اخبار ریپل - رصد جدیدترین اخبار XRP: پیروزی دادگاه ریپل و جهش قیمت
اخبار ارز دیجیتال

اخبار ریپل - رصد جدیدترین اخبار XRP: پیروزی دادگاه ریپل و جهش قیمت

امروز روند نمودار ارز ریپل چیست؟ XRP بخریم یا بفروشیم؟  اخبار بنیادین ریپل نقش مهمی در تعیین روند و آینده این ارز دارند. اگر به ارز آینده دار ریپل علاقه مندید و تمایل دارید اخبار مرتبط را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم این صفحه را دنبال کنید. چرا که در این صفحه آخرین و تازه‌ترین اخبار ریپل را منتشر می‌کنیم.

اطلاعات فاندامنتال ارز ریپل

✔️ ریپل (Rippel) ارز دیجیتال اصلی بلاکچین ریپل، با علامت اختصاری XRP است که در سال 2012 راه‌اندازی شد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، مدت زیادی است که ارز ریپل جزو 10 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار است.

✔️ بلاک چین Rippel اولین و پیشروترین شبکه تراکنش است به استناد داده‌های ریپل اسکن، سرعت انجام تراکنش در ریپل 13 تراکنش در ثانیه است و به گزارش سایت ریپل کارمزد هر تراکنش، 0.0002 دلار معادل 7 تومان است. 

✔️ لجر ریپل (XRP Ledger) طیف گسترده ای از اپلیکیشن‌های پرداخت، شامل پرداخت های خرد و کلان، و همچنین DeFi را پوشش می‌دهد. هدف اصلی این شبکه، ایجاد سهولت در پرداخت‌های فرامرزی است.

✔️ ریپل با 6 بانک بزرگ در جهان همکاری دارد. این بانک‌ها شامل بانک BofA، دومین بانک بزرگ آمریکا، بانک PNC، بانک تجاری سیام (تایلند)، بانک سانتاندر (ایالات متحده آمریکا)، بانک استاندارد چارترد (بریتانیا) و بانک کوالیکس (مکزیک) است.

 

 

آخرین دادگاه ریپل حجم معاملات XRP را منفجر کرد!

اخیراً قاضی پرونده‌ی ریپل، آنالیسا تورس درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تجدید نظر موقت در رأی قبلی دادگاه رد را کرد.

پس از رد درخواست تجدید نظر SEC، حجم معاملات 24 ساعته‌ی ریپل با 78 درصد افزایش به 1,614,177,904 دلار رسید.

طبق تحلیل تکنیکال، در نمودار روزانه، ارز XRP پس از یک ریزش دوماهه و برخورد با کف کانال صعودی، مدت 23 روز است که در روند صعودی کوتاه مدت قرار گرفته است. در حال حاضر، قیمت برای آزمایش سطح 0.55 تتر در چالش است.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز ریپل

نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز ریپل به تتر (XRPUSDT) - تایم فریم روزانه - منبع: TradingView

مقاومت‌های پیش روی ارز ریپل برای دستیابی به قیمت 1 تتر، سطوح 0.55، 0.60 و 0.90 تتر است.  

رأی قبلی دادگاه که در 13 ژوئیه صادر شده بود، دربردارنده‌ی پیروزی‌هایی برای هر دو طرف پرونده، یعنی هم SEC و هم ریپل بود. در دو مورد خاص، رأی بر خلاف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بود و اکنون این نهاد، برای تغییر رأی درخواست تجدید نظر داده بود که بی‌نتیجه ماند.

با این حکم قرار است پرونده به سمت صدور رأی نهایی در تاریخ 23 آوریل 2024 پیش برود. علاوه بر این، دادگاه تاریخ 4 دسامبر 2023 را برای ارائه‌ی اسناد مقدماتی از سوی هر دو طرف تعیین کرد.

توجه داشته باشید، در صورت نبود کاتالیزگر برای افزایش قیمت ریپل، امکان دارد این ارز مدت‌ها (حداقل تا مارس 2024) زیر سطح یک تتر حرکت کند.

آخرین اخبار ارز XRP (28 تیر 1402): ریپل از بیت کوین جلو زد!

میانگین هفتگی حجم معاملات ریپل XRP، از بیت کوین پیشی گرفت. اکنون ریپل 21 درصد از کل حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هفته گذشته را به خود اختصاص داده است.

این اتفاق، پس از پیروزی شرکت ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اتفاق افتاد. همان طور که در  اخبار هفته‌ی گذشته‌ی ریپل ذکر شد، پیش از این SEC در شکایتی علیه ریپل ادعا کرده بود که این ارز جزو اوراق بهادار است و باید از قوانین مربوطه تبعیت کند. با این حال، در آخرین جلسه‌ی دادگاه، این شکوائیه رد شد.

این حکم باعث شد تا صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال، مجدداً XRP را لیست کنند، که متعاقباً باعث افزایش تقاضا و حجم معاملات شد. 

🔵 افزایش اخیر حجم معاملات هفتگی نشان دهنده افزایش علاقه و فعالیت پیرامون ریپل است.

طی 7 روز گذشته، ارز XRP یک افزایش قیمت 59.4 درصدی داشته است. ارزش بازار XRP از سقف 25 میلیارد دلار در اوایل هفته گذشته و به بیش از 39 میلیارد دلار تا امروز رسیده است.

آخرین اخبار ارز ریپل (23 تیر 1402): جهش 90 درصدی قیمت به دنبال پیروزی ریپل در دادگاه 🚀

🔵 روز گذشته ریپل (XRP) در دادگاه منطقه‌ی جنوبی نیویورک، در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در پرونده‌ی دو ساله‌ی خود به پیروزی رسید.

به گزارش دنیای ترید، در طول دو سال گذشته و جلسات مختلف دادگاه، شرکت ریپل مشغول اثبات این موضوع بود که ارز دیجیتال ریپل، با نماد XRP در دسته‌ی اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد. در این راه، به انواع کارها از جمله افشای سخنرانی یکی از اعضای SEC دست زد. این اسناد که توسط SEC پنهان و مهر و موم شده بودند، به اسناد هینمن معروف هستند.

روز گذشته همزمانی انتشار گزارش PPI و اخبار پیروزی ریپل در مقابل SEC در دادگاه به عنوان یک انگیزه‌ی مهم، توسط جامعه‌ی ریپل مورد استقبال قرار گرفت. این خبر را با یک کندل 90 درصدی جشن گرفت. روز گذشته قیمت ارز دیجیتال ریپل از 0.4720 تا 0.9370 رشد کرد که در سه سال گذشته بی‌سابقه بود.

در حال حاضر ارز دیجیتال ریپل روند نزولی سنگین 2 ساله اش را شکسته و آماده فتح سقف‌های قبلی است.

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل 23 تیر 1402

🟢 این ارز دیجیتال، چندی است که یک کانال صعودی تشکیل داده است. روز گذشته، قیمت با یک اسپایک از الگوی کانال صعودی کوتاه مدت خود خارج شد و مقاومت رو تبدیل به حمایت کرد. انتظار داریم، قیمت به صعود خود تا سطوح مقاومت بعدی ادامه دهد.

🔵 سطوح مقاومت ریپل :

  • 1.3560 دلار
  • 1.6950 دلار
  • 1.9800 دلار

آخرین اخبار رمزارز ریپل (28 خرداد 1402)

رویدادهای اخیر ریپل چشم انداز این ارز را متحول کرده است. انتشار "اسناد هینمن" در هفته‌ی گذشته همه‌ی توجهات را به خود جلب کرد و باعث ایجاد موج صعودی کوتاه مدت در بازار این ارز شد. با وجود ریزش بعدی، انعطاف پذیری ارز XRP قابل توجه است؛ زیرا نشان می‌دهد سرمایه گذاران ریپل با احتیاط در حال بازگشت هستند. این ارز به تازگی از روند نزولی دو ساله‌ی خود خارج شده و موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد.

بازی کریپتویی ریپل وایرال شد!

ریپل از راه‌اندازی یک بازی برای کسب درآمد در لجر ریپل (XRPL) خبر داد. این بازی که زیرپمون (Zerpmon) نام دارد، به بازیکنان امکان می‌دهد بدون پرداخت وجه اولیه و به صورت کاملاً رایگان، وارد بازی شوند و فرایند کسب درآمد را آغاز کنند. پس از هر بازی، وجه پاداش در غالب ارزهای ریپل مستقیماً  به کیف پول XummWallet  واریز می‌شود.

این بازی با دیسکورد ادغام شده و توسط XRP Ledger (XRPL) پشتیبانی می‌شود. تجربه‌ی بازی منحصربه‌فردی که Zerpmon ارائه می‌دهد، توجه علاقه‌مندان به کریپتو و طرفداران بازی را به یک اندازه به خود جلب کرده است.

یکی از کاربران توییتر با مدارک تصویری نشان داده بود، ظرف یک روز بازی توانسته 40 واحد ریپل به عنوان پاداش دریافت کند. این توییت که بازتاب گسترده‌ای میان اعضای جامعه داشت، باعث افزایش علاقه‌ی کاربران به شبکه ریپل شده و به عنوان یک خبر فاندامنتال مثبت برای ارز دیجیتال ریپل عمل کرد.

گسترش تعداد کشورهای خواهان مشارکت با ریپل 

مدتی است شبکه‌ی ریپل با راه‌اندازی بخش CBDC، در تلاش است به عنوان یک شبکه‌ی قوی در چشم‌انداز مالی جهانی نقش آفرینی کند.

راه‌اندازی راه حل جدید CBDC در ریپل لجر توجه و علاقه‌ی قابل توجهی را از سوی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به خود جلب کرده است که باعث ایجاد ابتکارات مشترک در مناطق مختلف شده است.

تاکنون چهار کشور هنگ کنگ، بوتان، پالائو و مونته نگرو پروژه های آزمایشی خود را با استفاده از پلتفرم ریپل XRP Ledger CBDC آغاز کرده‌اند.

آنتونی ولفر (Antony Welfare)، مشاور CBDC در ریپل، در تازه‌ترین توییت خود تأکید کرد که پلتفرم ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مبتنی بر لجر ریپل به عنوان پایه‌ای برای برنامه‌های آزمایشی CBDC در چهار منطقه و کشور مختلف عمل می‌کند که کلمبیا پنجمین و تازه‌ترین عضو آن است.

با استفاده از پلتفرم CBDC ریپل، این کشورها به دنبال بهره بردن از سرعت، مقیاس پذیری و امنیتی است که XRP Ledger ارائه می‌دهد. مزایای بالقوه CBDC های مبتنی بر بلاک چین به رسمیت شناخته شده است و مؤسسات آینده نگر را به خود جلب کرده است.

سرانجام اسناد هینمن منتشر شدند

اسناد هینمن سرانجام در تاریخ  12 ژوئن  (22 خرداد) پس از طی یک فرایند طولانی قضایی میان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از مهر و موم خارج شدند و در دسترس عموم قرار گرفتند، اما آنها دقیقاً چه چیزی را فاش می‌کنند؟

کسانی که به دقت پرونده را زیر نظر دارند، می‌دانند اسناد هینمن شامل ایمیل‌ها و مکالمات میان اعضای مختلف SEC در زمان آماده سازی اعضا برای سخنرانی عمومی هستند و به عنوان یک دفاعیه کلیدی در طول نبرد قانونی آن با SEC در نظر گرفته می‌شود.

با وجود اینکه برخی اسناد هینمن را فاقد ارزش قضایی ارزیابی می‌کنند، بسیاری نیز معتقدند این اسناد بسیار جنجالی هستند؛ زیرا هینمن به عنوان عضو رسمی SEC ثابت می‌کند که هیچ یک از ارزهای دیجیتال به جز اتریوم، قابل طبقه‌بندی به عنوان اوراق بهادار نیستند.

انتشار این اسناد حتی اگر تأثیری در روند کلی پرونده‌ی ریپل نداشته باشد، خود برگ برنده‌ای برای تقویت احساسات جامعه‌ی ریپل و افزایش ارزش این ارز دیجیتال شده است.


آخرین اخبار رمزارز ریپل (6 خرداد 1402)

اظهارات مثبت بانک فدرال رزرو آمریکایی در مورد رمز ارز ریپل

بانک فدرال رزرو آتلانتا، اخیراً مدل کسب و کار ریپل و نحوه‌ی استفاده‌ی این شرکت از رمزارز XRP برای رفع نیازهای تراکنش‌های بین المللی را مورد توجه قرار داده است. این بانک از ریپل به عنوان یک "ابزار پرداخت بین المللی" یاد کرده است.

فدرال رزرو آتلانتا در مقاله‌ای با عنوان با عنوان: "مقدمه ای بر وب 3 با مفاهیمی برای خدمات مالی" از ریپل و استلار به عنوان دو شرکت برجسته‌ی مبتنی بر بلاک چین برای معرفی انتقال دارایی به شیوه‌ی مقرون‌به‌صرفه یاد می‌کند.

در این مقاله همچنین، بر نرخ رو به رشد پذیرش وب 3 و فناوری بلاک چین در میان مؤسسات عمومی مانند بانک‌های مرکزی تاکید شده است.

این مقاله با واکنش‌های مطلوبی روبرو شده است که نشان از توجه روزافزون نهادهای رسمی بزرگ به ارز دیجیتال و فناوری ریپل است.

آخرین اخبار رمزارز ریپل (29  اردیبهشت 1402)

پرونده‌ی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) حدود دو سال به طول انجامیده است. نتیجه‌ی هر یک از جلسات دادگاه در قیمت رمز ارز ریپل (XRP) نمود پیدا می‌کند.

در تازه‌ترین بروزرسانی دادگاه ریپل، اخبار دلگرم کننده ای برای طرفداران ریپل رسید. مهم‌ترین جنبه‌ی حکم جدید دادگاه برای اعضای انجمن XRP رد درخواست SEC برای مهر و موم کردن مذاکرات داخلی مربوط به سخنرانی جنجالی ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی شرکت SEC در سال 2018 بود.

این توییت که توسط وکیل طرفدار رمزارز، جیمز کی فیلان (James K. Filan) به اشتراک گذاشته شد، با استقبال بی‌سابقه‌ی جامعه‌ی ریپل روبرو شد و در کمتر از سه روز، بیش از 3 میلیون بازدید به ثبت رساند.

پاشنه آشیل SEC در نبرد با ریپل چه بود؟

اسناد مهمی به نام اسناد هینمن (Hinman)، نقطه ضعف اصلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در نبرد حقوقی با ریپل است. هینمن مدیر امور مالی سابق SEC بود و سخنرانی وی در نشست یاهو Finance All Markets Summit در ژوئن 2018، بسیار جنجالی شد. هینمن در این سخنرانی ثابت کرده بود بیت کوین و اتریوم از دسته‌ی دارایی‌های غیر از اوراق بهادار هستند و مشمول قوانین SEC نمی‌شوند.

با توجه به تلاش‌های قابل توجهی که SEC برای اطمینان از مهر و موم شدن اسناد Hinman انجام داده است، جامعه‌ی ریپل علاقه‌ی زیادی به آپدیت این اخبار از خود نشان داده‌اند.

شایان ذکر است که این سخنرانی جنبه‌ی اصلی نبرد حقوقی بین SEC و ریپل بود. شرکت ریپل برای ارائه‌ی دفائیه‌ی خود، پیش نویس سخنرانی را درخواست کرد. با این حال، SEC با استناد به ادعاهای مختلف مانند امتیاز وکیل-موکل، از تسلیم اسناد خودداری کرد. پس از 18 ماه مبارزه حقوقی و شش حکم دادگاه، SEC سرانجام اسناد هینمن را در اکتبر 2022 تسلیم ریپل کرد. با این حال، از پیش اقداماتی را برای اطمینان از مهر و موم شدن اسناد انجام داد.

این کمیسیون در دسامبر 2022 درخواستی را برای مهر و موم کردن پیش نویس‌های سخنرانی هینمن ارائه کرد. در کمال تعجب، قاضی تورس این درخواست را رد کرد؛ به این دلیل که پیش‌نویس‌های سخنرانی هینمن اسناد قضایی و در نتیجه مشمول فرض دسترسی عمومی هستند.

6 ژوئن تاریخ سرنوشت ساز برای ریپل

به گفته فیلان، مطابق با حکم قاضی تورس، اسناد سخنرانی هینمن در 6 ژوئن 2023  منتشر خواهند شد. در همین حال، برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل فاش کرده است که این شرکت با وکلای خود در حال تلاش برای انتشار نسخه ویرایش نشده اسناد هینمن است.

به دنبال تلاش‌های SEC برای مهر و موم نگه داشتن اسناد Hinman، برخی از اعضای انجمن XRP بر این باورند که کمیسیون احتمالاً به جای اینکه به شرکت اجازه دهد نسخه ویرایش نشده اسناد را منتشر کند، ممکن است با ریپل توافقی را به امضا برساند.

پس از این جلسه، فضای خوشبینی نسبت به پرونده‌ی ریپل در بازار ریپل حاکم شد؛ به طوری که این رمز ارز با بیش از 150 میلیون دلار حجم معاملات 24 ساعته، در صرافی‌های کره‌ی جنوبی ارز شماره یک از لحاظ حجم معاملات شد.

گزارش عملکرد ریپل در سه ماهه‌ی اول سال 2023 : رشد عالی!

طبق گزارش اخیر Messari، سه ماهه اول سال 2023 برای XRP Ledger (XRPL) یک فصل فعال بوده است. شاخص‌های کلیدی به افزایش فعالیت در شبکه‌ اشاره می‌کنند و آدرس‌های فعال روزانه و تراکنش‌های روزانه به ترتیب 13.9% و 10.7% افزایش یافته‌اند.

 قابل توجه‌ترین افزایش مربوط به افزایش قیمت 55.5 درصدی رمزارز XRP بود که از 0.35 دلار به 0.54 دلار جهش کرد. این افزایش در پی انتشار اخبار دلگرم کننده از پرونده حقوقی در حال انجام بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بود.

قابل ذکر است، گزارش Q1 همچنین تکامل اکوسیستم XRPL را برجسته کرده است. استاندارد XLS-20 تراکنش‌های NFT را معرفی کرده است که اکنون پنج نوع تراکنش جدید ایجاد شده و پنج نوع دیگر پیشنهاد شده است. علیرغم کاهش جزئی فعالیت NFT نسبت به سه ماهه قبل، سه ماهه اول همچنان شاهد 436000 مینت NFT و 277000 پیشنهاد NFT پذیرفته شده است.

عملکرد مالی XRP نیز شاهد افزایش قابل توجهی بود که از کل افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال بهتر بود. ارزش بازار XRP با 59.9 درصد افزایش از 17.4 میلیارد دلار به 27.8 میلیارد دلار افزایش یافت. یک تحول مثبت در پرونده SEC علیه ریپل به عنوان یک کاتالیزگر مهم عمل کرد و جرقه‌ی دو افزایش قیمت در ماه مارس را زد. کارمزدهای تراکنش XRPL که سوزانده می‌شود، فشار کاهش‌دهنده‌ای بر عرضه کل XRP وارد کرده است و تعادلی برای نرخ تورم ایجاد می‌کند و به افزایش قیمت کمک می‌کند.

در حال حاضر، تمرکز توسعه دهندگان XRPL بر حوزه‌ی NFT ها، متاورس و قراردادهای هوشمند است. این گزارش به جزئیات برنامه‌های شبکه ریشه Futureverse، Hooks و یک زنجیره‌ی جانبی ماشین مجازی اتریوم (EVM) پرداخته است. اگر این طرح‌ها به طور موفقیت آمیز اجرا شوند، لایه‌ای از قابلیت‌های اضافی در اکوسیستم XRPL فعال می‌شود.

در حال حاضر، شبکه ریپل طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله پرداخت‌های ارزی سریع و کارآمد و بین‌مرزی را ارائه می‌دهد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام