چرا توکن مانا طی 2 هفته بیش از 80% رشد کرد؟
اخبار ارز دیجیتال

چرا توکن مانا طی 2 هفته بیش از 80% رشد کرد؟

یکی از مشهورترین پلتفرم‌ های متاورسی دیسنترالند است و توکن بومی این پلتفرم، مانا (MANA) می باشد. طی بازار نزولی دو هفته اخیر این توکن توانست بیش از 80% رشد کند. اما چرا؟

طی چند ماه گذشته، متاورس به یکی از داغ ترین موضوعات حوزه تکنولوژی تبدیل شده است. با ورود کمپانی های چند میلیارد دلاری مختلف به این حوزه، محبوبیت متاورس در مدت زمان کمی رشد گسترده ای داشت مخصوصا پس از تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا ظرف تنها یک روز!

اما طی دو هفته اخیر توکن های مربوط به حوزه متاورس از نظر عملکرد نسبت به سایر توکن ها و ارزهای دیجیتال مختلف توانستند سبقت بگیرند که یکی از این توکن ها مانا بود. این توکن طی تنها دو هفته از 1.7$ به 3.1$ رسید!

متخصصان معتقدند که سه دلیل عمده پشت پیشرفت روز افزون پلتفرم متاورسی دیسنترالند و توکن مانا است:

  1. سرمایه‌ گذاری های میلیون دلاری بزرگترین کمپانی های دنیا
  2. ورود مشاهیر به دیسنترالند
  3. بهبود رابط کاربری و ارتقاء فضای بازی

در زیر به هر یک از موارد فوق به تفصیل خواهیم پرداخت.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: چگونه در دیسنترالند زمین بخریم

  • سرمایه‌ گذاری های کلان کمپانی های بزرگ

تاکنون کمپانی های مختلفی از سراسر دنیا شعبه مجازی خود را در دیسنترالند تاسیس کرده‌ اند. برای مثال کمپانی های سامسونگ و ساتبیز (یکی از بزرگ ترین شرکت‌ های حراج لوازم و املاک در جهان) از بزرگ ترین مشارکت کنندگان در این پلتفرم اند. کمپانی ساتبیز به تازگی شروع به فروش انواع NFT در پلتفرم دیسنترالند کرده است که با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. مثلا تصویر زیر مربوط به حراج NFT اثر یک هنرمند ایتالیایی به نام ساندرو بوتیچلی است و این شرکت در توییتی از این محصول رونمایی کرد.

ورود ساتبیز به متاورس

لازم به ذکر است که کمپانی ساتبیز زمین مجازی خود را در دیسنترالند به ارزش تقریبی یک میلیون دلار خریداری کرده است!

  • مشارکت مشاهیر و اینفلوئنسر ها در دیسنترالند

با ورود مشاهیر به پلتفرم دیسنترالند، طرفداران ایشان نیز از این پلتفرم استقبال می‌ کنند. تاکنون هنرمندان مشهوری در دیسنترالند حضور پیدا کرده‌ اند که باعث وایرال شدن دیسنترالند شده است. حتی رویداد های فشن مانند هفته مد در این پلتفرم برگزار شده است که توجه شرکت های حوزه مد و فشن مانند Vogue Magazine را به خود جلب کرده است. با ورود شرکت های حوزه مد به دیسنترالند، می توان انتظار داشت تا مدل های مد و فشن نیز به این پلتفرم ورود کنند.

  • بهبود و ارتقاء رابط کاربری

توسعه‌ دهندگان با ارتقاء همه جانبه این پلتفرم و ایجاد قابلیت های جدید مانند "فروشگاه من"، برای مدیریت دست آورد ها و فروش آنها، دیسنترالند را به یک پلتفرم ایده آل برای کاربران تبدیل کرده اند.

به غیر از مورد فوق، تیم سازنده دیسنترالند گفته است که در سال 2022، قرار است به روزرسانی هایی از قبیل عرضه نسخه دسکتاپ بازی، افزایش کیفیت چت صوتی و محیط اجتماعی، پشتیبانی از NFT های پوشاک و ارایه نسخه اولیه برنامه واقعیت مجازی (VR) نسخه اندروید و ios منتشر شود. 

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: سیگنال رایگان ارز دیجیتال

در پایان بهتر است نگاهی به نمودار ورتکس (VORTECS Score) مانا بیندازیم. این شاخص نشان دهنده احساسات بازار، حجم معاملات، تحرکات قیمتی و فعالیت‌ های توییتری ارز مانا است. نکته جالب اینجاست که پیش از رشد قیمتی، شاهد رشد این شاخص بودیم.

شاخص VORTECS Score مانا

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام