قیمت لحظه ای سلو؛ معرفی، تحلیل و بررسی کامل Celo
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای سلو؛ معرفی، تحلیل و بررسی کامل Celo

تعدد ارزهای دیجیتال که روزانه نیز بر آنها افزوده می شود دچار سردرگمی علاقمندان این حوزه، به ویژه تازه کارها شده است. برای موفق بودن در این زمینه باید شناخت کافی از پروژه های با برنامه و ارزشمند این حوزه داشته باشید.

یکی از این پروژه های ارزشمند، مربوط به ارز دیجیتال سلو است. این ارز در نظر دارد روند پرداخت مردم را ساده و راحت کند. به شکلی که کاربران Celo می‌توانند به جای استفاده از رشته‌های پیچیده و طولانی حروف و اعداد به منزله آدرس‌های بلاکچین، رمزارزهای خود را با استفاده از شماره تلفن همراه خود ارسال و دریافت کنند.

این هدف بزرگ، منجر به این شده که این ارز در مدت کوتاهی فراگیر شود وافراد زیادی را به خود علاقه مند کند. در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال سلو (Celo) با نماد CELO خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که این ارز چگونه شما را ثروتمند خواهد کرد.

ارز دیجیتال سلو (CELO) چیست؟

سلو یک بلاک چین است که متمرکز بر افزایش سازگاری تلفن های هوشمند با ارزهای دیجیتال است.

سلو در تلاش است تا با استفاده از شماره تلفن ها به عنوان کلید عمومی (Public Key) میلیاردها نفر از کاربران این دستگاهها را از جمله آنها که حساب بانکی ندارند، با انجام تراکنش در حوزه ی رمز ارزها آشنا کند.

این شبکه همچنان اجازه ی ساخت قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) را به عنوان اجزای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می دهد. شبکه ی اصلی این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

این پلتفرم دو توکن دارد. توکن CELO از مکانیزم اثبات سهام (PoS) استفاده می کند که برای پرداخت هزینه ی تراکنش ها، شرکت در اداره ی شبکه و از این قبیل مسائل مورد استفاده قرار می گیرد.

 این پلتفرم تصمیم دارد که در آینده استیبل کوین های (Stablecoin) مختلفی را میزبانی کند. در حال حاضر یکی از آنها که درحال استفاده است سلو دلار با نماد CUSD است.

شبکه ی سلو به سه شرکت کننده برای اجرای این پلتفرم وابسته است:

دسته ی اول لایت کلاینت ها (Light Client) هستند که اپلیکیشن های این شبکه هستند که بر روی دستگاههای تلفن های همراه نصب می شوند. از جمله ی این برنامه ها کیف پول سلو است.

دسته ی دوم نود های تایید کننده یا Validator Nodes هستند که کامپیوترهایی هستند که در مکانیزم اجماع این شبکه شرکت کرده و تراکنش ها را تایید می کنند و بلاک های جدید در بلاک چین ایجاد می کنند.

دسته ی سوم فول نود ها (Full Nodes) هستند.  اینها نیز کامپیوتر هایی هستند که مانند پلی بین نود های تایید کننده و لایت کلاینت ها (کیف پول الکترونیکی) عمل می کنند و درخواست ها را از لایت کلاینت دریافت و تراکنش ها را به نود های تایید کننده انتقال می دهند. به یاد داشته باشید که در سیستم سلو دارندگان توکن های CELO باید از طریق رای دادن نود های تایید کننده را انتخاب کنند.

همچنین نود های تایید کننده برای فعال نگه داشتن بلاک چین و رای دادن به تغییرات باید ابتدا حداقل تعداد ۱۰۰۰۰ توکن سلو را سهام گذاری کنند که بدین معناست که هرکسی که توکن سلو را دارد می تواند در ادامه ی فعالیت شبکه به آن کمک کند.

در حال حاضر، تنها ۱۰۰ عدد تایید کننده بطور همزمان در این شبکه وجود دارند که از طریق رای گیری توسط فول نود ها انتخاب شده اند. هر نود مقداری از پاداش هر بلاک را در ازای کمک به تایید تراکنش ها به عنوان پاداش دریافت می کند. فول نود ها پاداش خود را از محل کارمزدهای پرداخت شده توسط لایت کلاینت ها دریافت می کنند.

بنیان گذاران سلو چه کسانی هستند؟

سلو توسط یک تیم بنیان نهاده شد. این تیم متشکل از افرادی از دانشگاههای ام آی تی، استنفورد، هاروارد، کمبریج و دانشگاه پنسیلوانیا و همچنین از شرکت های گوگل، Square، Circle، ویزا، GoDaddy، بانک جهانی، بانک مرکزی فدرال، دادگستری ایالات متحده، Capital One، توییتر، Give Directly، بنیاد گِیتس و Bank of America است.

نهاد های مجزا با هدف تبلیغ و صیانت از Celo فعالیت می کنند. بنیاد اختصاصی سلو غیر انتفاعی است و همزمان با شبکه ی اصلی این پروژه در آوریل ۲۰۲۰ معرفی شد.

چه چیزی سلو را منحصر به فرد می سازد؟

نقطه ی قوت این پروژه تمرکز آن بر کاربران تلفن های همراه هوشمند است. این شرکت مدعیست که تعداد دارندگان گوشی های هوشمند به شدت در حال افزایش است در حالی که تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند با سرعت بسیار کمتری در حال افزایش است.

ارزهای دیجیتال در مکان هایی که بخش بزرگی از جمعیت به بانک ها دسترسی ندارند اما افراد دستگاههای تلفن همراه هوشمند دارند بسیار پر کاربرد و مناسب است.

برقرار یک پل بین این دو تکنولوژی هدف سلو است. البته با استفاده از مزیت های DeFi از طریق پشتیبانی از ساخت DApp ها و قراردادهای هوشمند.

با بهینه شدن برای تلفن های همراه، بلاک چین سلو بطور خودکار کارمزد تراکنش ها را محاسبه می کند و به کاربران امکان پرداخت gas fee که هزینه ی انرژی مصرف شده در فرآیند تایید تراکنش هاست را می دهد.

چه تعداد توکن سلو (CELO) در حال گردش است؟

توکن های CELO و CUSD بطور مکمل در پلتفرم سلو عمل می کنند.

مجموعا یک میلیارد عدد توکن CELO وجود خواهد داشت که ۶۰۰ میلیون از آن در زمان معرفی شبکه ی اصلی آن در دسترس بودند.

۴۰ درصد دیگر آن به مرور از طریق کارمزد ها و پاداش ها آزاد خواهند شد و برنامه های تخصیص تدریجی سهام نیز بسته به اینکه سرمایه گذاران ابتدایی چگونه توکن های خود را دریافت کرده اند، وجود خواهند داشت.

علاوه بر این، حداکثر ۱۲۰ میلیون توکن سلو برای برقرار نگه داشتن اعتبار و ثبات قیمت CUSD رزرو شده است.

به عنوان یک استیبل کوین، CUSD به عنوان یک روش پرداخت راحت برای کاربران سلو فرض می شود که موجب می شود آنها نگران تغییر قیمت دارایی های خود نباشند.

شبکه ی سلو چگونه ایمن می شود؟

سلو از مکانیزم اثبات سهام برای امنیت شبکه اس بهره می برد و یک فرآیند پیچیده ی انتخابی برای تعیین تایید کننده ها در بلاک چین خود دارد.

دارندگان توکن سلو امکان استفاده از دارایی شان به عنوان راهی برای شرکت در انتخاب گروه های تایید کننده (Validators) از طریق رای دهی را دارند.

توکن CELO را از چه صرافی هایی میتوان خرید؟

امکان معامله ی آزاد این ارز دیجیتال بر روی ERC-20 و صرافی های متعدد وجود دارد. این صرافی ها شامل Coinbase Pro و Bittrex میشوند و آن را بصورت جفت ارز با سایر ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها و حتی ارزهای رایج مانند دلار میتوان خرید.

جمع بندی

پروژه ی Celo برنامه ی جامع و نقشه ی راه قابل اجرایی دارد که موجب می شود این پروژه را در دسته ی مواردی که ارزش بررسی و سرمایه گذاری دارند قرار دهیم. با اجرایی شدن برنامه های این پروژه و ایجاد دسترسی سهل عموم مردم به بازار ارزهای دیجیتال قطعا پیشرفت های چشمگیرتری در این حوزه را شاهد خواهیم بود و ارزش ارزهای دیجیتال بیش از پیش افزایش خواهند یافت. پس هوشمندانه است که این پروژه و ارزدیجیتال را برای سرمایه گذاری در نظر داشت.

البته برای موفقیت و کسب ثروت در این حوزه آموزش دیدن نقش اساسی دارد و در کنار آن اینگونه بررسی ها از پروژه های مختلف و اهداف آنها در تصمیم گیری صحیح بسیار موثر خواهند بود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز دیجیتال dydx

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه