علت ریزش بیت‌کوین؛ امروز 13 آذر
اخبار ارز دیجیتال

علت ریزش بیت‌کوین؛ امروز 13 آذر

به  گزارش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، قیمت بیت کوین امروز با کاهش قابل توجهی روبرو شد و به پایین‌ترین حد خود در نزدیک به دو ماه گذشته رسید و بارها به زیر 50 هزار دلار سقوط کرد، سطحی که به عنوان حمایت کلیدی شناخته می‌شد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت‌کوین، امروز صبح تا 40681 دلار نیز رسیده است.

بیت‌کوین برای اولین باز پس از روزهای پایانی ماه سپتامبر، دوباره به اطراف 40 هزار دلار بازگشته است.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین پس از یک بازگشت، نزدیک به 47 هزار دلار معامله می‌شود.

علت ریزش امروز بیت‌کوین چه بود؟

تعدادی از عوامل مختلف وجود دارند، که احتمالاً در سقوط امروز نقش داشته‌اند.

یکی از مهم‌ترین آنها، شاید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باشد که درخواست یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) که احتمالاً میلیاردها دلار به بازار ارزهای دیجیتال سرازیر می‌کرد را، رد کرده است.

چین نیز محدودیت‌های مربوط به استخراج بیت‌کوین را تشدید کرده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیش‌بینی زمان ریزش ارزهای دیجیتال؛ آیا ممکن است؟

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، روز سه‌شنبه گفت که در مرحله بعدی محدودیت‌ها، طرح "قیمت‌های تنبیهی برق" را برای برخی ماینرهای کریپتو در نظر خواهد گرفت.

دلار در این هفته در برابر سایر ارزهای فیات در حال قدرت‌گیری مجدد بوده است، اما اینطور که به‌نظر می‌رسد در مقابل ارزهای دیجیتال نیز در حال تقویت است.

افزایش نرخ بهره را نیز داشته‌ایم که می‌تواند منجر به کاهش تورم و به تبع آن خروج دلار از بازار شود.

ند سگال، مدیر مالی توییتر نیز نظرات منفی در مورد ارزهای دیجیتال بیان کرد که ممکن است به ریزش اخیر بازار کمک کرده باشد.

او گفت که سرمایه‌گذاری پول نقد در دارایی‌های کریپتو در حال حاضر منطقی نیست.

متیو دیب، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Stack Funds، نیز طی مصاحبه‌ای گفت که بیت‌کوین ممکن است همچنان ارزش خود را از دست بدهد.

او ادامه داد: "ما متوجه شده‌ایم که صف‌فروش‌های بیشتری در بیتفینکس شکل گرفته و پوزیشن‌های شورت در حال افزایش‌اند.

علت ریزش بیت‌کوین امروز

دلایل ریزش امروز از دید دیگر تحلیلگران:

کیتی استاکتون، موسس و مدیر Fairlead Strategies، اینگونه می‌گوید: "ریزش امروز بیت‌کوین، ممکن است ناشی از مومنتوم منفی سهام بازارهای سنتی باشد. قبلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، ثابت شده که این مومنتوم منفی بر قیمت بیت‌کوین تاثیر‌گذار است."

ویلیام نوبل، تحلیلگر فنی ارشد پلتفرم تحقیقاتی Token Metrics، اینگونه اظهار داشت: "53 هزار دلار سقف قبلی در ماه سپتامبر بود. بنابراین با شکست سطح 53 هزار دلاری، ریزشی به این شدت قابل پیش‌بینی بود."

او همچنین گفت: "با بازگشایی بازار سهام در روز دوشنبه و سقوط بعضی از دارایی‌های بازار سنتی سهام، سقوط دوباره دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین قابل پیش‌بینی می‌نمود."

کیانا دانیال، مدیر عامل Invest Diva نیز در مورد بیت‌کوین اینگونه می‌گوید: "BTC/USD یک الگوی دو دره را در نمودار روزانه خود شکل داده است."

ریزش روز جمعه تستی از سطح اصلاحی فیبوناچی 38 درصد و نوار پایینی ابر ایچیموکوی روزانه بود. دانیال گفت که هر دوی این سطوح؛ کلیدی و بسیار مهم هستند.

تحلیل ما از ابر ایچیموکو آینده‌ای نزولی را می‌کرد. تایید شکست به زیر 53 هزار دلاری می‌توانست نشان‌دهنده شتاب نزولی بیشتر باشد که بیت‌کوین را به سمت سطوح اصلاحی فیبوناچی 50 درصد و 61 درصد در حدود هزار دلار و 44 هزار دلار کاهش دهد. که همانطور که مشاهده شد همین اتفاق نیز افتاد!

دانیال قبل از ارائه چشم‌انداز صعودی گفت: "به خاطر داشته باشید که چنین نوسان‌هایی برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین کاملا طبیعی است."

حالا با کامل شدن پولبک، احتمال بازگشت بیت‌کوین و رسیدن به اوج‌های جدید در سال جدید بسیار زیاد است.

شیلیانگ تانگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در LedgerPrime، یک برداشت صعودی ارائه کرده و ادعا می‌کند که این ریزش اخیر، یک سیگنال مثبت برای آینده قیمتی بیت‌کوین خواهد بود.

او گفت:

"این ریزش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال امروز، مطمئناً به علت کاهش ارزش سهام در بازارهای مالی جهانی‌ست. این کاهش قیمت نیز، در نتیجه ترس از کووید و نگرانی در مورد تورم شکل گرفته است."

با این حال، در حالی که بازارهای ارز دیجیتال و سهام تمایل به نوسانات پشت سر هم دارند، آنها بازارهای متفاوتی هستند و به‌طور ویژه کریپتو در یک سیکل صعودی قوی قرار دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام