‌کند، فناوری مورد استفاده در آن برای ایجاد اکوسیستمی است که دارای یک بازی جهان باز و اقتصادی مبتنی بر وام‌گیری از NFTها است.

سیستم وام‌دهی‌ای که در بازی "همسایه من آلیس" ارائه شده است، قابل اعتماد است و بر اساس قراردادهای هوشمندی است که سیستم از آنها برای اطمینان از اینکه وام‌دهندگان همیشه وام‌های NFT خود را با سود بازدهی پس می‌گیرند، استفاده می‌کند. منحصربه‌فردترین عنصر بازی احتمالاً این ترکیب از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و DeFi است، زیرا این بازی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با سایر بازیکنان معاشرت کنند و بازی کنند و همچنین توکن ALICE را استیک کنند و NFT‌ها را برای کسب سود قرض دهند!

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:  سیگنال رایگان ارز دیجیتال

وام‌گیری در بازی همسایه من آلیس

بازی همسایه من آلیس همانطور که اشاره کردیم دارای یک اقتصاد داخلی مبتنی بر وام‌دهی و استقراض نیز می‌باشد. بازیکنان می‌توانند NFTهای خود را قرض دهند و یا در ازای سودی مشخص از دیگران قرض بگیرند. همسایه من آلیس با استفاده از قراردادهای هوشمند برای اطمینان از اینکه وام دهندگان همیشه توکن‌های خود را پس می‌گیرند، این سیستم را به یک سیستم کاملا قابل اعتماد تبدیل کرده است.

بازیکنان همچنین می‌توانند مستقیماً NFTها و توکن‌های ALICE خود را از طریق بازار درون بازی یا سایر بازارهای NFT خارجی در بلاکچین‌های مختلف، مانند ‘Treasureland’، خریداری کرده یا اینکه بفروشند.

بازی My Neighbor Alice همچنین یک ویژگی منحصر به فرد را در این زمینه معرفی می‌کند به‌ این صورت که کسری از قیمت خرید هر NFT را در یک حساب ویژه مرتبط با آن NFT قفل می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است شخصی یک NFT را به قیمت 1 اتریوم خریداری کند، در این صورت 10 درصد آن در حساب آن NFT مرتبط قفل خواهد شد که در صورت سوزاندن آن NFT می‌تواند بعداً بازیابی شود.

این ارزش ذاتی تضمین می‌کند که NFTها همیشه حداقل یک مقدار ارزش و قیمت ثابت را حفظ می‌کنند تا همچنین بتوانند به‌عنوان وثیقه در برنامه‌های وام دهی دیفای (DeFi) استفاده شوند.

استیکینگ در بازی همسایه من آلیس

کاربران می‌توانند توکن‌های خود را برای کسب سودی بیشتر استیک کنند، با برنامه‌ریزی پروژه ‘MNA’ ارائه بالاترین سود در روزهای اولیه بازی در دستور کار بود که به تدریج با انتشار ویژگی‌های اضافی و بالغ شدن بازی، این سود و یا بازدهی نیز کاهش خواهد یافت.

توکن ALICE چیست؟

‘ALICE’ توکن اصلی بازی همسایه من آلیس است که به شما امکانات و قابلیت‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  1. بخشی از بازی باشید!
  2. برای خرید دارایی، جزایر و خرید لوازم آرایشی برای آواتارتان به آن احتیاج خواهید داشت.
  3. در شورای اجتماعی بازی شرکت کنید! این توکن شما را در فرآیند مدیریت غیرمتمرکز آلیس سهیم می‌کند که به شما امکان می‌دهد در سهم بردن از درآمدها و توسعه و رشد بازی حق رای‌ای داشته باشید. لازم به توضیح است که برای ایفای این نقش، بازی بر اساس یک سیستم شهرت و اعتباری خواهد بود که بررسی می‌کند که آیا شما مالک خوبی با افزایش سود هستید یا خیر.
  4. با استفاده از روش‌های کشت سود یا ‘Yield Farming’، کسب سود کنید. اساساً این بدان معناست که اگر در استخرهایی خاص نقدینگی ایجاد کنید، می‌توانید به عنوان انگیزه و پاداش توکن‌های بیشتری دریافت کنید.

به همین ترتیب، اگر در رویدادهای مختلف درون بازی مانند مسابقات شرکت کنید، این توکن را به‌عنوان پاداشی برای فعالیت‌هایتان دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر، این توکن هنگام کسب سود با اجاره دادن جزایر خود به بازیکنان دیگر یا هنگام خرید و فروش مجدد املاک در جهان بازی نیز مفید خواهد بود.

در تصویر زیر می‌توانید توکنومیک ارز ALICE و نقشه راه (RoadMap) پروژه همسایه من آلیس را مشاهده کنید:

توکن ALICE

قیمت توکن ALICE

قیمت توکن ALICE در نوسان دائمی است و در معرض تغییرات مکرر قیمت است که عمدتاً ناشی از نوسانات معمول در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. قیمت ALICE بسته به عوامل تعیین‌کننده مختلف، تغییر روند و سایر عناصر خارجی می‌تواند در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه افزایش یا کاهش یابد. می‌توانید قیمت‌ توکن ALICE را در ابتدای این مقاله مشاهده کنید.

علاوه بر عوامل سنتی مانند سنتیمنت بازار، جریان ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و به طور کلی اقتصادی، قیمت ALICE نیز تحت تأثیر تقاضا برای موارد کاربردی درون‌بازی آن و محبوبیت بازی ‘My Neighbor Alice’ قرار دارد.

قیمت فعلی توکن ALICE در زمان انتشار این مقاله چیزی حدود 10 دلار امریکا است. حجم معاملات 24 ساعته آن نیز برابر است با 140 میلیون دلار. ALICE در حال حاضر با ارزش بازار 300 میلیون دلاری در رتبه 162 از کل ارزهای دیجیتال قرار دارد. عرضه در گردش آن نیز 30,600,000 واحد و حداکثر عرضه هم 100,000,000 توکن برنامه‌ریزی شده است.

نتیجه‌گیری

بازی ‘My Neighbor Alice’ ویژگی‌های DeFi مانند سیستم وام و قرض را با هم ترکیب می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از امکانات اقتصادی فوق‌العاده این بازی سود ببرند و NFT‌ها را قرض بگیرند و در عین حال تجربه‌ای منحصر به فرد از بازی در جهان باز را دریافت کنند. با یک سیستم مبتنی بر بلاکچین که تعامل و ارتباط بین کاربران و بازیکنان را امکان‌پذیر می‌سازد و در عین حال به دارایی‌های درون بازی خود ارزش می‌افزاید، My Neighbor Alice ممکن است به رواج بازی‌های بلاکچینی کمک کرده و ارزهای دیجیتال را به پذیرش گسترده‌تری در جامعه برساند.

از آنجایی که پروژه همسایه من آلیس از دو بخش محبوب شکل گرفته که در حال تجربه تقاضای بالایی هستند، توکن ALICE می‌تواند در درازمدت به یک دارایی ارزشمند تبدیل شود، در همین حین این شبکه قرار است با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید خود توسعه بیشتری نیز پیدا کند.

سوالات متداول در مورد بازی همسایه من آلیس

جریان این بازی در کدام جهان مجازی می‌گذرد؟

بازیکنان همسایه من آلیس می‌توانند زمین‌های مجازی را در مجمع الجزایر لوملوندا (Lummelunda) خریداری کنند که از شش جزیره مجزا تشکیل شده است: سرزمین عجایب یخبندان، جزیره برفی، دشت های قرون وسطایی باستانی، جنگل سرسبز ‘Sandy Coast’، شهر پرجمعیت ‘Lummestad’، ساحل شنی گرمسیری و جزایر غوطه ور پر از ماجراجویی!

چه نوع NFTهایی را می‌توان در ‘My Neighbor Alice’ خریداری کرد؟

قطعاتی از نقشه مجازی آلیس و دارایی‌های درون بازی را می‌توان به‌عنوان NFT خریداری کرد. اینها شامل خانه‌ها، تزئینات، سبزیجات، حیوانات و اقلام آرایشی برای آواتار بازیکنان خواهد شد. بازیکنان همچنین می توانند از بخش سازنده NFT برای طراحی و کسب درآمد از دارایی‌های خود استفاده کنند.

توکن Alice را از کدام صرافی بخرم؟

خرید این توکن از آنجا که در بسیاری از صرافی‌های مهم و بزرگ لیست شده است برای شما آسان خواهد بود. مهم‌ترین صرافی‌هایی که توکن ALICE را لیست کرده‌اند عبارتند از: صرافی کوکوین، صرافی بایننس و صرافی گیت‌آیو.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه