ویکینگ ترون؛ سرمایه‌گذاری یا کلاهبرداری؟
ارز دیجیتال

ویکینگ ترون؛ سرمایه‌گذاری یا کلاهبرداری؟

شاید از دوستان، آشنایان، اقوام و حتی راننده تاکسی خود نام پروژه ویکینگ ترون (WayKingTron) یا وایکینگ گروپ را شنیده باشید. پروژه‌ای که به‌تازگی سر زبان‌ها افتاده و هنوز سوالات و ابهامات زیادی در مورد ماهیت و اهداف آن وجود دارد. در همین حال، با وجود تجربه‌های ناخوشایندی در زمینه کلاهبرداری‌های پانزی مانند یونیک فایننس، بیت‌کانکت و نوکون، همچنان بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، در تشخیص سلامت یک پروژه دچار مشکل هستند.

در این مطلب از سری مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، به بررسی پروژه وایکینگ ترون می‌پردازیم و در ادامه به این سوال جواب خواهیم داد که آیا ویکینگ ترون یا همان وای کینگ گروپ پروژه‌ای پانزی و کلاهبرداری‌ست یا اینکه می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای ما باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز بیبی دوج

ویکینگ ترون

صفحه اول وبسایت پروژه ویکینگ ترون

ویکینگ ترون یا وایکینگ گروپ چیست؟

از اوایل سال جاری شمسی، پروژه‌ای که خود را با نام ویکینگ ترون معرفی می‌کرد شروع به فعالیت‌های تبلیغاتی کرد. این پروژه در وبسایت خود، رسما نحوه کار و کسب درآمد از ویکینگ گروپ را شبکه‌سازی و زیرمجموعه‌گیری به‌صورت باینری اعلام می‌کند. به این صورت که به ازای زیرمجموعه بیشتر پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

در ادامه این فرایند، نکته‌ای که تنها شما را بیش از پیش به گرداب زیرمجموعه‌گیری می‌کشاند و در طولانی‌مدت هم سودی نصیبتان نخواهد کرد، این است که شما تنها قادر به برداشت پاداشی معادل پنجاه درصد سرمایه‌گذاری اولیه خود هستید و برای برداشت بیشتر از این پاداش باید دو برابر آن را واریز کنید!

 

طرح پانزی چیست؟

طرح پانزی؛ نوعی کلاهبرداری است که سرمایه‌گذاران خود را فریب داده و با سو استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران جدیدتر، به سرمایه‌گذاران قبلی سود می‌پردازد. این نوع طرح کلاهبرداری، قربانیان خود را به این باور می‌رساند که سود حاصل، از فعالیت‌های تجاری مشروع به دست می‌آید و آنها از اینکه در واقع سرمایه‌گذاران دیگر منبع سودآوری هستند، بی‌اطلاع می‌مانند.

 

 

 

یکی دیگر از طرح‌های پروژه شرکت هرمی ترون برای درآمدزایی کاربران، دریافت سود ثابت ده درصدی به ازای واریز ارز دیجیتال ترون است. به این صورت که با واریز ترون سود ثابت ماهیانه‌ ده درصدی دریافت خواهید کرد. اینجاست که سوال دیگری در ذهن ما شکل می‌گیرد. ما می‌دانیم که حتی پربازده‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا هم قول سود ثابت، آنهم درصدی به این بزرگی را به هیچکس نمی‌دهند!

اینجاست که باید به این جمله معروف رجوع کرد: 'This seems too good to be true'.

وی کینگ ترون

اشتباه املایی عجیب در توضیح طرح‌های درآمدی ویکینگ ترون

ارز WKX چیست؟

پروژه ویکینگ ترون؛ روی بلاک‌چین ترون، اقدام به ایجاد قرارداد هوشمند و توکنی به نام WKX کرده است. عرضه عمومی این توکن طبق داده‌های موجود در وایت‌پیپر خودشان قرار بود در ماه‌های آتی صورت گیرد اما در حال حاضر عملیاتی شده که یکی دیگر از تناقضات پروژه را نمایان می‌کند.

ویکینگ ترون از شما می‌خواهد تا با نصب یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خودتان یک کیف‌پول ساخته و دارایی‌های خودتان را با استفاده از ترون به ارز WKX تبدیل کنید. بررسی‌های ما نشان داد که ارز WKX هنوز در هیچ یک از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی لیست نشده است.

تلاش‌های ما برای تست و بررسی اپلیکیشن ویکینگ ترون تا به این لحظه بی‌نتیجه بوده است:

اپلیکیشن ویکینگ ترون

اجرای اپلیکیشن موبایلی وی کینگ گروپ با مشکلاتی مواجه است

بررسی‌های ما از آدرس قرارداد هوشمند وایکینگ ترون نیز اینگونه نشان می‌دهد که بیش از 97 درصد توکن‌ها در اختیار 3 آدرس است که، با وجود شروع عرضه عمومی و تبلیغات شدید، بسیار عجیب و غیر معمول به‌نظر می‌رسد.

ویکینگ گروپ

وایت پیپر ویکینگ ترون

برای بررسی وایت پیپر وای کینگ ترون مجبور شدیم تا به سراغ ترون اسکن برویم. در وبسایت رسمی آن‌ها هیچ اثری از وایت پیپر ارز ویکینگ ترون یافت نمی‌شود.

وی کینگ گروپ

لینک دانلود وایت‌پیپر وایکینگ ترون را بالاخره از ترون اسکن پیدا کردیم

با یک بررسی ساده می‌توان متوجه شد که وایت‌پیپر ویکینگ ترون عاری از جزییات مهم هر پروژه بلاک‌چینی‌ست. حتی پروژه‌های بسیار کوچک در این صنعت، وایت‌پیپری جزئی‌تر و دقیق‌تر از وایت‌پیپری دارند که ویکینگ (Wayking) ارائه می‌دهد.

وایکینگ ترون

بخش اول وایت‌پیپر پروژه وایکینگ ترون

پس از اینکه محتوای وایت‌پیپر را کاملا غیرحرفه‌ای یافتیم، به‌سراغ یافتن اعضای تیم پروژه وایکینگ گروپ رفتیم که با این عبارات عجیب در وایت‌پیپر مواجه شدیم.

وای کینگ ترون

اعضای پروژه ویکینگ ترون

وی کینگ ترون اعضای خود را اینگونه معرفی می‌کند: "ما گروهی ناشناس از دولوپرهای بیت‌کوین و متخصصین بلاک‌چین و امنیت وب 3.0 هستیم". اینجاست که بیشتر از قبل به کلاهبرداری بودن پروژه وایکینگ ترون مشکوک می‌شویم. پروژه‌ای ساده اما حیاتی برای سرمایه کاربران، که حتی حاضر به افشای نام موسسین خود نیست!

این مخفی‌کاری چه علتی می‌تواند داشته باشد؟ تنها دلیلی که به ذهن ما می‌رسد، فرار از مسئولیت در صورت بروز مشکلاتی خاص برای سرمایه‌گذاران است؛ که از نظر ما در آینده‌ای نه‌چندان دور قطعا اتفاق خواهد افتاد.

آموزش وایکینگ ترون

آموزش استفاده از سرویس، سایت و اپلیکیشن وایکینگ‌ترون بسیار ساده و کوتاه خواهد بود اما آموزش آن در این مقاله دقیقا مانند این است که شما را به سمت یک جاده خطرناک راهنمایی کنیم که قطعا نتایج خوشایندی برایتان نخواهد داشت. با این حال، برای نگارش این مقاله، به‌سراغ وبسایت و اپلیکیشن وایکینگ ترون رفتیم و بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم که حتی عملکرد نرم‌افزاری مناسبی نیز از خود نشان نداده‌اند.

سایت وایکینگ ترون چیست؟

بعد از اینکه داده‌ها و ادعاهای ویکینگ ترون برای ما عجیب به نظر رسید، به سراغ اطلاعات آدرس دامنه وبسایت وی کینگ ترون رفتیم. با بررسی ساده هوئیز وبسایت متوجه می‌شوید که از عمر دامنه ویکینگ ترون تنها صد و ده روز می‌گذرد. این نکته سوالی در ذهن ما تداعی می‌کند. آیا پروژه‌ای که تنها صد و ده روز از راه‌اندازی وبسایت آن می‌گذرد، به اندازه کافی قابل اعتماد و قابل اتکاست؟ قطعا جواب ما به این سوال خیر است.

سایت ویکینگ ترون

چرا ویکینگ ترون یک کلاهبرداری یا سرمایه‌گذاری اشتباه است؟

شاید همین حالا خود شما دلایل زیادی برای کلاهبرداری خواندن همچین پروژه‌‌ای داشته باشید اما در ادامه به بررسی مجدد برخی نقاط تاریک وی کینگ ترون می‌پردازیم:

1. سودهای عجیب و غریب

به‌عنوان اولین مورد از نقاط مشکوک و عجیب و غریب این پروژه، می‌توان به سود بالا و تضمینی آن اشاره کرد. حتی بزرگ‌ترین بنگاه‌های سرمایه‌گذاری هم قول ارائه سود 10 درصد ماهیانه را به شما نمی‌دهند! شرکت هرمی ترون در چه پروژه و فعالیت اقتصادی دخیل است که بتواند ارائه چنین حجم عظیمی از سود را به کاربران خود تضمین دهد؟

2. وایت پیپر ضعیف

شاید اگر تیم پشت صحنه وی کینگ گروپ وایت‌پیپر فعلی را ارائه نمی‌داد برای شهرت آن‌ها حتی مناسب‌تر نیز می‌بود. وایت پیپر ویکینگ ترون مشخصا هیچ داده خاصی را ارائه نمی‌دهد. ما برای یافتن مشخصات موسسین پروژه به سراغ وایت‌پیپر آن رفتیم، اما در آنجا از این مورد هم هیچ داده بدرد بخوری نیافتیم.

3. با کجا تماس بگیرم؟

اگر دارایی شما در این شبکه مفقود شد یا به هر علتی دسترسی به آن را از دست دادید، چگونه و از چه کسی باید کمک بگیرید؟ مشکل همینجاست. نه در سایت ترون و نه در هیچ‌ جای دیگر اطلاعات تماس معتبری از تیم وایکینگ ترون پیدا نمی‌کنید.

4. تغییر غیرمنتظره آدرس وبسایت ترون

وبسایت تقریبا رسمی(!) وی کینگ ترون، تنها چند روز پس از پوشش جزییات این شبکه توسط رسانه‌های مختلف، آدرس دامنه وبسایت خود را تغییر داد. این کار جز اینکه مهر تاییدی بر اتهامات علیه این پروژه می‌زند آیا معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

توصیه دنیای ترید

توصیه ما محدود به پروژه وای کینگ ترون (WaykingTron) نمی‌شود. هر هنگام که یک پروژه برای سرمایه‌گذاری به شما معرفی می‌شود قبل از همه، مقداری در مورد آن مطالعه کنید. خوشبختانه در دنیای ارزهای دیجیتال مخفی‌کاری و پنهان کردن مقاصد اصلی، کاری بسیار دشوار و حتی در بعضی موارد غیرممکن است. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری روی هر ارز دیجیتال و پروژه بلاک‌چینی، جست و جو و تحقیقات خود را انجام بدهید (DYOR).

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


49 دیدگاه