ورود یوتیوب به عرصه WEB3
اخبار ارز دیجیتال

ورود یوتیوب به عرصه WEB3

یوتیوب در حال افزودن ویژگی NFT به پلتفرم خود به منظور ایجاد ابزاری برای افزایش درآمد تولید کنندگان محتوی است. به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به نقل از سایت کوین دسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی پخش ویدیو یوتیوب، سوزان ووجیکسکی (Susan Wojcicki) در نامه سالانه خود، با اعلام این خبر خطاب به تولیدکنندگان محتوا، گفت:

"یوتیوب در حال بررسی زیرساخت ها  به منظور ایجاد ابزار درآمدزایی از توکنهای غیرمثلی (NFT) است."

وی، در این نامه‌ با برشمردن اولویتهای سال ۲۰۲۲ شرکت یوتیوب افزود:

"همواره به فکر توسعه اکوسیستم یوتیوب برای استفاده از فناوریهای نوظهور مانند NFT بوده ایم تا از این طریق تولید کنندگان محتوا بتوانند به کسب درآمد بپردازند."

ووجیکسکی تأکید کرد که وی و تیم توسعه یوتیوب رویکردی آینده نگر داشته و به طور مداوم رویدادهایی را که در فضای وب 3 اتفاق می افتد، به عنوان "منبع الهام برای تداوم نوآوری در یوتیوب" دنبال می کنند. با اینحال، ووجیکسکی جزئیات بیشتری در مورد زمان دقیق برای ورود به عرصه WEB3 اعلام نکرد.

یوتیوب و راه اندازی توکن های غیرمثلی

به احتمال قوی یوتیوب در پلتفرم خود کادری اضافه خواهد کرد که در آن تولیدکنندگان محتوی بتوانند NFT خود را به اشتراک بگذارند و فالوورها با خرید این توکن های غیرمثلی از تولیدکننده محتوی حمایت کنند.

 

گفتنی است که NFT یا توکن های غیر مثلی دارایی‌های دیجیتالی شاخص و معرف یک فایل دیجیتالی شامل عکس (jpeg)، فایل صوتی (mp3)، فایل ویدئوی و این اواخر، زمین مجازی هستند که اطلاعات مالکیت آنها با استفاده از فناوری بلاک چین به صورت یکتا نگهداری می شوند. NFTها دارایی های بسیار پرطرفداری هستند و مانند یک اثر هنری قیمت ثابت و معینی ندارند و تنها خالق اثر و مقبولیت این آثار در بازار ارز دیجیتال عنصر تعیین کننده قیمت آن ها به شمار می آید. نگاهی به حجم معاملات توکن های غیرمثلی، افزایش چشمگیر محبوبیت این دارایی ها را نشان می دهد.

 

 

ورود یوتیوب به عرصه وب تری و NFT گام دیگری در راه گسترش مقبولیت ارز دیجیتال به شمار می آید، اما این خبر کسی را شگفت زده نکرد، زیرا پیش از این حرکت های بسیاری از سوی مدیرعامل های شبکه های اجتماعی صورت گرفته بود.

به عنوان مثال مدتی است که توییتر ابزاری را راه اندازی کرده که بواسطه آن کاربران می توانند به جای عکس پروفایل خود، NFTها ی خود را به صورت تصاویر شش ضلعی نمایش دهند. همچنین چندی است که مدیر عامل معروف شرکت متاپلتفرمز (Meta Platforms)، مارک زاکربرگ اعلام کرده که قصد دارد  قابلیت تولید و فروش NFTها را در فیسبوک و اینستاگرام فراهم کند.تیک تاک نیز اخیراً با انتشار کلکسیون NFT خود، به این موج پیوست.

و این موج همچنان ادامه دارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز بیبی دوج

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام