اگر فدرال رزرو درباره موقتی بودن افزایش قیمت ها اشتباه کند، چه؟
فارکس

اگر فدرال رزرو درباره موقتی بودن افزایش قیمت ها اشتباه کند، چه؟

معامله گران اوراق قرضه می پرسند: اگر فدرال رزرو درباره موقتی بودن افزایش قیمت ها اشتباه کند، چه؟

این بار جهش در بازده اوراق قرضه متفاوت است. این بار، متخصصان شواهدی از تورم در دست دارند.

فروش شدید در بازارهای سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه ممکن است بیشتر تیترهای خبرگزاری ها را به خود اختصاص داده باشد اما واضح ترین رویداد و آن چیزی که باعث افزایش قیمت در چندین بازار مالی از جمله سهام، طلا و فارکس شد، جهش بازده اوراق قرضه خزانه داری به بالاترین قیمت در 1 ماه گذشته بود.

این به این دلیل است که وقتی همه چیز گفته شد و در نظر گرفته شد و انجام شد، بازده اوراق قرضه خزانه داری در همه بازارها مسیرها و جهت ها را مشخص و تعیین می کند. برای برخی، جهش بازده اوراق روز چهارشنبه ممکن است غافلگیر کننده باشد اما در واقع این شگفتی و غافلگیری در گزارش قیمت مصرف کننده بود. حرکت در بازده اوراق قرضه ممکن است در اوایل جمعه گذشته زمانی که بازده اوراق قرضه خزانه داری به علت ضعف ناشی از، گزارش بسیار بد و سنگین از دست رفتن مشاغل (US Jobs) برای ایالات متحده اعلام شد، واضح و مبرهن شده باشد.

بعد از گزارش از دست رفتن مشاغل بازده اوراق قرضه بالاتر رفت

هنگامی که گزارش مشاغل در ساعت 12:30 GMT جمعه گذشته منتشر شد، متخصصان از قبل منتظر گزارش تورم بودند که آنها با اطمینان بالایی رقم حدودا 3.6 درصد افزایش را مشاهده کردند. داده های مشاغل داده های قدیمی بود و اکثر متخصصان این از دست رفتن مشاغل را به عنوان یک انحراف یا گمراهی تلقی کردند.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو حتی روز دوشنبه گفت که:

افزایش غیرمنتظره ناچیز 266،000 استخدام مشاغل در امریکا به احتمال زیاد "یک ماهه" است و به پیچیدگی های بازگشایی اقتصاد پس از همه گیری کرونا مرتبط است.

روز جمعه، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پس از افت اولیه به خاطر گزارش مشاغل آوریل که بدتر از انتظار بود، تا حدودی عقب نشینی کرد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ثابت و در 1.579 بسته شد. مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش مشاغل، بازده به 1.469 درصد رسید که پایین ترین سطح از ماه مارس بود.

اینجا همان جایی است که مسائل پیچیده می شود. به گفته تحلیلگران کاهش بازده شبیه به "واکنش تکان خوردن زانو" بود که با شروع جلسه کم رنگ شد و بازار داده ها را هضم کرد.

اندرو ریچمن استراتژیست ارشد درآمد های ثابت در موسسه مدیریت سرمایه استرلینگ، گفت:

علی رغم این از دست رفتن بزرگ در مشاغل، هنوز اشتغال در مسیر درست پیش می رود.

 با بسته شدن بازار در روز جمعه، قراردادهای آتی نرخ بهره ایالات متحده نشان داد که معامله گران تقریباً سه ماه پس از انتشار گزارش مشاغل امریکا، انتظار افزایش نرخ ها از طرف فدرال رزرو را به بعد موکول کردند.

دورتند به سوی معاملات چهارشنبه

پس از آنکه داده های کلیدی تورم افزایش سریعتر از حد انتظار قیمت ها را نشان دادند، بازدهی خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه افزایش یافت.

بازده 10 ساله اوراق قرضه خزانه داری با 5 واحد افزایش به 1.686 درصد رسید که بالاترین سطح از 13 آوریل بوده است. بازده اوراق قرضه خزانه 30 ساله هم با 3 واحد پایه به 2.386 درصد رسید.

یان لینگن رئیس بخش استراتژی نرخ در BMO گفت:

در پایان جلسه معاملاتی چهارشنبه هم انتظارات بازار آتی برای افزایش نرخ بهره به دسامبر 2022 تا اواسط 2023 تغییر پیدا کرد.

بازده های بالاتر اوراق در راه هستند

اگر چه بازده اوراق های قرضه خزانه داری روز چهارشنبه بالا رفتند ولی در واقع مقدمه این اتفاق از روز جمعه بعد از گزارش از دست رفتن مشاغل در امریکا رقم خورد.

بازده اوراق قرضه افزایش یافت و بازارهای مالی هم روز چهارشنبه بالا و پایین شدند چونکه داده تورم مصرف کننده گرم و قرمز ماه آوریل، معامله گران را ترساند و نگرانی هایشان را برانگیخت از اینکه نکند گفته فدرال رزرو درباره اینکه افزایش قیمت ها موقتی هستند، اشتباه باشد!؟

زمانیکه اوایل امسال بازده اوراق قرضه داشت بالا می رفت، این حرکت اغلب به عنوان یک انتظار قوی از تورمی بالاتر و خروج زودهنگام از سیاست های بانک فدرال رزرو، تلقی می شد. ولی بهر حال این فقط یک گمانه زنی (Speculation) معمولی بود که توسط فدرال رزرو در بیانیه سیاست پولی اش، خراب شد و بر باد رفت.

این دفعه، جهش بازار اوراق قرضه متفاوت است. این بار حرفه ای ها مدارکی دال بر تورم دارند. این دفعه سفته بازان (Speculators) و حرفه ای ها می گویند اگر فدرال رزرو درباره اینکه می گوید تورم موقتی است، اشتباه کند، آن وقت می تواند سیاست های ساده اش را زودتر از انتظار اجرا کند (Unwind) و در نهایت نرخ بهره را بالا ببرد.

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه