چرا امروز سهام مدرنا 5% ریزش کرد؟
اخبار فارکس

چرا امروز سهام مدرنا 5% ریزش کرد؟

امروز سه شنبه 11 ژانویه 2020، سهام مدرنا در حال تثبیت خود زیر قیمت 221 دلار برای هر سهم می باشد. بعد از رالی افزایشی دیروز، سهامداران مدرنا ساعاتی پیش، مقداری از سهام های خود را فروخته و به اصطلاح نقد کردند.

کمپانی مدرنا اخیرا پیش بینی کرده که درآمدش از فروش واکسن کووید و قراردادهای امسال، به رکورد بالای 18.5 میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت حتی اگر تمام قراردادهای آپشنش درست اجرا شود، 3.5 میلیارد دلار بیشتر افزایش درآمد خواهد داشت.

فروش مدرنا از سال 2021، 17.5 میلیارد دلار بوده است. این کمپانی علاوه بر فروش و گسترش واکسن مدرنا، 40 برنامه دیگر در دست اجرا دارد که 23 تای آن، در رابطه با مطالعات کلینیکی می باشد.

در نشستی که اعضای هئیت مدیره مدرنا برگزار کردند، صحبت از واکسن های غیر کرونایی و وابسته به دیگر درمان ها به میان کشیده شد. این مسئله برای موفقیت کمپانی مدرنا حتی بعد از پایان کووید نیز، مسرت بخش و حیاتی است.

ولی باید صبر کرد و دید که آیا مارکت بعد از کرونا به توانمندی های شرکت مدرنا توجه خواهد کرد یا خیر؟

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تحلیل eurusd

تحلیلگران پیش بینی کرده اند که شرکت مدرنا برای هر سهم در سال 2022، 27.85 دلار سود در نظر گرفته است. این به این معنی است که P/E فوروارد مدرنا تقریبا 8 است. این رقم، یقینا برای مارکت حال حاضر ارزان خواهد بود.

فراموش نکنید که مارکت نسبت به عملکرد و توانمندی مدرنا در حفظ و حراست از درآمدش در سال بعد یعنی 2023 و بعد از آن شک دارد. سهام دیگر شرکت های تولید کننده واکسن مثل Novavax و BioNTech در هفته های گذشته عملکرد ضعیفی داشتند.

باید منتظر ماند و دید که آیا در گزارش پیش بینی امسال مدرنا جایی برای افزایش درآمدها در سال دیگر وجود دارد یا خیر! تنها در آن صورت است که تحلیلگران می توانند مجددا پیش بینی های خودشان را تجدید کنند.

شایان ذکر است که این پیش بینی ها در هفته های اخیر بهتر بوده اند اما، این بهتر بودن نتوانست از سهام مدرنا حمایت کافی را داشته باشد.

سهام مدرنا

در حال حاضر سهام مدرنا نیازمند یک جهش قدرتمند است تا بتواند از سطح موجود خود، بالاتر برود. ولی، مادامیکه درآمد سال 2023 این شرکت در پرده ای از ابهام است، نمی توان حدس زد که آیا مارکت آمادگی جهش قیمتهای بیشتر را داشته باشد یا خیر؟