نمودار داوجونز در لایت فارکس
فارکس

نمودار داوجونز در لایت فارکس

با گسترش دانش تحلیل فاندامنتال، نماد داوجونز در لایت فارکس تبدیل به یکی از مباحث داغ در مارکت forex شده است. شاخص داوجونز نه تنها یکی از بزرگترین شاخص های سهام در جهان است، بلکه به عنوان یکی از سه نماد بزرگ اصلی سهام ها در ایالات متحده امریکا نیز دسته‌بندی می‌شود. پیش از هر معامله، بر شما واجب است که با تحلیل این شاخص، حال و هوای بازار را مورد سنجش قرار دهید. در این مطلب ترید این شاخص در لایت فارکس نیز بررسی می‌شود.

نماد داوجونز در لایت فارکس چیست؟

  • ✅ نماد داوجونز یا همان DJIA مخفف Dow Jones Industrial Average و در برگیرنده 30 سهام بزرگ در امریکا است. به کمپانی‌های زیر مجموعه‌ی آن، اصطلاحاً  "بلو چیپ" (Blue-chip) گفته می‌شود.
  • ✅ بد نیست بدانید نام دیگر داوجونز، Dow 30 است و این نماد نشان دهنده‌ی وضعیت کلی اقتصاد امریکا یا اصطلاحا دماسنج اقتصاد ایالات متحده است.
  • ✅ نماد داوجونز در بروکر لایت فارکس YM می باشد.
  • ✅ خوشبختانه معامله شاخص داوجونز در لایت فارکس امکان پذیر می‌باشد و شما می‌توانید هم در حساب معاملاتی کلاسیک و هم در حساب ECN آن را ترید کنید.

نماد داوجونز در لایت فارکس

تاریخچه نماد داوجونز

داوجونز یا دقیق‌تر بگوییم داوجونز و شرکا یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری و خبری در زمینه‌ی امور مالی است.

تاریخچه‌ی این شاخص به قرن نوزدهم یا دقیق‌تر بگوییم، سال 1882 میلادی بر می‌گردد.

 

  • 💡 بنیانگذاران اولیه‌ی این کمپانی سه شخص به نام‌های چارلز داو (Charles Henry)، ادوارد جونز (Edward Jones) و چارلز برگستریسر (Charles Bergstresser) بودند که موفق شدند میانگین صنعتی بازار بورس ایالات متحده را محاسبه کنند.
  • 💡جالب است بدانید چالز داو روزنامه نگار آمریکایی، به عنوان پدر تحلیل تکنیکال شناخته شده است. 

 

 

این شرکت علاوه بر میانگین صنعتی معروف داوجونز، میانگین ‌های مختلف دیگر بازارها را نیز ایجاد کرد.

در نهایت این افراد در سال 1889 میلادی موفق شدند با همکاری یکدیگر وال استریت ژورنال را تأسیس کنند که همچنان پس از گذر بیش از یک قرن، یکی از تاثیرگذارترین نشریات مالی در جهان است.

یادتان باشد اگر در بروکر لایت فارکس یک حساب لایو باز کنید قادر خواهید بود نماد داوجونز را ترید هم کنید. شما می‌توانید نمودار این شاخص را در ابتدای این مطلب ملاحظه فرمایید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: لیست بهترین بروکرهای جهان

کاربرد و مزایای نمودار داوجونز در لایت فارکس

شما می توانید با باز کردن یک حساب واقعی در بروکر لایت فارکس از ویژگی‌ها و مزایای داوجونز که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد بهره‌مند شوید.

محاسن ترید کردن داوجونز در لایت فارکس

اصلی‌ترین این ویژگی‌های دریافت تأییدیه پیش از ترید است. اما به طور دقیق‌تر مزایای استفاده از این شاخص در ادمه آمده است.

ارزیابی وضعیت کلی بازار

بسیاری از حرفه‌ای‌ها در بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس قبل از اینکه دارایی‌های مورد نظر خود را ترید کنند اول سری به چارت داوجونز می زنند.

دلیل این موضوع این است که شاخص صنعتی داوجونز وضعیت کلی بازار را نمایش می‌دهد. زیرا نقدینگی بالایی در شرکت‌های بلوچیپ در جریان است و برایند کلی این شرکت‌ها می‌تواند به عنوان مشت نمونه‌ی خروار تلقی شود!

 

💡 فراموش نکنید شاخص داوجونز شامل قیمت 30 سهم از پرمعامله‌ترین سهام ها در بورس نیویورک (NYSE) و نزدک است و به سرمایه گذاران کمک می‌کند جهت کلی قیمت دیگر سهام ها را پیش بینی کنند.

 

 

کاهش ریسک سرمایه گذاری

از آنجا که نماد داوجونز لایت فارکس ترکیبی از 30 کمپانی گردن کلفت و سود ساز امریکا است دارای نوسانات بسیار کمی می‌باشد. همین فاکتور مهم و اساسی باعث شده تا نماد داوجونز برای کاهش ریسک معاملات در بروکر لایت فارکس بسیار مناسب باشد.

نقدینگی بالا و مارجین کم

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم داوجونز، نقدینگی بسیار بالای این شاخص است؛ بنابراین به علت مارجین بسیار کمی که شما در بروکر لایت فارکس به آن نیاز دارید، ترید کردن این نماد پر اهمیت و سودمندتر است.

جدول لیست سهام های درون شاخص داوجونز

در جدول زیر، نام 30 شرکت شاخص داوجونز آمده است. هر یک از این شرکت‌ها بنا به مقیاسش، وزنی در این شاخص دارد که در این جدول به آن اشاره شده است. 👇 👇 👇

#

     نماد

      اسم شرکت

               وزن

1

AXP

American Express Co

2.96645

2

AMGN

Amgen Inc

5.104843

3

AAPL

Apple Inc

3.543633

4

BA

Boeing Co

3.922309

5

CAT

Caterpillar Inc

4.685899

6

CSCO

Cisco Systems Inc

1.005201

7

CVX

Chevron Corp

2.742232

8

GS

Goldman Sachs Group Inc

6.403646

9

HD

Home Depot Inc

5.740254

10

HON

Honeywell International Inc

3.596568

11

IBM

International Business Machines Corp

2.843565

12

INTC

Intel Corp

0.745063

13

JNJ

Johnson & Johnson

2.791575

14

KO

Coca-Cola Co

1.0795

15

JPM

JPMorgan Chase & Co

2.806321

16

MCD

McDonald’s Corp

5.132634

17

MMM

3M Co

1.795448

18

MRK

Merck & Co Inc

1.931567

19

MSFT

Microsoft Corp

6.985933

20

NKE

Nike Inc

1.999249

21

PG

Procter & Gamble Co

2.875893

22

TRV

Travelers Companies Inc

3.189345

23

UNH

UnitedHealth Group Inc

10.217626

24

CRM

Salesforce Inc

4.181502

25

VZ

Verizon Communications Inc

0.678327

26

V

Visa Inc

4.668506

27

WBA

Walgreens Boots Alliance Inc

0.398715

28

WMT

Walmart Inc

3.169495

29

DIS

Walt Disney Co

1.721717

30

DOW

Dow Inc

0.965122

آیا می توان شاخص داوجونز را در لایت فارکس ترید کرد؟

وقتی صحبت از بروکر لایت فارکس می‌شود، دغدغه‌ی بسیاری از معامله گران این است که آیا امکان ترید کردن نماد داوجونز در این شرکت فراهم می‌باشد یا خیر؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و شما می‌توانید پس از ثبت نام اولیه در لایت فارکس یک حساب معاملاتی کلاسیک و یا ECN باز کنید.

 

  • 💡 فقط توسط دو حساب معاملاتی کلاسیک و ECN است که شما می توانید نماد داوجونز را ترید کنید.

 

 

تصویر نماد داوجونز

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بعد از ورود با سایت لایت فارکس ابتدا روی گزینه مربع (تجارت فارکس) رفته و سپس از جدول دارایی های معاملاتی روی شاخص های سهام جهانی که با مستطیل قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید.

در انتها بعد از ورود به شاخص های سهام جهانی درست مثل عکس زیر روی شاخص داوجونز که در لایت فارکس با نماد YM مشخص شده کلیک کرده و آن را تحلیل و سپس ترید کنید.

تصویر نماد داوجونز در لایت فارکس

راهنمای قدم به قدم ورود به لایت فارکس

این قسمت مختص افرادی است که قصد ورود و باز کردن یک حساب معاملاتی در لایت فارکس دارند.

اولین کاری که باید انجام دهید، ورود و ثبت نام در بروکر لایت فارکس است.

تصویر نحوه ثبت نام در لایت فارکس

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، گزینه ثبت نام درست در بالای این سایت و با رنگ آبی مشخص شده است.

تصویر دکمه رجیستر در لایت فارکس

پس از کلیک روی گزینه ثبت نام، با تصویر بالا مواجه خواهید شد.

در این قسمت کشور، ایمیل یا یک شماره تلفن شخصی به علاوه یک پسورد برای خودتان مشخص کنید، باکس شرایط و قوانین لایت فارکس را خوانده و تیک آن را فعال کنید و سپس روی دکمه Register یا همان ثبت نام بزنید.

سپس یک رمز برای شما یا به آدرس ایمیل و یا تلفنی که وارد کرده اید فرستاده می شود آن را وارد کنید، ثبت نام شما به همین راحتی تمام شد.

حال تنها کاری که باید قبل از ترید کردن بکنید شارژ کردن حسابتان است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بررسی کامل بروکر لایت فارکس

استفاده از فیلترشکن (VPN) و DNS مخفی

ما ایرانی‌ها به علت تحریم‌ها برای ورود به بیشتر بروکرها با مشکل مواجه هستیم. اما نگران نباشید! برای ورود و ترید در لایت فارکس کافیست خیلی ساده با استفاده از یک فیلترشکن (VPN) و یا یک DNS مخفی اقدام کنید.

استفاده از VPN

همان گونه که مستحضر هستید VPN به شما کمک می کند از طریق سرورهای خارج از کشورتان وارد لایت فارکس شوید.

به کارگیری DNS مخفی

DNS مخفی هم در واقع همین کار VPN را منتهی به صورت مطمئن‌تر انجام داده و شما را از طریق دیگر سرورها وارد سایت لایت فارکس می کند. با DNS مخفی دیگر نگران نشتی آی پی نخواهید بود.

و اما سخن پایانی...

شاخص داوجونز در فارکس یکی از مهم‌ترین نمودارها و بروکر لایت فارکس یکی از معتبرترین بروکرهای جهان است. بنابراین با تحلیل نمودار داوجونز در لایت فارکس شما می‌توانید ترید کم ریسک‌تر و مطمئن‌تری را تجربه کنید. از سوی دیگر خود این شاخص با باز کردن یک حساب کلاسیک در لایت فارکس قابل ترید کردن است.

در این مطلب سعی شد تمامی نکات مهم در این زمینه در اختیارتان قرار گیرد. زین پس، با تحلیل شاخص داو جونز با اشراف بیشتر و اصطلاحاً چشمان کاملاً باز ترید کنید!

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش افتتاح حساب دمو در نرم افزار متاتریدر فارکس

سوالات متداول (FAQ)

در صورت داشتن هرگونه سؤال، آن را در بخش نظرات، زیر همین مطلب ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان توسط یکی از کارشناسان دنیای ترید پاسخ داده شود.

 

 

آیا معامله نماد داوجونز در لایت فارکس تحریم است؟

پاسخ این سوال خیر است؛ شما به راحتی می توانید بعد از ثبت نام در لایت فارکس و باز کردن یکی از حساب های کلاسیک یا ECN نماد داوجونز را ترید کنید.

تفاوت معامله نماد داوجونز در حساب‌های کلاسیک و ECN؟

کاربران کارگزاری لایت فارکس می‌توانند نماد داوجونز را در هر دو نوع حساب لایت فارکس معامله کنند. عمده‌ ترین تفاوت بین آن‌ها مربوط به میزان اسپرد موجود در هر حساب بوده به طوریکه در حساب‌های کلاسیک میزان اسپرد شناور از ۷.۶ شروع شده در حالی که در حساب‌های ECN میزان اسپرد از ۲.۶ شروع شده و همچنین در ازای هر لات معامله، ۵ دلار کمیسیون نیز محاسبه می‌شود.

نماد داوجونز در متاتریدر 4 لایت فارکس چیست؟

اگر قصد ترید نماد داوجونز در لایت فارکس را دارید باید دنبال نماد YM بگردید. در حقیقت شاخص صنعتی داوجونز در لایت فارکس فقط با نماد YM قابل مشاهده و ترید کردن می باشد.

نماد داوجونز در تریدینگ ویو چیست؟

اگر قصد ترید کردن داوجونز را در تریدینگ ویو را دارید، شما می توانید نماد DJIA یا US30 را تایپ کنید و پس از تحلیل و بررسی نماد مربوطه آن را ترید کنید. نمودار تریدینگ ویو داوجونز در ابتدای مطلب آمده است.

نماد داوجونز در فارکس چیست؟

شاخص داوجونز در بازار بین المللی فارکس با نمادهای: DJIA و US30 معروف است و در لایت فارکس هم به جای این دو نماد از YM استفاده شده است.

نماد داوجونز در آلپاری چیست؟

مشتریان بروکر آلپاری می ‌توانند شاخص داو‌جونز را در این بروکر با نماد WallSt30 معامله نمایند. ضمناً اسم کامل این نماد WallSt30 Dow Jones Industrial Average میباشد.

نماد داوجونز در متاتریدر 5 چیست؟

شاخص داوجونز در متاتریدر 5 با نمادهای DJIA، US30، YM و WallSt30 قابل مشاهده و معامله می باشد.

 

 

 

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه