معرفی و بررسی کامل کیف پول مای سلیوم+ دانلود مای سلیوم ولت
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی کامل کیف پول مای سلیوم+ دانلود مای سلیوم ولت

این مقاله از سلسله مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، به بررسی کیف پول مای سلیوم در سال ۲۰۲۱ تعلق دارد. هر آنچیزی که در مورد این کیف پول نیاز دارید، اینجا خواهید یافت: ابتدا معرفی کاملی از تاریخچه و چیستی این کیف پول ارائه می‌دهیم؛ سپس ویژگی‌ها، امنیت، کارمزدها، مزایا و معایب و موارد دیگر آن را بر می‌شمریم و در پایان به آموزش نحوه نصب کیف پول مای سلیوم و انتقال ارز دیجیتال در آن خواهیم پرداخت.

آیا کیف پول مای سلیوم مناسب نیازهای شماست؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید.

کیف پول مای‌سلیوم چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال

تخمین زده می‌شود که تنها حدود 8 درصد از دارندگان بیت کوین دارایی‌های خود را در امنیت و حریم خصوصی کامل نگهداری می‌کنند. صدها برنامه کیف پول بیت کوین وجود دارد. اما حتی اگر این کیف پول‌ها غیر امانی (non custodial) باشند، باز هم ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند. فقط کیف پول‌های دارای قابلیت بازتولید کاملاً ایمن هستند. مای سلیوم از جمله این کیف پول‌ها و محبوب‌ترین آن‌هاست.

  • مای سلیوم والت کیف پول قدیمی و بسیار معروفی است که به طور اختصاصی به ذخیره بیت کوین تعلق دارد.
  • این کیف پول یکی از اولین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان است که تیم سازنده آن در سال 2008، حتی پیش از راه‌اندازی بیت کوین، تشکیل شد و شروع به آزمودن نبوغ و نوآوری در دنیای ارز دیجیتال کرد.
  • این کیف پول تنها برای تلفن هوشمند توسعه یافته است.

کیف پول مای سلیوم یک پلتفرم قابل اعتماد برای انتقال، ذخیره و مبادله بیت کوین بوده و گزینه مناسبی برای آن‌دسته از تریدرهای بیت کوین است که به دنبال اپلیکیشن امنی برای مبادله بیت کوین هستند.

این کیف پول متن باز بوده و اتصال سریع به شبکه بیت کوین را فراهم می کند. مای سلیوم را می‌توان با سایر کیف پول‌ها یکپارچه سازی و ادغام کرد. این برنامه به عنوان بهترین برنامه تلفن همراه در سال 2014معرفی شده است.

کیف پول مای سلیوم در یک نگاه

نام کیف پول

مای سلیوم والت (Mycelium Wallet)

نوع کیف پول

گرم - آنلاین

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

بیت کوین، اتریوم، تتر، یو اس دی کوین،

هوبی توکن، دلار بایننس(BUSD)،

توکن زیرو ایکس (ZRX)

توکن بومی

ندارد

صرافی داخلی

دارد

کیف پول سخت‌افزاری طرف قرارداد

دارد

کشورهای تحت پوشش

بیشتر کشورها از جمله ایران

زبان

انگلیسی

کارمزد

کارمزد تراکنش متغیر (از 0.25 الی 8 دلار)

اپلیکیشن موبایل

دارد

قابلیت ذخیره ابری

دارد

قابلیت ذخیره سرد (آفلاین)

دارد

پشتیبانی مشتریان

فقط از طریق ایمیل

 

تاریخچه کیف پول مای‌سلیوم (Mycelium)

گروه توسعه دهنده مای سلیوم متشکل از تیمی از مهندسین سخت افزار، در سال 2008 با پروژه شبکه مش (mesh) شروع به کار کرد. با ظهور بیت کوین، مای سلیوم به طور طبیعی به سمت فناوری امیدوار کننده نسل جدید متمایل شد. تا به امروز، شرکت Mycelium سه محصول موفق در زمینه بیت کوین توسعه داده و روانه بازار کرده است: قطعه سخت‌افزاری Entropy، کیف پول و نرم افزار پرداخت Gear.

مای سلیوم به عنوان یکی از پیشکسوت‌‌های کیف پول‌های ارز دیجیتال در طول سال‌های توسعه خود، بهترین روش‌ها و ابزارهایی را که در جامعه رو به رشد بیت کوین ایجاد یا اختراع شده بود، جذب کرده است.

مای سلیوم، از اولین کیف پول‌های ارز دیجیتال

ویژگی‌های مای‌سلیوم

مای سلیوم والت کیف پولی مناسب برای هر دو گروه کاربران مبتدی و حرفه‌ای است. قابلیت پرداخت دسته‌ای و مشاهده سابقه تراکنش‌ها از امکانات ابتدایی این کیف پول است. این کیف پول ویژگی‌های خوب و منحصر بفرد دیگری را نیز ارائه می‌دهد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

Mycelium wallet-2

مای سلیوم، کیف پول انحصاری بیت کوین

مای سلیوم یک کیف پول با قابلیت بازتولید است. این یعنی هیچ گونه وابستگی قطعی یا افراطی به فرد یا گروه توسعه دهنده‌اش ندارد و بدون حضور آن‌ها نیز می‌تواند به حیاتش ادامه دهد. این کیف پول که که منحصراْ برای ذخیره بیت کوین طراحی شده است، برای اندروید و iOS در دسترس است.

مای سلیوم، سازگار با کیف پول‌های سخت افزاری

مای سلیوم با کیف پول‌های سخت افزاری مانند ترزور، کیپ کی و لجر نانو اس سازگار است و می‌توان وجوه را به این کیف پول‌ها انتقال داد و درجه امنیت آن را افزایش داد.

مای سلیوم و قابلیت ایجاد انواع مختلفی از حساب‌ها

  • قابلیت ایجاد حساب سلسله مراتبی یا (HD): با تولید کلیدهای تصادفی 12 واژه‌ای، در صورت مفقودی یا از بین رفتن موبایل، امکان بازیابی اطلاعات کیف پول را فراهم می‌کند.
  • قابلیت ایجاد حساب تک آدرسی: این حساب تنها یک آدرس کیف پول تولید کرده و مناسب برای ایجاد شفافیت است. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند کلید خصوصی خود را از دستگاه خود حذف و وجوه خود را قفل کند تا کیف پول کاملاً غیرقابل دسترسی شود. این قابلیت در موارد اضطراری و خطر بسیار مفید است و به محض اینکه کاربر تصمیم به از سرگیری معاملات خود بگیرد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که کلیدهای خصوصی خود را دوباره به دستگاه تلفن همراهش وارد کند.
  • قابلیت ایجاد حساب فقط نظارتی: عدم ذخیره کلیدهای خصوصی، فقط استفاده از کلیدهای عمومی، فقط مخصوص نمایش موجودی حساب، دریافت ارز دیجیتال و انجام معاملات آفلاین است.
  • قابلیت ایجاد حساب بیت آی دی (Bit ID) : این ماژول به جای اجرای یک فرایند ساده تأیید رمز عبور، با استفاده از یک پروتکل تأیید غیر متمرکز، فرایند تأیید امن را ارائه می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد با تأیید آدرس کیف پول خود، به حساب آنلاین دسترسی داشته باشند. این قابلیت از دستگاه تلفن همراه به عنوان دستگاه تأیید کننده کلید خصوصی استفاده می کند.

سایر ویژگی‌های مای سلیوم والت

  • تکنیک SPV: کیف پول مای سلیوم وابسته به تکنیک SPV یا تکنیک تأیید پرداخت ساده است. با استفاده از این تکنیک، کاربران می‌توانند یک بلاک چین کامل را بارگیری کنند.
  • قابلیت ذخیره سازی سرد: عملکرد ذخیره سازی سرد در این پلتفرم یکی دیگر از قابلیت‌های بی‌نظیر مای سلیوم است و به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که نمی‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را خرج کرده یا انتقال دهند، با اطمینان خاطر، وجوه خود را به صورت آفلاین و ایمن در این کیف پول ذخیره کنند.
  • پشتیبانی شبکه TORبرای پوشاندن IP آدرس.

 

امنیت مای‌سلیوم (Mycelium)

کیف پول Mycelium با پشتیبانی از ویژگی‌های امنیتی بسیار بالای مخصوص سطح کسب و کار و ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت ایجاد حساب تک آدرسی، ذخیره سرد (آفلاین) و امکان انتقال وجوه به کیف پول سرد، یکی از قابل اعتماد ترین کیف پول‌ها محسوب می‌شود.

امکان پشتیبان گیری فوق العاده و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های امنیتی، این کیف پول را مناسب برای ذخیره بیت کوین و کلیدهای خصوصی کرده است.

هنگام ثبت نام، کدی را تنظیم کنند که تمام عملکردهای ضروری مانند ارسال بیت کوین، صدور حساب تک آدرسی، افزودن حساب‌های جدید یا تغییر سفارشات خرید/فروش را قفل می‌کند.

یک ویژگی پشتیبان‌گیری نیز در این کیف پول موجود است که با استفاده از 12 واژه تصادفی، این امکان را فراهم می‌کند که در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، کاربر بتواند حسابش را بازیابی کند.

این کیف پول اقدامات امنیتی جالبی مانند حفاظت از رابط کاربری تدارک دیده است. این ویژگی کاربر را ملزم به وارد کردن یک پین کد برای ارسال بیت کوین یا اشتراک کلیدهای خصوصی می‌کند؛ بنابراین در صورتیکه دستگاه شما آسیب ببیند یا به سرقت برود، کیف پول شما در مقابل سرقت وجوه یا اطلاعات حساس ایمن خواهد ماند.

صرافی داخلی مای سلیوم

Mycelium یکی از بهترین صرافی‌های غیر متمرکز ارز دیجیتال را به نام مای سلیوم لوکال تریدر (Mycelium Local Trader) در خود جای داده است. این صرافی یک بازار حضوری است که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌کند و کاربران بیت کوین را در خرید و فروش بیت کوین در یک محیط امن یاری می‌دهد.

این سرویس همچنین در زمینه محاسبه خودکار تعداد معاملات موفق و ناموفق شهرت یافته است. علاوه بر این، با دارا بودن قابلیت چت امن با استفاده از رمزگذاری سرتاسری با کلیدهای خصوصی بیت کوین، یک تجربه مبادلاتی ایمن و سریع را به وجود می‌آورد.

مزایا و معایب کیف پول مای سلیوم

معمولاً دارندگان بیت کوین از سرعت پایین تراکنش‌ها ناراضی هستند. یکی از بزرگترین مزایای کیف پول مای سلیوم، سرعت اتصال و انجام تراکنش‌هاست.

مورد دوم سیستم امنیتی بالای این کیف پول است که آن را به رغم آنلاین بودنش، ایمن می‌سازد. سطح ایمنی تأمین شده در این برنامه نسبت به رقبایش بالاتر است. همچنین این برنامه قابلیت تراکنش آفلاین دارد که خود نکته‌ای مثبت برای تأمین امنیت آن است.

این کیف پول با چندین کیف پول سخت افزاری همکاری دارد. این یعنی شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن مای سلیوم، وجوه خود را به یک کیف پول سخت افزاری منتقل کنید تا از سطح امنیتی بهتری برخوردار شوید.

از معایب این کیف پول می‌توان به نبود نسخه دسکتاپ و عدم پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین اشاره کرد. تیم توسعه دهنده در هر بروز رسانی روی بهبود این معایب کار می‌کنند.

مزایا

معایب

کسب عنوان بهترین برنامه تلفن همراه در سال 2014

فاقد نسخه دسکتاپ

امکان ایجاد چندین حساب توسط کاربر

کیف پول تک ارزی: قابلیت ذخیره فقط بیت کوین

قابلیت تراکنش آفلاین

ساختار پیچیده نامناسب برای مبتدیان

همگام سازی با چندین کیف پول سخت‌افزاری

 

سیستم امنیتی فوق سطح متوسط

 

اتصال فوق سریع

 

کامزدهای کیف پول مای سلیوم

ذخیره وجوه در کیف پول Mycelium رایگان است. اما این کیف پول کارمزد تراکنش از حساب کسر می‌کند. این یعنی هنگامی که وجوه از یک آدرس کیف پول به آدرس دیگر ارسال می‌شوند، کارمزد تراکنش از حساب کسر می‌شود؛ زیرا کاربران باید در تأمین هزینه‌های نگهداری و ایمن‌سازی شبکه بیت کوین مشارکت داشته باشند. این کارمزد بسته به میزان ترافیک شبکه متغیر است. در صورت افزایش ترافیک شبکه، به منظور کاهش بار، کارمزدها به طور خودکار افزایش می‌یابند. در نتیجه کارمزد معاملات از 0.25 تا 8 دلار متغیر است. علاوه بر این، میزان برداشت و سپرده در این بستر محدود است.

دانلود کیف پول مای سلیوم 

برای شروع کار با کیف پول مای سلیوم، ابتدا باید برنامه Mycelium را دانلود و نصب کنید. توسعه دهندگان کیف پول مای سلیوم برای گوشی‌های هوشمند، دو نسخه اندروید و iOS را به بازار عرضه کرده‌اند و این کیف پول مرتب در حال به‌روز رسانی و بهبود است.

حجم نسخه اندروید 25 مگابایت است؛ بنابراین فضای زیادی روی گوشی شما اشغال نمی‌کند.

شما می‌‎توانید نسخه اندروید و iOS این کیف پول را از  اینجا  دانلود کنید.

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول مای سلیوم

اکنون که کیف پول مای سلیوم را دانلود کردید، مراحل زیر را برای راه اندازی، ایمن سازی کیف پول خود دنبال کنید:

  • برنامه کیف پول Mycelium را باز کرده و گزینه Backup را انتخاب کنید.
  • برای ایمن سازی کیف پول، 12 واژه بازیابی اطلاعات در اختیار شما قرار داده می‌شود، عبارت را در جایی یادداشت کنید و کلمات را با کسی در میان نگذارید. این واژگان در آینده به عنوان کلید خصوصی بازیابی شما عمل خواهند کرد. توجه داشته باشید که کاربران مجاز نیستند از این صفحه عکس بگیرند.
  • در مرحله آخر، از شما خواسته می شود که یک پین کد قوی و معتبر برای امنیت بیشتر تنظیم کنید. این پین کد را به خاطر بسپارید؛ زیرا بدون این پین کد شما قادر نخواهید بود به نرم افزار دسترسی پیدا کنید.

همانطور که مشاهده کردید، کیف پول جدید شما تنها در چند ثانیه ایجاد شد.

فرایند راه اندازی کیف پول مای سلیوم والت-۱.png

آموزش انتقال بیت کوین در کیف پول مای‌سلیوم

انتقال بیت کوین شامل واریز و دریافت این ارز دیجیتال است.

به طور کلی برای انتقال بیت کوین در کیف پول مای سلیوم به برگه "Balance”بروید.

ارسال یا واریز بیت کوین با استفاده از کیف پول مای سلیوم

  • در برگه "Balance” گزینه "send”را انتخاب کنید.

 

نحوه انتقال بیت کوین در کیف پول مای سلیوم

  • در فضای خالی ، آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید. می‌توانید آدرس را به سه روش مختلف وارد کنید:
  1. می‌توانید کد QRگیرنده را اسکن کنید،
  2. آدرس را در کلیپ بورد خود کپی کنید،
  3. آدرس را به صورت دستی وارد کنید.
  • پس از وارد کردن آدرس، مقدار بیت کوین مورد نظر خود برای ارسال را تایپ کنید.
  • اکنون پنجره دیگری باز می‌شود که از شما می‌خواهد نوع کارمزد ماینر را انتخاب کنید.
  • پیش از زدن دکمه “Send”، تمامی جزئیات معامله را کنترل و تأیید کنید.
  • پین کد را برای تأیید تراکنش وارد کنید، سپس می‌توانید به برگه تراکنش‌ها (Transactions) بروید و وضعیت معامله و معاملات قبلی خود را مشاهده کنید.

آیا می‌توان در کیف پول مای سلیوم بیت کوین خرید و فروش کرد؟

مای سلیوم نه تنها یکی از بهترین کیف پول‌های تلفن همراه برای واریز و دریافت بیت کوین است، بلکه به عنوان یک ابزار معاملاتی محلی نیز عمل می‌کند. این عملکرد به این صورت است که وقتی دو کاربر در کنار یکدیگر حضور دارند، می‌توانند با استفاده از قابلیت “Local trader” اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنند. این عملکرد کاملاً غیر متمرکز است و پس از انجام عملیات فروش، بیت کوین فروخته شده در کیف پول فروشنده باقی می‌ماند؛ مگر اینکه فروشنده خود اقدام به انتقال بیت کوین به خریدار کند.

این قابلیت جذاب و جدیدی است که فقط در کیف پول مای سلیوم یافت می‌شود و آدمی را به یاد معاملات سنتی می‌اندازد که در آن معامله، حضوری و اعتباری انجام می‌شود.

در این روش کاربران می‌توانند فروشندگان نزدیک به خود را فیلتر و تعیین کنند. با استفاده از این قابلیت جدید، می‌توانید با خریدار یا فروشنده به صورت حضوری یا در محل به بحث و تبادل نظر پرداخته و به توافق برسید.

خرید و فروش بیت کوین با مای سلیوم

خدمات مشتریان کیف پول مای سلیوم

تیم پشتیبانی از مشتریان مای سلیوم به صراحت اعلام کرده است که از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، تیک توک، بیت کوین تاک، ردیت و غیره استفاده نمی‌کند.

خدمات مشتریان کیف پول مای سلیوم

تنها راه ارتباطی با تیم پشتیبانی مای سلیوم، از طریق حساب ایمیل آنها به آدرس [email protected] است.این تیم به صورت شبانه روزی کار پاسخدهی به ایمیل‌ها را انجام می‌دهد. با اینحال، در شبکه‌های اجتماعی، شکایاتی مبنی بر پاسخ دیرهنگام به چشم می‌خورد. تیم پشتیبانی مای سلیوم برای رفع این مشکل، یک کتابخانه وسیع آموزشی شامل پاسخ به سؤالات متداول و همچنین یک صفحه پرسش و پاسخ جامع در دسترس مشتریان قرار داده‌ است.

و اما سخن پایانی

اگر در پورتفوی خود بیت کوین دارید و به دنبال کیف پول برتر ارزهای دیجیتال هستید، کیف پول مای سلیوم باید در لیست سه مورد برتر شما قرار گیرد. در مجموع، این کیف پول ویژگی‌های پیشرفته و مناسبی دارد که تنها با نصب، استفاده روزانه و مقایسه آن با سایر کیف پول‌ها، به آن‌ها پی خواهید برد.

با اینحال، نمی‌توان منکر جنبه‌های منفی این کیف پول شد. مای سلیوم فقط مخصوص بیت کوین است و ارزهای بسیار کمی را می‌توان در آن ذخیره‌سازی کرد. البته در بروز رسانی جدید ارزهای استاندارد ERC-20 نیز گنجانده شده اند که طیف وسیعی از ارزها را شامل می شود.

مای سلیوم یک کیف پول نرم افزاری است بنابراین نقطه ضعف تمامی کیف پول‌های نرم افزاری را به هنگام اتصال به اینترنت دارد و با اندکی بی‌احتیاطی، می‌تواند به راحتی طعمه هک و بدافزار شود؛ بنابراین لازم است که کاربران برای برخورداری از سطح امنیت بالا، از اقدامات امنیتی پیشگیرانه که در کیف پول گنجانده شده، استفاده کنند.

در این مقاله بررسی مای سلیوم، تمام ویژگی‌های لازم، مزایا و معایب، امنیت و ... پوشش داده شده‌اند و راهنمای خوبی برای کاربران مبتدی به شمار می‌آید. با اینحال توجه داشته باشید این مطلب هیچ گونه پیشنهاد یا مشاوره مالی برای خرید بیت کوین ارائه نمی‌دهد. ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند؛ بنابراین در صورتیکه به تازگی قدم در این مسیر پر ماجرا و جذاب گذاشته‌اید، توصیه می‌کنیم از صفحه آموزش رایگان ارز دیجیتال دنیای ترید دیدن بفرمایید.

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه